Δημοσιεύομε επιστολή που πήραμε από συναδέλφους πολυτ. επαιδευτικούς,τους οποίους συγχαίρουμε και καλούμε όλους τους πολύτεκνους  εκπαιδευτικούς να πλαισιώσουν την Πανελλήνια Ένωση για να αγωνισθούν για τα δικαιώματα των...

Περισσότερα στο:  http://www.polyteknoi.eu/ ή  www.penep.gr

Όπου  εκεί θα δείτε και την αίτηση εγγραφής σας στην ΠΕνΕΠ και αφού τη συμπληρώσετε  να την αποστείλετε:

ή

1. Μέσω ηλεκτρονικής φόρμας…

ή

2.Ταχυδρομικά, στη Δ/νση:

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων

Τ.Θ. 3808

Τ.Κ. 10210

 

ή

3. στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

====================================================

Την ετήσια  συνδρομή σας την στέλνετε  μέσω  Τραπέζης…

ΑΡ. ΛΟΓ. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ   167 / 766109 - 62

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ:

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ.

 

                                Αθήνα, 31 Αυγούστου 2009     
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
 
 
ΠΡΟΣ :  Αξιότιμο
                Κύριο Άρη Σπηλιωτόπουλο
                Υπουργό
                Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων
                Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι
 
 
ΘΕΜΑ :     ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ       ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, 
 
