Αρ. Πρωτ. 11                                                                                  Αθήνα, 19/1/2010
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΣΠΕ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

              Η ΑΣΠΕ με επιστολή της στον Υπουργό Οικονομικών και στα Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ενόψει του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, επεσήμανε τα εξής: 

      

      Τα όσα αναφέρονται στις προθέσεις της Κυβέρνησης για ένα δίκαιο και φορολογικό σύστημα πρέπει να χαράσσουν νέα στρατηγική και να συμπορεύονται με τα όσα επιτάσσει το Σύνταγμα, και όχι να συνεχίζουν την ίδια αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική πολιτική που επί χρόνια ακολουθεί το Υπουργείο Οικονομικών, αφού καμία απολύτως πρόνοια δεν λαμβάνεται για τη θέσπιση κινήτρων, που θα οδηγούν στην απόκτηση παιδιών, εν όψει της εφιαλτικής καταστάσεως της υπογεννητικότητας που μαστίζει την πατρίδα μας, και που τη μεταβάλει σ ένα απέραντο γηροκομείο. 

- Α -

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.

           

ΔΙΚΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Το οικογενειακό εισόδημα να διαιρείται διά του αριθμού των μελών της οικογένειας (δηλ. γονέων και τέκνων) και το προκύπτον εισόδημα να φορολογείται ατομικώς. Παράδειγμα: οικογενειακό εισόδημα 30.000 : 6 (πατέρας, μητέρα, τέσσερα τέκνα) ίσον 5.000 ευρώ για τον καθένα. Αυτό το εισόδημα θα φορολογείται ξεχωριστά για το κάθε μέλος της οικογένειας.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ:  Εάν δεν καθιερωθεί το παραπάνω δίκαιο φορολογικό σύστημα, τότε θεωρούμε ότι δεν μπορεί να διατηρηθεί το σημερινό, που  θεσπίζει φορολογική απαλλαγή 22.000 ευρώ για όσους έχουν τρία προστατευόμενα τέκνα, ενώ για τους πολυτέκνους με τέσσερα και άνω προστατευόμενα τέκνα εξακολουθεί να διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς της απαλλαγής των 1.000 ευρώ (!!!) για το 4ο τέκνο και για κάθε επί πλέον τέκνο.

            Λόγοι στοιχειώδους φορολογικής δικαιοσύνης επιβάλλουν να υπάρχει φορολογική απαλλαγή για τους πολυτέκνους ίση με το αφορολόγητο του άγαμου επί τον αριθμό των μελών της οικογένειας (γονέων και προστατευομένων τέκνων), με την ίδια παραπάνω φορολογική κλίμακα και τους ίδιους φορολογικούς συντελεστές.            

       Ας σημειωθεί ότι ο φόρος που καταβάλλουν οι πολύτεκνοι αποτελεί το 0,59% του συνολικά εισπραττόμενου φόρου. 

 

- Β -

ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.

            Η επαναφορά ενός αποτυχημένου στο παρελθόν μέτρου δεν έχει νόημα. Εάν όμως καθιερωθεί, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των αποδείξεων για οποιαδήποτε δαπάνη (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, Super Market, ένδυση, υπόδηση,  Φαρμακεία, Βενζινάδικα, Φροντιστήρια κ.λπ). Άλλωστε ως αφορολόγητο όριο εννοείται το εισόδημα εκείνο, που απαιτείται για την κάλυψη των απαραίτητων βιοτικών αναγκών για την επιβίωση του κάθε ατόμου (φορολογουμένου) και η προσκόμιση αποδείξεων δεν πρόκειται να αυξήσει τα έσοδα του Κράτους.

 

- Γ -

ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΥ 3ου ΤΕΚΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΠΑΞ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΩΝ €2.000 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ 3ΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΕΚΝΟΥ.

 

- Δ -

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΕΤΑΚ  ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ.

ΕΦ΄ ΟΣΟΝ ΘΕΣΠΙΣΘΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ, ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΝΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΣΤΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΑΜΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. 

  

- Ε -

ΦΟΡΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ: ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ. ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΑΠΟ 95.000 ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ 300.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0,3%.

 

- ΣΤ -

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

                                                 

- Ζ -

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΓΙΑ 2η ΦΟΡΑ ΙΧΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΜΕ 4 ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΗΛΙΚΑ.

