Αποσύρθηκε η τροπολογία για την αξιολόγηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μαζί και η τροπολογία των Μετεγγραφών πολυτέκνων 2010...

--

ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

 
Αρ. Πρωτ. 61                    Αθήνα, 4/3/2013
Κύριο
Κων/νο Αρβανιτόπουλο
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού
& Αθλητισμού     
Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι  
                                                                                                
Κύριε Υπουργέ,
 

σε συνέχεια της από αρ. πρ. 57/27-2-2013 επιστολής μας, με την οποία το Προεδρείο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), σας ζητούσε για πολλοστή φορά, να το δεχθείτε σε ακρόαση, σε ημερομηνία και ώρα που θα καθορίσετε, για να σας ενημερώσει  για το επείγον θέμα των Μετεγγραφών των παιδιών των πολυτέκνων οικογενειών, που εδώ και 5 μήνες εμπαίζονται στην κυριολεξία από το Υπουργείο σας,  λάβαμε  γνώση όλως τυχαία (καθότι μέλος του προεδρείου μας τυγχάνει να είναι Μηχανικός) της  παρ.14 που είναι μέσα στην τροπολογία του Υπουργείου σας: «Ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»  στο ν/σ του ΥΠΕΚΑ: «Επείγουσες ρυθμίσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και άλλες διατάξεις»!.

 Κύριε Υπουργέ, αδυνατούμε να εξηγήσουμε αυτή την κατάσταση…, καταργήσατε τη διαβούλευση με τον αρμόδιο φορέα την ΑΣΠΕ, καταργήσατε την ανάρτηση στο διαδίκτυο για διαβούλευση με τους πολίτες…, δεν περιμέναμε ότι πρέπει να μετατραπούμε και σε ντέντεκτιβ να ψάχνουμε και μέσα σε άσχετα  ν/σ  άλλων Υπουργείων,  μήπως κρύβεται  εκεί μέσα κάποια διάταξη που αφορά τα παιδιά μας!

 Κύριε Υπουργέ, σ΄ αυτή την εποχή της δεινής οικονομικής κρίσεως οι πολύτεκνοι αδυνατούν να έχουν δύο και τρία σπίτια για να σπουδάσουν τα παιδιά τους και για το λόγο αυτό επανερχόμεθα, για μια ακόμη φορά στο θέμα των κραυγαλέων αδικιών, που έγιναν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 σε παιδιά μας. Λόγοι  στοιχειώδους δικαιοσύνης επιβάλλουν να προβείτε στην αποκατάσταση αυτών των αδικιών, που έγιναν κατά το παραπάνω ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 στις ειδικές κατηγορίες (πολυτέκνων κ.λπ.) με διάταξη, η οποία ν΄ αποκαθιστά τις αδικίες που έγιναν σε βάρος των τέκνων πολυτέκνων, που τους είχε απαγορευθεί να δηλώσουν ότι ανήκουν στην ειδική κατηγορία των τέκνων πολυτέκνων: α) λόγω της θεσπίσεως των ορίων εισοδήματος, β)της αυθαίρετης ερμηνείας ότι δήθεν έπρεπε όλα τα αδέλφια τους να είναι κάτω των 23 ετών, γ)με την εκτός νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως διάταξη ότι μόνον για τις Σχολές της Περιφερείας του τόπου κατοικίας των γονέων τους εδικαιούντο να δηλώσουν ότι ανήκουν στην ειδική κατηγορία και δ) εκείνων που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις και είχαν αποφοιτήσει τα προηγούμενα του 2010 έτη (2009, 2008, 2007 κλπ). Να σημειωθεί ότι οι παράνομες αυτές απαγορεύσεις δεν ίσχυσαν για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 αφού το ίδιο το υπουργείο τις κατήργησε.

 Αποτέλεσμα αυτής της καταστάσεως ήταν ότι τα παιδιά, ενώ πέτυχαν το 2011 σε Σχολές με την ειδική κατηγορία, να διαγραφούν και να έχουν  προσφύγει στα Διοικητικά Εφετεία.  Όλες - όλες αυτές οι περιπτώσεις των προσφυγών δεν υπερβαίνουν τις 60.