           Πρόσφατα στην ιστοσελίδα των οικονομολόγων εκπαιδευτικών του Περιφερειακού Τμήματος Μακεδονίας – Θράκης,  διαβάσαμε μία επιστολή που σας κοινοποιήθηκε, σχετική με τους διορισμούς και τα δικαιώματα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.
           Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά στο στόχαστρο.
           Στην επιστολή, που πιστεύουμε ότι δεν απηχεί απόψεις του συνόλου των οικονομολόγων του Περιφερειακού Τμήματος, γίνεται παρουσίαση θέσεων εναντίον των πολύτεκνων εκπαιδευτικών διαχωρίζοντάς τους μάλιστα από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς κάτι που είναι αντίθετο στο καταστατικό της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αφού στους σκοπούς της Ένωσης είναι η μελέτη και υπόδειξη λύσεων για τις κοινές επιδιώξεις των μελών, η τόνωση του κύρους του λειτουργήματός τους και η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης τόσο μεταξύ τους όσο και απέναντι στους άλλους συναδέλφους εκπαιδευτικούς λειτουργούς.
           Η εμφάνιση αιτημάτων προς την πολιτεία του τύπου «εφαρμόστε τους νόμους…» ή «προστατέψτε την Παιδεία…» εξ αφορμής του διορισμού πολυτέκνων εκπαιδευτικών θεωρώ ότι είναι το λιγότερο άκομψη και επιθετική κίνηση ειδικά με τον τρόπο που προσπαθούν να την τεκμηριώσουν.
          Γίνεται αναφορά στην πρόσληψη πολυτέκνων στις άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες ή Φορείς, χαρακτηρίζουν μαζικό τον διορισμό των πολυτέκνων στην εκπαίδευση, ενώ αναφέρουν ως μοναδικό κριτήριο διορισμού την υποβολή σχετικής αίτησης. Θα έπρεπε όμως οι συνάδελφοι να γνωρίζουν ότι σύμφωνα με το Νόμο 3260/2004 το 20% των προκηρυσσόμενων θέσεων σε φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου τομέα καταλαμβάνεται από πολύτεκνους και τέκνα αυτών. Στην Δημόσια Εκπαίδευση το ποσοστό των θέσεων που καταλαμβάνουν πολύτεκνοι είναι πολύ μικρότερο (δεν έχει υπάρξει ποτέ διψήφιο ποσοστό). Και βέβαια το κριτήριο διορισμού δεν είναι απλά μια αίτηση αλλά το πτυχίο όπως σε όλους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς και επιπλέον η πολυτεκνική ιδιότητα.
          Η προσπάθεια δημιουργίας θέματος επάρκειας των πολυτέκνων εκπαιδευτικών όσον αφορά το γνωστικό τους αντικείμενο αλλά και την παιδαγωγική τους κατάρτιση, πιστεύω ότι είναι λάθος από μέρους των συναδέλφων Οικονομολόγων της Βορείου Ελλάδας, διότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το 80% των εκπαιδευτικών (περίπου 130000) που υπηρετούν σήμερα σε Σχολικές Μονάδες διορίστηκαν με το πτυχίο τους εκτός ΑΣΕΠ (επετηρίδα, ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, 30μηνο, κτλ). Σε όλους αυτούς υπάρχει θέμα επάρκειας; Ή μήπως όλοι οι Οικονομολόγοι που υπηρετούν στη Βόρεια Ελλάδα έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ; Γιατί οι συνάδελφοι αναφέρονται μόνο στους πολύτεκνους σαν να είναι οι μόνοι που διορίστηκαν ή διορίζονται εκτός ΑΣΕΠ; Η στάση αυτή δικαιολογημένα δημιουργεί ερωτηματικά στους πολύτεκνους συναδέλφους. Επιπλέον ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι μορφωμένοι άνθρωποι που έχουν διάθεση προσφοράς και θυσίας (στοιχεία απαραίτητα για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού) και που αγαπούν, αποκτούν και μεγαλώνουν πολλά παιδιά στηρίζοντας το θεσμό της οικογένειας και κατ’ επέκταση την Ελλάδα, δεν έχουν αποδείξει εμπράκτως την παιδαγωγική τους επάρκεια;
             Επιπροσθέτως, ενώ οι συνάδελφοι δημιουργούν θέμα για νόμιμα δικαιώματα των πολυτέκνων, για τα προνόμια αυτών που κάθε χρόνο μετακινούνται στη Δημόσια Εκπαίδευση από την Ιδιωτική ή για όσους παίρνουν μόρια παραμεθορίων περιοχών ενώ έχουν αποσπαστεί σε υπηρεσίες μεγάλων αστικών κέντρων, σε υπουργικά και βουλευτικά γραφεία, κτλ δεν αναφέρουν τίποτα ή μήπως έχουν στείλει επιστολή στο ΥΠΕΠΘ;
    Ακόμα οι συνάδελφοι της Βορείου Ελλάδας αναφέρουν στην επιστολή τους ότι αφαιρούνται οργανικές θέσεις από συναδέλφους για να δοθούν σε νεοδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς. Βέβαια, οι οργανικές θέσεις δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις των συναδέλφων. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα. Στην πατρίδα μας που τα παιδιά από 0 ως 14 ετών αποτελούν μόλις το 12% του πληθυσμού, ο δείκτης γεννήσεων των Ελλήνων είναι στο 0,9 ενώ με βάση στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας την τριετία 2005 – 2007 οι γεννήσεις ξεπέρασαν τους θανάτους μόνο σε έξι νομούς από τους πενήντα δύο της χώρας, είναι εύκολο να κατανοήσουμε αλλά και να δούμε παντού πλέον τις οδυνηρές συνέπειες της υπογεννητικότητας (οικονομία, ασφαλιστικό, άμυνα της χώρας, συνταξιοδοτικό, κτλ). Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο δείκτης οικονομικής εξάρτησης από 25% που είναι σήμερα αναμένεται τα επόμενα χρόνια να φθάσει το 57% λόγω του δημογραφικού προβλήματος. Από τον εφιάλτη της υπογεννητικότητας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη η εκπαίδευση αφού η δραματική μείωση των μαθητών επιφέρει μείωση τμημάτων, κλείσιμο σχολείων και κατά συνέπεια απώλεια οργανικών θέσεων. Ποιος ευθύνεται λοιπόν για την απώλεια των οργανικών θέσεων; Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί; Ας μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Οι πολύτεκνοι φέρνοντας στη ζωή πολλά και καλά παιδιά δίδουν πολύτιμη βοήθεια στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στην εκπαίδευση αφού είναι αιμοδότες των ελληνικών σχολείων δημιουργώντας πολύ περισσότερες οργανικές θέσεις από αυτές που καταλαμβάνουν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που έχουν κάνει τα πάντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος να τιμωρηθούν χάνοντας νόμιμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους διότι κάποιοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν τις αιτίες ύπαρξης του προβλήματος. Αυτό πάντως που δεν κατανοούν κάποιοι κάνοντας μάλιστα επίθεση στους πολυτέκνους το έχει κατανοήσει σε πλήθος αποφάσεών του το Συμβούλιο της Επικρατείας που έχει αναγνωρίσει ότι το ατομικό συμφέρον των πολυτέκνων εξομοιούται με το δημόσιο συμφέρον, προ του οποίου υποχωρεί η αρχή της ισότητας λόγω του δημογραφικού προβλήματος.
 