      Πρέπει η σχετική διάταξη να τροποποιηθεί και να παρέχεται η δεύτερη απαλλαγή με τέσσερα προστατευόμενα τέκνα και η διάταξη να ισχύει και για τους χήρους ¤ες με τρία τουλάχιστον τέκνα που έχουν χαρακτηρισθεί πολύτεκνοι.

 

- Η -

ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.

 

- Θ -

ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ.

        Ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων Καρτών-μελών, η Κυβέρνηση θα μπορούσε να υπαγάγει τις παιδικές πάνες και τα λοιπά προϊόντα βρεφικής-προσχολικής ηλικίας στον χαμηλότερο συντελεστή του 4,5% αποδεικνύοντας την κοινωνική της ευαισθησία χωρίς υπολογίσιμο κόστος. 

-Ι-

ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥΣ

 

-ΙΑ-

ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΑΣΠΕ ΣΤΗΝ ΟΚΕ ΕΛΛΑΔΟΣ

  

ΠΡΟΤΑΣΗ

ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΤΑ 6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ! ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ Τ.Μ. ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΤΙΣΘΕΙ ΕΙΤΕ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ.

           

 Με αναλυτική πρόταση που έχει υποβάλλει η ΑΣΠΕ, τα έσοδα από αυτή τη φορολόγηση θα ανέλθουν σε 6 δις ευρώ και δε χρειάζεται να επιβληθεί ουδεμία άλλη φορολογία! Η φορολογία αυτή είναι δίκαιη και δεν επιπίπτει επί δικαίων και αδίκων.

Για την ΑΣΠΕ

 

     Ο Πρόεδρος                                                           Ο Γεν. Γραμματέας                     

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                         Εμμανουήλ Χρυσόγελος            

 

 

 

=============================================================

 

  Αρ. Πρωτ. 9

  Αθήνα, 18/1/2010

Αξιότιμους        

    Κυρίες και Κυρίους Βουλευτές

 

Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής

 

 

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΣΠΕ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

           
     Κυρία /Κύριε Βουλευτά, 

     Σας ευχόμαστε υγεία και δύναμη για την ευόδωση του δύσκολου έργου σας.

     Σχετικώς με τα φορολογικά μέτρα θέτουμε υπ’  όψει σας τα ακόλουθα:

    

    Τα όσα αναφέρονται στις προθέσεις της Κυβέρνησης για ένα δίκαιο και φορολογικό σύστημα πρέπει να χαράσσουν νέα στρατηγική και να συμπορεύονται με τα όσα επιτάσσει το Σύνταγμα, και όχι να συνεχίζουν την ίδια αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική πολιτική που επί χρόνια ακολουθεί το Υπουργείο Οικονομικών, αφού καμία απολύτως πρόνοια δεν λαμβάνεται για τη θέσπιση κινήτρων, που θα οδηγούν στην απόκτηση παιδιών, εν όψει της εφιαλτικής καταστάσεως της υπογεννητικότητας που μαστίζει την πατρίδα μας, και που τη μεταβάλει σ ένα απέραντο γηροκομείο.

     Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη γήρανση του πληθυσμού (2009 Ageing Report), η Ελλάδα, στην περίοδο 2008 – 2060 θα έχει μείωση στην πληθυσμιακή κατηγορία των:

-         παιδιών 0 – 15 ετών άνω του 7%,

-         15 – 64 ετών, που ορίζεται ως εργασιακά ενεργός πληθυσμός, περίπου 20%.

      Το ποσοστό δημογραφικής εξάρτησης των ηλικιωμένων (old age dependency ratio) που εκφράζει τον αριθμό των ατόμων ηλικίας άνω των 65 σε σχέση με τα άτομα εργάσιμης ηλικίας (15-64), αναμένεται να διπλασιαστεί φτάνοντας στο 57,0% το 2050  από 27,8% το 2008.

     Τέλος, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος, το έτος 2030 ο αριθμός των ατόμων άνω των 60 ετών θα αυξηθεί κατά 10%, αποτελώντας το ένα τρίτο του πληθυσμού. Το 1853, το ποσοστό των ηλικιωμένων ήταν 3,2% και των παιδιών έως 15 ετών ήταν 41,2%. Το 2020, στην Ελλάδα θα έχουμε τόσα παιδιά όσα και ηλικιωμένους!

     Λόγω της αύξησης του ποσοστού της 3ης ηλικίας στην Ελλάδα, η προαναφερθείσα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει ότι το 2060, η Ελλάδα θα έχει το υψηλότερο κόστος δαπανών για την 3η ηλικία ως ποσοστό του ΑΕΠ σε σχέση με όλα τα άλλα κράτη της Ε.Ε.!