 Εν τω μεταξύ τα Διοικητικά Εφετεία  άλλα μεν έχουν εκδώσει αποφάσεις που δικαίωσαν τους επιτυχόντες και διαγραφέντες φοιτητές, που φοιτούν πλέον κανονικά ( Πειραιώς, Ιωαννίνων, Κομοτηνής) και άλλα όχι, ενώ άλλα έχουν χορηγήσει αναστολές εκτελέσεως των αποφάσεων των Σχολών που δεν ενέγραψαν ή διέγραψαν τους επιτυχόντες (Πειραιώς, Πατρών, Λαρίσης, Ιωαννίνων) και άλλα όχι (Αθηνών). Ακόμη άλλες Σχολές ή Τμήματα τους ενέγραψαν και άλλες όχι!!! Aιτήσεις   τους δε ακυρώσεως εκκρεμούν ακόμη στα Διοικητικά Εφετεία, τα οποία δεν τις έχουν συζητήσει μέχρι σήμερα.

Η προτεινόμενη νέα ρύθμιση με την παρ.14 της τροπολογίας,  δεν αποκαθιστά όλες τις αδικίες αλλά μόνον ελάχιστες περιπτώσεις.

Πρέπει  επίσης να επισημάνουμε, ότι οι υπουργοί Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθώς και των Εσωτερικών, που είχαν καταθέσει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών « Ρυθμίσεις για την τοπική Ανάπτυξη, την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση - Ενσωμάτωση Οδηγίας 200950ΕΚ » την από 2-4-2012 προσθήκη - τροπολογία, καταργούσαν τα τεθέντα με την διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 όρια εισοδήματος για τις Σχολές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι την ιδιότητα τους, ως τέκνων πολυτέκνων οικογενειών, για την εισαγωγή τους στις δηλούμενες από  αυτούς Σχολές ή Τμήματα με τις Ειδικές κατηγορίες.

            Ανέγραφαν δε επί λέξει στην αιτιολογική έκθεση της ως άνω προσθήκης - τροπολογίας τ΄ ακόλουθα:         

            «...... Εξ άλλου, ειδικώς ως προς τους πολυτέκνους έχει κριθεί νομολογιακώς ότι η αναγνωριζομένη ειδική φροντίδα προς τις πολύτεκνες οικογένειες δεν δύναται να εξαρτηθεί από κριτήρια εισοδήματος σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος, καθώς ο συνταγματικός νομοθέτης, θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα, δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων (ΣτΕ 10952001)....» (τέλος 4ης αρχή 5ης σελίδας).

 Όταν, λοιπόν, επί υπουργίας σας το ίδιο το υπουργείο αναγνώριζε ως αντισυνταγματική την διάταξη περί ορίων εισοδήματος για τους πολυτέκνους, καθίσταται φανερό ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να θεσπίζεται εκ νέου το 2013 για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων.

Η από  2011 έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής είχε επισημάνει την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του σχεδίου νόμου, που θέσπιζαν όρια εισοδήματος για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στις Σχολές ή Τμήματα των Περιοχών Αττικής και Θεσσαλονίκης με την ειδική κατηγορία των πολυτέκνων, διαλαμβάνουσα στην εν λόγω έκθεση επί λέξει τ΄ ακόλουθα:

«  ....10. Επί του άρθρου 59 παρ. 11 περ. β.

 Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψηφίων οι οποίοι έχουν την ιδιότητα του πολυτέκνου....ορίζεται ότι για την εισαγωγή των υποψηφίων των ανωτέρω κατηγοριών στα Τμήματα και στις Σχολές που βρίσκονται στους  νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης τίθεται περιορισμός με οριζόμενο εισοδηματικό κριτήριο- οικογενειακό εισόδημα 50.000 ευρώ - το οποίο αναπροσαρμόζεται με κοινή υπουργική απόφαση.