Κύριε Υπουργέ,
 ο διαχωρισμός που επιχειρείται από τους συνάδελφους οικονομολόγους σε κοινωνικές ομάδες πολυτέκνων και μη εκπαιδευτικών, είναι τουλάχιστον ατυχής διότι διχάζει και σπέρνει την καχυποψία μεταξύ των συναδέλφων. Θα θυμίσουμε όμως  ότι οι πολύτεκνοι ανήκουν στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ενώ προστατεύονται από το Σύνταγμα (άρθρο 21) που στην ουσία επιβάλλει στο νομοθέτη τη λήψη νομοθετικών μέτρων ειδικής δηλαδή εξαιρετικής φροντίδας για αυτούς.
            Όσον αφορά το συμπέρασμα ότι ο διορισμός των πολυτέκνων εκπαιδευτικών σε σχολεία της επιλογής τους κάθε χρόνο δεν είναι αποτέλεσμα κοινωνικής πολιτικής του Κράτους, αλλά ακούσιας παραχώρησης δικαιωμάτων του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, τι μπορεί να πει κανείς όταν όλοι γνωρίζουν ότι από το 1944 (εποχή που δεν υπήρχε δημογραφικό πρόβλημα αλλά απλά ανθρωπιά) ο νομοθέτης προέβλεψε για όλους τους πολύτεκνους εργαζόμενους του Δημοσίου να καταλαμβάνουν θέση εργασίας στον τόπο συμφερόντων τους και να μην μετακινούνται παρά μόνο αν οι ίδιοι το επιθυμούν; Προς ενημέρωση, ο διορισμός των πολυτέκνων εκπαιδευτικών όπως αναφέρεται και σε πρόσφατη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους εντάσσεται στην πολιτική καταπολέμησης της υπογεννητικότητας, συνιστά εκδήλωση κοινωνικά ευαίσθητου Κράτους, γίνεται σύμφωνα με το Σύνταγμα, ενώ ο νομοθετικός λόγος έγκειται στη διασφάλιση συντήρησης της πολυμελούς οικογένειας. Ανάλογες αναφορές σε θέματα υπεραριθμιών, μεταθέσεων, κτλ που αφορούν πολύτεκνους εκπαιδευτικούς γίνονται και σε άλλες προγενέστερες Γνωμοδοτήσεις.
Το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος και προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων όπως οι πολύτεκνοι αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας.
           Εμείς ως πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε διάθεση αντιπαράθεσης με κανέναν. Δεν μπορούμε όμως σε καμιά περίπτωση να συναινέσουμε σε πρακτικές που μας προσβάλλουν και διχάζουν τους εκπαιδευτικούς, καθώς και στην αμφισβήτηση νομικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας.
 Ο κλάδος μας, οι Οικονομολόγοι, έχει προβλήματα όπως π.χ. το ότι είναι ο μοναδικός κλάδος εκπαιδευτικών ο οποίος διδάσκει δύο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ΄ τάξη του ΓΕΛ ενώ δεν διδάσκει κανένα οικονομικό μάθημα στη Β΄ τάξη. Νομίζουμε ότι πρέπει να συντονισθούμε ώστε με επιστολές και συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς να πετύχουμε προσθήκη διδακτικών ωρών στο Λύκειο αλλά και στο Γυμνάσιο, την αναβάθμιση του κλάδου και την διάδοση και προαγωγή της οικονομικής επιστήμης.
          Κλείνοντας, θα συμφωνήσoυμε με την παρατήρηση των συναδέλφων Οικονομολόγων ότι ο ρόλος του γονέα είναι σημαντικός για όλα τα παιδιά. Δεν είναι όμως το ίδιο να μεγαλώνεις ένα παιδί με το να μεγαλώνεις τέσσερα, επτά, δέκα ακόμα και δώδεκα παιδιά. Πώς θα μπορούσαν να στηριχθούν όλοι το ίδιο όταν ο πολύτεκνος γονιός έχει πολλαπλάσιες υποχρεώσεις και ανάγκες; Εξάλλου, εμείς οι Οικονομολόγοι γνωρίζουμε καλά τη δύναμη των αριθμών…     
                    
 
Με τιμή
 
Ευαγγελία Χριστοδούλου
Εκπαιδευτικός ΠΕ09
Γενική Γραμματέας Π.Εν.Ε.Π.                                                            (Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων)

Μέλος Ε.Ο.Ε.Δ.Ε. Π.Τ. Αθήνας & Αν. Αττικής

 

Ανδρέας Αγόρης
Εκπαιδευτικός ΠΕ09
Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Π.Τ. Αθήνας & Αν. Αττικής
 
Εμμανουήλ Μιχαηλίδης
Εκπαιδευτικός ΠΕ09 (Ν. Καβάλας)
 
 
                                        

 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:  1. κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο                                          Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας    

 2. κ. Νίκη Γκοτσοπούλου Γενική Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας  

 3. Γενική Δ/νση Διοίκησης Πρωτοβάθμιας &                                               Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης του ΥΠΕΠΘ /Διεύθυνση                                             Προσωπικού                                                                          

 4. κ.  Απόστολο Παπακωνσταντίνου  - Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης  Ανατολικής Αττικής                                    

 5. Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπ/σης  (Ο.Λ.Μ.Ε.)  

 6. Περιφερειακό Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης της                                           Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δ/θμιας                                          Εκπ/σης (Ε.Ο.Ε.Δ.Ε.) 

 7. Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος                                           (Α.Σ.Π.Ε.)                                      

 8. Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων                                           (Π.Εν.Ε.Π.)

 

=====================
 
 
 
 
 
 
 

* Πληροφορίες: κ. Ευαγγελία Χριστοδούλου             (τηλ. 6972 386434).

Πρόσφατα άρθρα