     Εάν τα ανωτέρω στοιχεία δε δείχνουν τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης, η οποία διογκώνει περαιτέρω τα υπάρχοντα κοινωνικά προβλήματα, όπως π.χ. το ασφαλιστικό, το μεταναστευτικό κ.λπ, τότε διερωτώμεθα ποια στοιχεία θα έκαναν τους αρμοδίους να ανησυχούν!

     Οι προτάσεις της ΑΣΠΕ είναι σαφείς και ουσιαστικές και παρατίθενται παρακάτω:

 

- Α -

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.

      Το Σύνταγμα στα άρθρα του δεν θέτει συγκεκριμένους κανόνες αμέσως και ευθέως εφαρμοστέους, αλλά με αυτά δίνει προς το νομοθέτη, την κατευθυντήριο γραμμή και τις υποδείξεις για να λαμβάνει ειδική πρόνοια για τα διάφορα θέματα στα οποία αναφέρονται τα άρθρα του.

     Ειδικώτερα στο Σύνταγμα :

Το άρθρο 4 παρ. 5 ορίζει ότι: « Οι  Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους»

και το άρθρο 21 παρ. 1, 2 και 5 αναφέρει ότι:

« 1.  Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους.

   2. Πολύτεκνες οικογένειες... έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος.

5.  Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους».

        Από τις παραπάνω διατάξεις ο απλός πολίτης, χωρίς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις, αντιλαμβάνεται ότι ο νομοθέτης πρέπει να λαμβάνει ειδική μέριμνα για την οικογένεια και ιδιαίτερα για τις πολύτεκνες οικογένειες. Είναι αντισυνταγματικό και απαράδεκτο η Πολιτεία να φορολογεί τον πολύτεκνο δυσμενέστερα από τον άγαμο, αφού ο άγαμος έχει αφορολόγητο όριο 10.000 ευρώ, ο έχων τρία προστατευόμενα τέκνα 22.000 ευρώ, ενώ ο πολύτεκνος με 4 και πλέον προστατευόμενα τέκνα έχει μόνο 1.000 ευρώ επί πλέον (!!!) για κάθε τέκνο από 4ο και εφ’ εξής, δηλ.  23.000 ευρώ κ.λπ.

           

ΔΙΚΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Το οικογενειακό εισόδημα να διαιρείται διά του αριθμού των μελών της οικογένειας (δηλ. γονέων και τέκνων) και το προκύπτον εισόδημα να φορολογείται ατομικώς. Παράδειγμα: οικογενειακό εισόδημα 30.000 : 6 (πατέρας, μητέρα, τέσσερα τέκνα) ίσον 5.000 ευρώ για τον καθένα. Αυτό το εισόδημα θα φορολογείται ξεχωριστά για το κάθε μέλος της οικογένειας.

      Η κλίμακα της φορολογίας να διαμορφωθεί για το σύνολο του ατομικού εισοδήματος ως ακολούθως:

 
Εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ                              αφορολόγητο.
Εισόδημα από    10.001 έως 20.000 ευρώ           φορολογικός συντελεστής  15%,
Εισόδημα από    20.001 έως 30.000 ευρώ           φορολογικός συντελεστής  20%,
Εισόδημα από    30.001 έως 40.000 ευρώ           φορολογικός συντελεστής  25%,
Εισόδημα από    40.001 έως 50.000 ευρώ           φορολογικός συντελεστής  30%,
Εισόδημα από    50.001 και άνω φορολογικός συντελεστής  35%.
 

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ:  Εάν δεν καθιερωθεί το παραπάνω δίκαιο φορολογικό σύστημα, τότε θεωρούμε ότι δεν μπορεί να διατηρηθεί το σημερινό, που  θεσπίζει φορολογική απαλλαγή 22.000 ευρώ για όσους έχουν τρία προστατευόμενα τέκνα, ενώ για τους πολυτέκνους με τέσσερα και άνω προστατευόμενα τέκνα εξακολουθεί να διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς της απαλλαγής των 1.000 ευρώ (!!!) για το 4ο τέκνο και για κάθε επί πλέον τέκνο.

            Λόγοι στοιχειώδους φορολογικής δικαιοσύνης επιβάλλουν να υπάρχει φορολογική απαλλαγή για τους πολυτέκνους ίση με το αφορολόγητο του άγαμου επί τον αριθμό των μελών της οικογένειας (γονέων και προστατευομένων τέκνων), με την ίδια παραπάνω φορολογική κλίμακα και τους ίδιους φορολογικούς συντελεστές.            

