ΠΕνΕΠ 

Αθήνα,  Τ.Θ 3808/ Τ.Κ 10210

www.penep.gr, www.polyteknoi.eu 

e-mail:info@penep.gr

Τηλ. Επικοινωνίας:6973965536

 
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 48                                                                                                                                         15η Απριλίου 2010
 

Δελτίο Τύπου

.

-σχετικά με το πολυνομοσχέδιο για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών-

 

                Μετά την παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία από την κ. Υπουργό Παιδείας στο Υπουργικό Συμβούλιο στις 13/4/2010, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολύτεκνων καλεί τον Πρωθυπουργό και την αρμόδια Υπουργό να διευκρινίσουν ποιες είναι οι προθέσεις τους για τη μεταχείριση των πολύτεκνων Ελλήνων σε θέματα αντισταθμιστικής πολιτικής τής προσφοράς τους και της προστασίας μιας ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας.

                Η διαφαινόμενη αμφισβήτηση - κατάργηση του μέχρι σήμερα πλαισίου ρυθμίσεων αναφορικά με το διορισμό, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις, την υπηρέτηση και λήψη οργανικής θέσης και την υπηρεσιακή κατάσταση των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με την επαπειλούμενη αναπροσαρμογή του πλαισίου μετεγγραφών των φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκαλούν έντονη ανησυχία, δυσφορία και απογοήτευση στις πολύτεκνες οικογένειες της Ελλάδας.

                Δεν είναι δυνατόν αυτοί που έχουν κάνει τα πάντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, να τιμωρηθούν χάνοντας νόμιμα και συνταγματικά προβλεπόμενα δικαιώματά τους, διότι κάποιοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν τις αιτίες ύπαρξης του προβλήματος της γήρανσης και της υπογεννητικότητας των Ελλήνων.

               Σημειώνουμε επίσης ότι κατ΄ επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου».  Τέτοιος λόγος δεν υπάρχει, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν τη μόνη εστία αντίστασης.

              Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τη ρήση της κ. Υπουργού: «πρώτα ο Μαθητής»,  όμως  παράλληλα πρέπει  να ληφθούν και μέτρα για να υπάρξουν αυτοί οι Μαθητές. Όλοι γνωρίζουμε, ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία και οι υπεραριθμίες είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα. Η κ. Υπουργός δήλωσε ότι του χρόνου θα έχουμε 17.000 λιγότερους Αναπληρωτές και ωρομίσθιους… και εμείς αυτό λέμε: ότι αν σταματήσουν να ισχύουν τα ελάχιστα δημογραφικά κίνητρα, οι μειώσεις του διορισμού εκπαιδευτικών θα είναι πολλαπλάσιες τα προσεχή χρόνια λόγω του δημογραφικού προβλήματος της χώρας μας.

            Με στοιχεία της ΕΣΥΕ, αποδεικνύεται  ότι για πρώτη φορά μετά το 1981 η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών είχε θετικό πρόσημο το 2004 (έτος που εφαρμόσθηκε το μέτρο διορισμού του ν. 3255/2004) και συνεχίζει να αυξάνεται με ρυθμό 2% κατά το 2007,  1,64% το 2008 και  2,48%  το 2009. Με βάση αυτά τα στοιχεία, φαίνεται ότι το μέτρο της πρόνοιας του διορισμού των πολύτεκνων με το ν. 3255/2004, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε  πρώτο νομοθετήσει με το νόμο  3027/2002, αφενός δεν έχει κανένα κόστος για το Κράτος αφετέρου αποτελεί το σημαντικότερο κίνητρο για τη δημιουργία πολύτεκνων οικογενειών και κτυπά την ανεργία, όχι μόνο των πολυτέκνων αλλά όλων των εκπαιδευτικών.

             Εν όψει των προετοιμασιών για τους διορισμούς του επόμενου έτους 2010 - 2011 και στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του Πρωθυπουργού, αλλά και των συνταγματικών επιταγών υπέρ των Πολύτεκνων, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να διευκρινίσει άμεσα τις προθέσεις του για τους εν ενεργεία Πολύτεκνους Εκπαιδευτικούς και τους ενδιαφερόμενους για διορισμό Πολύτεκνους.   

 

Από την ΠΕνΕΠ

 

 

                                                                                             =============================== 

 Το Δελτίο Τύπου, το  δημοσίευσαν:

1. http://www.alfavita.gr/ank_b/ank16_4_10_1820.php

2. http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7474:o------------&catid=346:2009-12-02-06-54-27&Itemid=1079

3. http://www.eopa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=102:polekp&catid=37:news&Itemid=78

4. http://www.sylpoldramas.org.gr/indexp.php?subaction=sf&id=1271428397&arxia=&enarxi=&unkat=8& 

5. http://agioipantes.wordpress.com/

6. http://www.polyteknoi.eu

7. http://www.epa.gr

8. http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3060&Itemid=48

9. http://troktiko.blogspot.com/2010/04/blog-post_2439.html

 

                                                                                =======================

 

από εφημ. Το Βήμα 17/4/2010

.

Πώς θα γίνεται η πρόσληψη - αξιολόγηση εκπαιδευτικών

.