Επισημαίνεται, κατ΄ αρχάς, σχετικώς με τις πολύτεκνες οικογένειες, πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 10952011, ΕΔΚΑ 2001, σελ. 346, ΣτΕ 13662009, αδημοσίευτη), ανώτατου ορίου ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος ως προϋπόθεσης για την χορήγηση των παροχών που προβλέπονται στο άρθρο 63 του ν. 18921990, αντίκειται στο άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος, διότι η αναγνωριζομένη ειδική φροντίδα προς τις πολύτεκνες οικογένειες δεν μπορεί να εξαρτηθεί από κριτήρια εισοδήματος.     Έτσι, εν όψει « της αδιαστίκτου διατυπώσεως της εν λόγω συνταγματικής διατάξεως αλλά και του προαναφερθέντος σκοπού της, η εξυπηρέτηση του οποίου συνιστά και λόγον γενικότερου δημόσιου συμφέροντος (βλ. Σ.Ε. 27731991), δεν είναι(...) συνταγματικώς ανεκτές, ρυθμίσεις με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδας, αφού έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών επιβαλλομένη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του Κράτους. Η θέσπιση δε, ειδικότερα, τέτοιων εξαιρέσεων με κριτήρια αναγόμενα στο εισόδημα των πολυτέκνων οικογενειών δεν είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο συνταγματικός νομοθέτης, θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα, δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων....». Να σημειωθεί ότι τα ίδια επαναλαμβάνει η ως άνω Επιστημονική Επιτροπή και με την νεότερη Έκθεση της προς τη Βουλή στις 9-1-2013 για τους πολύτεκνους.

Η μόνη ρύθμιση, που είχε χρέος το υπουργείο να κάνει και αποκαθιστά τις αδικίες, είναι η ψήφιση της ακόλουθης διατάξεως:

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ.

« Υποψήφιοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011 και βάσει της βαθμολογίας που έλαβαν ήσαν επιτυχόντες με τις ειδικές κατηγορίες και οι οποίοι είτε δεν δήλωσαν ότι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες για οποιοδήποτε λόγο είτε δήλωσαν και οι Σχολές ή τα Τμήματα των ΑΕΙ ή ΤΕΙ δεν τους ενέγραψαν ή τους διέγραψαν λόγω ορίων ηλικίας των αδελφών τους ή λόγω υπερβάσεως ορίου εισοδήματος ή δεν διατάχθηκε η εγγραφή τους στις δηλωθείσες από αυτούς Σχολές η Τμήματα λόγω κατοικίας των γονέων τους και οι οποίοι έχουν καταθέσει αιτήσεις ακυρώσεως στα Δικαστήρια, εγγράφονται στην σχολή της επιτυχίας τους και στο αντίστοιχο εξάμηνο κατά την εγγραφή τους. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, η οποία θα εκδοθεί θα καθορισθούν η διαδικασία εγγραφής τους και όλα τα σχετικά και η οποία εγγραφή τους θα πρέπει να έχει περατωθεί το αργότερο μέχρι  20 Μαρτίου 2013. Εκκρεμείς δίκες καταργούνται.

Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που έχουν εγγραφεί σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ έχουν δικαίωμα μετεγγραφής κατά τα δύο πρώτα έτη των σπουδών τους στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα που ευρίσκεται πλησιέστερα στον τόπο κατοικίας των γονέων τους ή σπουδάζει ο (η) αδελφός (ή) τους. Η διάταξη αυτή ισχύει μόνον για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 ».

Μόνον έτσι θ΄ αρθούν οι αδικίες που υπέστησαν και οι πολύτεκνοι φοιτητές του 2012 καθότι η παρ.19 του άρθρου 34 του 4115/2013 δεν προβλέπει τίποτα για πολύτεκνους, αφού το   παιδί του πολύτεκνου, του υπερπολύτεκνου,  μπορεί να μην πάρει τελικά  μετεγγραφή και για ένα μόλις ευρώ που θα έχει περισσότερο και από αυτόν  ακόμη που έχει μόλις ένα παιδί!

 

Με την ελπίδα ότι θα αποκαταστήσετε όλες τις αδικίες και θα δώσετε την δυνατότητα στους πολυτέκνους να σπουδάσουν τα τέκνα τους,

 
 

Κοινοποίηση

Γραφείο Πρωθυπουργού

 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

 Ο Πρόεδρος                                                                        Ο Γεν. Γραμματέας  

 

 

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                                     Εμμανουήλ Χρυσόγελος

 ---

Η Επιτροπή της Βουλής

 

---

Σχετ: Και νέα ατελής ρύθμιση γίνεται για τους πολ φοιτ του 2011 από το Υπ.Παιδείας, ξεχνούν του 2009,8 κλπ

Πρόσφατα άρθρα