             Παραθέτουμε τα φορολογικά έσοδα της κατηγορίας αυτής, δηλαδή των πολυτέκνων με 4 και άνω προστατευόμενα τέκνα, για το Κράτος, του  οικονομικού  έτους 2008.

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ (2008) (στοιχεία Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών) 

 

ΑΡΙΘΜΟΣ φορολογικών δηλώσεων

ΕΙΣΟΔΗΜΑ

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ

ΣΥΝΟΛΟ....

5.598.885

93.323.776.297

8.751.779.503

ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ (4) ΤΕΚΝΑ

26.102

627.451.886

43.138.398

ΜΕ ΠΕΝΤΕ  (5)  ΤΕΚΝΑ

4.532

94.820.050

6.144.335

ΜΕ ΕΞΙ  (6)  ΤΕΚΝΑ ΚΑΙ ΑΝΩ

1.945

41.443.603

2.612.740

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΜΟΝΟ:

32.579

763.715.539,00

51.895.473,00

        Δηλαδή, ο φόρος που καταβάλλουν οι πολύτεκνοι αποτελεί το 0,59% του συνολικά εισπραττόμενου φόρου.  Ως εκ τούτου η προτεινόμενη ελάφρυνση της φορολόγησης των πολυτέκνων, σημαντική για τους ίδιους, ελάχιστα θα επηρεάσει το συνολικά εισπραττόμενο ποσό φόρου.

 

- Β -

ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.

          Εάν καθιερωθεί το παραπάνω προτεινόμενο σύστημα δεν έχει νόημα η συσσώρευση αποδείξεων και η υποβολή τους στις ΔΟΥ, αφού και φόρτο εργασίας θα προσθέσει στους υπαλλήλους και στους φορολογούμενους και ουσιαστικώς δεν θα γίνεται έλεγχος, όπως συνέβαινε παλαιότερα, όπου γινόταν κατακλυσμός από σωρεία αποδείξεων, οι οποίες για να ελεγχθούν απαιτούσαν χρόνο και στο τέλος ουδείς έλεγχος διενεργείτο. Συνεπώς η επαναφορά ενός αποτυχημένου στο παρελθόν μέτρου δεν έχει νόημα. Εάν όμως καθιερωθεί, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των αποδείξεων για οποιαδήποτε δαπάνη(ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, Super Market, ένδυση, υπόδηση,  Φαρμακεία, Βενζινάδικα, Φροντιστήρια κ.λπ). Άλλωστε ως αφορολόγητο όριο εννοείται το εισόδημα εκείνο, που απαιτείται για την κάλυψη των απαραίτητων βιοτικών αναγκών για την επιβίωση του κάθε ατόμου (φορολογουμένου) και η προσκόμιση αποδείξεων δεν πρόκειται να αυξήσει τα έσοδα του Κράτους.

 

- Γ -

ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΥ 3ου ΤΕΚΝΟΥ.

     Σε ουδεμία περίπτωση μπορεί να γίνει λόγος για κατάργηση της φοροαπαλλαγής, που ισχύει για το επίδομα και τη σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας και το επίδομα του τρίτου τέκνου, όπως και την εφ’ άπαξ χορηγία στην απόκτηση του 3ου και επί πλέον τέκνου των 2.000 ευρώ, δεδομένου ότι αυτά θεσπίσθηκαν ως κίνητρα για την ενθάρρυνση των γεννήσεων στα πλαίσια της ασκήσεως δημογραφικής πολιτικής και είναι αδιανόητο να φορολογούνται, αφού με την τυχόν φορολόγησή τους αναιρείται  ο σκοπός για τον οποίο θεσπίσθηκαν.

 

- Δ -

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΕΤΑΚ  ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ.

ΕΦ΄ ΟΣΟΝ ΘΕΣΠΙΣΘΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ, ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΝΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΣΤΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΑΜΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.

        Ορθώς προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ. Στην φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας είναι αδιανόητο να γίνει αυτό που έγινε με την έκτακτη, όπου τέθηκε στην ίδια μοίρα ο πολύτεκνος με τον άγαμο, ο οποίος απαλλάσσεται για ακίνητη περιουσία αξίας 400.000 ευρώ και την ίδια απαλλαγή έχει και ο πολύτεκνος που έχει τέσσερα και πλέον τέκνα!!!

        Είναι αυταπόδεικτο ότι αυτό δεν μπορεί να επαναληφθεί, αφού και αντισυνταγματικό είναι και πλήττει ανελέητα τον πολύτεκνο, όταν μάλιστα τόσος θόρυβος γίνεται για το ασφαλιστικό σύστημα εξ αιτίας της γήρανσης του πληθυσμού και της υπογεννητικότητας.

        Συνεπώς είναι άμεση ανάγκη να θεσπισθεί ως αφορολόγητο για τους πολυτέκνους, σε ότι αφορά τη μεγάλη ακίνητη περιουσία, το αφορολόγητο όριο που θα ορισθεί για τον άγαμο πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό των μελών της οικογενείας του (πολύτεκνοι γονείς και τέκνα).

        Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά νέα πολύτεκνα ζευγάρια υποχρεώνονται να συνάπτουν στεγαστικά δάνεια, για την απόκτηση ιδιόκτητης κατοικίας για τη στέγαση της πολυμελούς οικογένειάς τους, δεδομένου ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μίσθωση διαμερισμάτων, λόγω απροθυμίας των ιδιοκτητών εκμισθωτών, επειδή διαθέτουν πολλά τέκνα.

        Έτσι η απόκτηση διαμερίσματος μεγαλύτερου εμβαδού αποτελεί για τις πολύτεκνες οικογένειες αδήριτη ανάγκη και δεν γίνεται για  επίδειξη πλουτισμού.

 

 - Ε -

ΦΟΡΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ: ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ - ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΑΠΟ 95.000 ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ 300.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0,3%.

        Η υπάρχουσα φορολογία κληρονομίας και γονικών παροχών, πρέπει να διατηρηθεί, πλην όμως πρέπει να αυξηθεί το αφορολόγητο, που ανέρχεται στο ποσό των 95.000 ευρώ (όπως ορίζεται στο άρθρο 29 του κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών, γονικών παροχών, προικών και κερδών από λαχεία, που κυρώθηκε με τον Ν. 2961¤2001 και τροποποιήθηκε το εν λόγω άρθρο με το άρθρο 1 του Ν. 3634¤2008 κ.λπ.) και να ορισθεί τουλάχιστον στο ποσό των τριακοσίων (300.000) ευρώ. Ειδικώς, όμως, για τους πολυτέκνους και τα τέκνα και εγγόνια των πολυτέκνων, που κληρονομούν ή αποκτούν ακίνητο με γονική παροχή από γονείς ή παππούδες να ορισθεί μειωμένος συντελεστής 0,3%.

        Στην περίπτωση δωρεάς να αυξηθεί το αφορολόγητο για τα τέκνα και τα εγγόνια των πολυτέκνων, που δέχονται δωρεές από τους γονείς ή τους παππούδες τους στο ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ από το ποσό των 95.000 ευρώ, που ισχύει σήμερα, και όχι να υπάρξει κατάργηση όπως προτείνεται από την Κυβέρνηση.

 

- ΣΤ -

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

         Οι πολύτεκνοι, λόγω των πολλών  τέκνων τους, είναι υποχρεωμένοι ν’ αγοράζουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, είτε επταθέσιο είτε εννεαθέσιο, εξ ανάγκης για την εξυπηρέτηση της οικογενείας τους και την  ασφαλή μεταφορά των παιδιών τους, τηρώντας το σχετικό νόμο.

         Συνεπώς είναι αναγκαίο να υπάρξει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων των πολυτέκνων, όπως υπάρχει για τα άτομα με αναπηρία. Είναι εντελώς απαράδεκτο να θεσπίζονται τέλη κυκλοφορίας που φθάνουν στο ύψος ενός μισθού για τους πολύτεκνους, οι οποίοι αγόρασαν ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού και είναι παλαιό και καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, όπως συμβαίνει τώρα.          

                                                 

- Ζ -

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΓΙΑ 2η ΦΟΡΑ ΙΧΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΜΕ 4 ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΗΛΙΚΑ.

        Με την παρ. 11 του άρθρου 2 του Ν. 3583¤2007 «Αναμόρφωση Τελωνειακού Κώδικα» προβλέπεται, σχετικά με το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων, ότι η απαλλαγή παρέχεται για δεύτερη φορά μετά πάροδο πέντε (5) ετών από την ημερομηνία χρήσης του δικαιώματος αυτού, εφ όσον από το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης προκύπτει  ότι οι ενδιαφερόμενοι πολύτεκνοι γονείς έχουν κατά τον τελωνισμό του αυτοκινήτου τουλάχιστον τέσσερα (4) ανήλικα τέκνα.

       Η διάταξη αυτή είναι άνευ αντικειμένου για τους πολυτέκνους, αφού για να αποκτήσει κάποιος τέσσερα τέκνα χρειάζεται διάστημα συνήθως 10-12 ετών, με αποτέλεσμα να μην έχει 4 ανήλικα τέκνα, όταν θα έχει παρέλθει η πενταετία από την πρώτη αγορά.

       Συνεπώς πρέπει η σχετική διάταξη να τροποποιηθεί και να παρέχεται η δεύτερη απαλλαγή με τέσσερα προστατευόμενα τέκνα και η διάταξη να ισχύει και για τους χήρους ¤ες με τρία τουλάχιστον τέκνα που έχουν χαρακτηρισθεί πολύτεκνοι.

- Η -

ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.

       Η απόκτηση του 4ου τέκνου από μία οικογένεια συνεπάγεται και την άμεση ανάγκη αγοράς αυτοκινήτου μεγαλυτέρου από τα συνήθη 5θέσια αυτοκίνητα. Το οικονομικό βάρος που προκύπτει για την πολύτεκνη οικογένεια είναι άνω των 22.000 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση.

        Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου με περισσότερες από 5 θέσεις, μέσω χρηματοδοτικής μισθώσεως. Το μηνιαίο μίσθωμα να εκπίπτει 100% από το φορολογητέο εισόδημα. Να μπορεί δε ο πολύτεκνος μισθωτής του αυτοκινήτου να το αγοράζει με συμβολικό τίμημα, χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση, στο τέλος της συμβάσεως της χρηματοδοτικής μίσθωσης.

        Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μισθώσεως (leasing) που θα αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα για τα οποία έχουν υπογράψει μίσθωση με πολύτεκνους δεν θα καταβάλλουν τα τέλη ταξινόμησης, όπως και τώρα ισχύει για τα αυτοκίνητα με «κόκκινες» πινακίδες.         

 

- Θ -

ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ.

       Σε πολλά Ευρωπαϊκά Κράτη ισχύει μειωμένος ή μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ για τις βρεφικές πάνες και για άλλα απαραίτητα προϊόντα της βρεφικής και προσχολικής ηλικίας.

        Με το σκεπτικό ότι προϊόντα όπως οι πάνες, τα γάλατα, τα καρότσια, κ.λπ. είναι είδη πρώτης ανάγκης και αποτελούν αναπόφευκτα έξοδα για μια οικογένεια, δεκαπέντε (15) Κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφαρμόζοντας δημογραφική πολιτική υποστηρίξεως της οικογένειας, έχουν μηδενίσει ή μειώσει σημαντικά το συντελεστή ΦΠΑ, συμβάλλοντας έτσι στην ελάφρυνση της οικονομικής επιβάρυνσης μιας οικογένειας, που είναι αναλογικά μεγαλύτερο, όσα περισσότερα παιδιά αποκτά μια οικογένεια. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ιρλανδία, πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε ρυθμό γονιμότητας, ήταν από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη που εφάρμοσε μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ π.χ. στις παιδικές πάνες.

        Ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων Καρτών-μελών, η Κυβέρνηση θα μπορούσε να υπαγάγει τις παιδικές πάνες και τα λοιπά προϊόντα βρεφικής-προσχολικής ηλικίας στο χαμηλότερο συντελεστή του 4,5% αποδεικνύοντας την κοινωνική της ευαισθησία χωρίς υπολογίσιμο κόστος. 

   

-Ι-

ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

        Με δεδομένο, αφενός ότι τα οικογενειακά επιδόματα του δημοσίου είναι καθηλωμένα εδώ και μία δεκαετία σε πολύ χαμηλά επίπεδα και αφετέρου το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας που αντιμετωπίζει η χώρα μας,  θα πρέπει αυτά σύντομα να συγκλίνουν προς το μέσο όρο των επιδομάτων που ισχύουν στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και ως ένα πρώτο βήμα για φέτος, είναι να μην υπολογισθούν για τους πολυτέκνους τα οικογενειακά επιδόματα στο όριο των 2000 Ευρώ, που έχετε εξαγγείλει, έτσι ώστε να μπορέσουν οι πολύτεκνοι Δημόσιοι Υπάλληλοι να εισπράξουν τη χορηγούμενη τουλάχιστον εισοδηματική αύξηση.

 

ΙΑ-

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΤΑ 6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ !

           

            Είναι γνωστό ότι στο σύνολο σχεδόν των κατασκευασθέντων οικοδομών στην Ελλάδα υπάρχουν υπερβάσεις ως προς την επιφάνεια σε σχέση με την εκδοθείσα άδεια ή ακόμη έχουν ανεγερθεί χωρίς άδεια αυθαίρετα κτίσματα.

            Τα αυθαίρετα αυτά δεν υπάρχει περίπτωση να κατεδαφισθούν λόγω δημιουργίας κοινωνικής αναταραχής, αλλά και αδυναμίας εκ μέρους του Κράτους, πέραν βεβαίως του πολιτικού κόστους.

 ΠΡΟΤΑΣΗ: Τα επί πλέον της άδειας ή άνευ άδειας τετραγωνικά μέτρα να δηλωθούν σε ειδικό έντυπο, στο οποίο σε ειδική στήλη να αναγράφονται τα μ² του υπογείου, του Α΄ ορόφου, Β΄ ορόφου κ.λπ. και θα πολλαπλασιάζονται με το ποσό του τιμήματος που θα καθορισθεί. Αυτονόητο είναι ότι το τίμημα για κατασκευή υπογείου, που χρησιμοποιείται για αποθήκη ή γκαράζ θα είναι μικρό, π.χ. δέκα (10) ευρώ, ενώ για το ισόγειο, που χρησιμοποιείται ως κατοικία πρέπει να είναι μεγαλύτερο, π.χ. εκατό (100) ευρώ, αυξανόμενο κατά 10 ευρώ για κάθε όροφο.

           Με δεδομένο ότι ο πληθυσμός της χώρας είναι 10.000.000 κάτοικοι εάν διαιρέσαμε τον αριθμό αυτό με τον αριθμό 4 κατοίκων ανά οικία έχουμε 2.500.000 οικίες (10.000.000 : 4). Από αυτές είναι βέβαιο ότι το 80% δηλ. 2.000.000 οικίες (είτε κύριες είτε εξοχικές) έχουν υπερβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές. Εάν ο μέσος όρος κατά οικία έχει υπέρβαση 30 μ² τότε θα έχουμε 2.000.000 × 30 ίσον 60.000.000 μ² υπέρβαση ή χωρίς άδεια (χωρίς τον υπολογισμό του υπογείου).

           Εάν η παραπάνω υπέρβαση των 60.000.000 μ² υπολογισθεί με τίμημα π.χ. εκατό (100) ευρώ τότε το Κράτος  θα έχει έσοδα 6.000.000.000 ευρώ και ίσως περισσότερα, ποσό που δεν πρόκειται να εισπράξει με όλες τις άλλες μορφές επιβολής φόρων συνολικά.

Άλλωστε μια δημοσκόπηση επ΄ αυτού θα καταδείξει ότι η παραπάνω πρόταση θα έχει θετική ανταπόκριση από τους ιδιοκτήτες.

           Για να υπάρξει, όμως, ελπίδα, είναι αδήριτη και εκ των ων ουκ άνευ ανάγκη να υπάρξει νοικοκύρεμα του Κράτους και να τεθεί τέλος στην  ασύστολη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος με τις αλόγιστες κάθε είδους σπατάλες, τις μίζες, τα ταξίδια κ.λπ., ώστε και ο πολίτης να αισθανθεί ότι κάτι αλλάζει.

            Αυτονόητο είναι ότι το παραπάνω τίμημα, που θα καθορισθεί για κάθε μ², θα πρέπει να είναι μειωμένο για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων τουλάχιστον κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%), όπως ισχύει για τους ημιυπαίθριους χώρους, βάσει της διατάξεως του άρθρου 40 παρ. 2 περ. Γ του Ν. 3775/2009. 

-ΙΒ-

ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΣΠΕ ΣΤΗΝ ΟΚΕ ΕΛΛΑΔΟΣ

        Με δεδομένο ότι η οργάνωση και λειτουργία της ΟΚΕ Ελλάδος ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών, προτείνουμε, επ΄ ευκαιρία της επικείμενης καταθέσεως του φορολογικού νομοσχεδίου,  να επιλυθεί μία εκκρεμότητα που χρονίζει και αφορά στη θεσμοθέτηση της συμμετοχής της ΑΣΠΕ στην ΟΚΕ Ελλάδος.

        Με το Ν. 2232/1994 ιδρύθηκε και λειτουργεί στην Ελλάδα η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή στα πρότυπα της αντίστοιχης Ευρωπαϊκής που συστάθηκε το 1957 με τις Συνθήκες της Ρώμης. Με τις ρητές διατυπώσεις των Ευρωπαϊκών Συνθηκών περί συμμετοχής εκπροσώπων οικογενειακών Οργανώσεων στην 3η Ομάδα της ΟΚΕ, εντούτοις ο Ν. 2232/1994 δεν προβλέπει μέλος προερχόμενο από οικογενειακό Σύλλογο.

       Θεωρούμε συνεπώς ότι ο νόμος πρέπει να προβλέπει ένα ακόμη μέλος στην 3η Ομάδα της ΟΚΕ το οποίο να προέρχεται από την Α.Σ.Π.Ε., η οποία τυγχάνει και επίσημος συνομιλητής της εκάστοτε Ελληνικής Κυβερνήσεως για τα θέματα οικογένειας, μητρότητας, παιδιών και δημογραφικής πολιτικής και ως εκ του σκοπού της και της ιστορικής της διαδρομής μπορεί να παίξει αποτελεσματικά στα πλαίσια της Ελληνικής ΟΚΕ το ρόλο που προβλέπεται στην Ευρωπαϊκή ΟΚΕ (ΕΟΚΕ). Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (Α.Σ.Π.Ε.) είναι ο αρχαιότερος και πολυπληθέστερος θεσμός οικογενειακού Συλλόγου στην Ελλάδα, εκπροσωπώντας άνω των 180.000 οικογενειών, δηλ. περισσότερους από 1.000.000 συμπολίτες μας (καθώς μέλος στα Α΄-βάθμια Σωματεία είναι κάθε πολύτεκνη οικογένεια). Για το λόγο αυτό, και προκειμένου η ΟΚΕ να εμπλουτισθεί ακόμη περισσότερο στην κατεύθυνση της προστασίας του θεσμού της οικογένειας, της μητρότητας, των συνθηκών διαβίωσης και ανατροφής των παιδιών κ.λπ., αλλά για να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με το πνεύμα της ΕΟΚΕ, θεωρούμε αναγκαίο στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών να προστεθεί άρθρο που θα έχει ως εξής: 

         Συμπλήρωση της σύνθεσης ΟΚΕ Ελλάδος 1. Στην παρ. 5 του άρθρου 3 του Ν. 2232/1994 προστίθενται στο τέλος τα εξής:

 «ε) και ένα (1) εκπρόσωπο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (Α.Σ.Π.Ε.) με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι θα ορίζονται με απόφαση της Εκτελεστικής της Επιτροπής». 

 

      Κυρία / Κύριε Βουλευτά.

     Πιστεύουμε ότι οι προαναφερόμενες προτάσεις – θέσεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως και με το μήνυμα του κ. Πρωθυπουργού με την ευκαιρία της εορτής της πολύτεκνης οικογένειας στις 1 Νοεμβρίου 2009, το οποίο αναφέρει επί λέξει τα εξής:

     «Με την ευκαιρία του εορτασμού της Ημέρας της Πολύτεκνης Οικογένειας, απευθύνω θερμό και εγκάρδιο χαιρετισμό σε όλες τις Πολύτεκνες οικογένειες της πατρίδας μας και στην Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος που εδώ και δεκαετίες, μάχεται για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

     Μπροστά στον κίνδυνο της γήρανσης του πληθυσμού εξαιτίας της σοβαρής υπογεννητικότητας, ο ρόλος των πολυτέκνων οικογενειών αποτελεί εθνική προσφορά. Με την επιλογή σας να φέρνετε στον κόσμο και να μεγαλώνετε πολλά παιδιά αποτελείτε το κύτταρο ανανέωσης της κοινωνίας μας και συμβάλλετε καθοριστικά στη συνοχή της.

Ιδιαίτερα σήμερα, σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους πολίτες, η Πολιτεία οφείλει να σας δείξει και θα σας δείξει στην πράξη αποτελεσματική μέριμνα.

     Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν.

     Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη» 

 

      Με την ελπίδα, ότι οι τεκμηριωμένες θέσεις μας θα υιοθετηθούν με τη συμβολή σας από την Κυβέρνηση και τη Βουλή, για να υπάρξει ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, αλλά συγχρόνως να παρέχονται και κίνητρα για την απόκτηση τέκνων, που αποτελεί μονόδρομο για την ορθή αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος,

 
                                                        

Διατελούμε με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ,

 

     Ο Πρόεδρος 

              Βασίλειος Θεοτοκάτος                                               

                Ο Γεν. Γραμματέας              

Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Πρόσφατα άρθρα