Οι «κρυφές» διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν την εξέλιξη δασκάλων και καθηγητών

 

Χρονιά αξιολόγησης θα είναι η επόμενη για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της χώρας. Ελεγχος του εκπαιδευτικού έργου και υποχρεωτικές υπερωρίες, επιλογή «σώματος» αξιολογητών σε κάθε σχολείο, νέα αυστηρά κριτήρια στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Αυτές είναι μόνο τρεις από τις διατάξεις περί αξιολόγησης που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο κατατίθεται τον επόμενο μήνα στη Βουλή για ψήφιση. «Το Βήμα» παρουσιάζει τις «κρυφές» διατάξεις του, εκείνες που αφορούν την εξέλιξη δασκάλων και καθηγητών, αλλά και τα ακριβή κριτήρια για τη επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης και τη μοριοδότησή τους.

Οπως ανακοινώθηκε ήδη, από το 2013 όλοι οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται πλέον μόνο μέσω ΑΣΕΠ. Οι προσλήψεις για τα επόμενα τρία χρόνια θα γίνονται με το σύστημα του 60% από το ΑΣΕΠ και 40% από τον πίνακα αναπληρωτών. Μετά το 2013 θα υπάρχει πίνακας ο οποίος θα καταρτίζεται με βάση τον βαθμό επιτυχίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τα επιστημονικά προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικό κ.ά.), κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ανάπηροι κ.ά.) και την προϋπηρεσία. Παράλληλα όμως το υπουργείο Παιδείας προωθεί τρία σημεία-«κλειδιά» στο νέο σύστημα:

Οσοι εκπαιδευτικοί έχουν προϋπηρεσία πάνω από 24 μήνες και δεν προσληφθούν με τη διαδικασία του 60%-40% στη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, θα λάβουν ειδικό «μπόνους» διορισμού. Δηλαδή θα πριμοδοτηθούν με τη χαμηλότερη βάση (50-55) των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, άσχετα με το αν έχουν λάβει μέρος σε αυτόν. Στη βαθμολογία μπορούν να προσθέσουν άλλα τυχόν προσόντα τους (μεταπτυχιακά, διδακτορικούς τίτλους, κοινωνικούς λόγους κτλ.).

Υποχρεωτική γίνεται η υπερωρία για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και καταργείται ο θεσμός του ωρομισθίου. Ετσι, αναπληρωτές θα προσλαμβάνονται μόνο αν οι δάσκαλοι ή καθηγητές ενός σχολείου έχουν εξαντλήσει το ωράριό τους και έχουν κάνει και τις 5 ώρες που προβλέπονται την εβδομάδα ως υπερωρίες. Αν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, είναι λιγότερες από 16 ώρες, εισάγεται ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (με όλα τα δικαιώματα) και όχι του ωρομισθίου.

Καθιερώνεται η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού. Θα μπορούν να διδάσκουν σε- συγκεκριμένη μόνο- δεύτερη ειδικότητα που θα προκύπτει από τα πτυχία και τις γνώσεις τους και όχι σε όποια ειδικότητα τους ζητηθεί.

Ο θεσμός του μέντορα του εκπαιδευτικού λειτουργεί επί σειρά ετών με επιτυχία στην ιδιωτική εκπαίδευση. Βάσει αυτών των προτύπων, θα «περάσει» και στα δημόσια σχολεία. Ο μέντορας είναι εκπαιδευτικός με πείρα και αυξημένα προσόντα που θα αναλαμβάνει την καθοδήγηση και την υποστήριξη των πρωτοδιόριστων ανά ειδικότητα. Η μονιμοποίηση ενός εκπαιδευτικού θα μπορεί θα γίνει μόνο ύστερα από αξιολόγηση, η οποία μπορεί να καταλήξει σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου. Κατά το πρώτο έτος πρόσληψης των εκπαιδευτικών θα γίνονται εντατικά προγράμματα επιμόρφωσής τους.

Στελέχη της Εκπαίδευσης

Αλλάζει συνολικά ο τρόπος επιλογής των στελεχών της Εκπαίδευσης, ενώ δικαίωμα εξέλιξης θα έχουν μόνο όσοι εκπαιδευτικοί έχουν συμμετάσχει σε διαδικασίες αξιολόγησης στα σχολεία. Επίσης υποχρεωτικό χαρακτήρα θα έχει πια η επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης. Ακόμη:

Μειώνεται από 20 σε 15 το ποσοστό των μορίων της προσωπικής συνέντευξης ως κριτηρίου για την επιλογή στελεχών.

Τα μέλη των επιτροπών θα καταθέτουν ξεχωριστές εκθέσεις αξιολόγησης στο στάδιο της συνέντευξης και οι υποψήφιοι θα καλούνται να καταθέσουν συγκεκριμένη έκθεση-«μελέτη περίπτωσης» ανάλογα με τα θέματα που θα τους ζητηθούν από τις επιτροπές.

Τα μέλη των επιτροπών θα επιλέγονται με βάση τις προτάσεις ανεξαρτήτων φορέων εκπαίδευσης. Η τελική επιλογή γίνεται έπειτα από γνώμη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και πρόταση του υπουργού Παιδείας.

Οπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας στο υπουργικό συμβούλιο, η διαδικασία της αξιολόγησης θα προβλέπει ότι:

Κάθε σχολική μονάδα, ως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα βάζει εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά.

Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς θα συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης στην οποία θα ελέγχεται αν οι στόχοι που μπήκαν υλοποιήθηκαν και αν η σχολική ομάδα λειτούργησε ομαλά στο σύνολό της. Επίσης θα κατατάσσονται οι αδυναμίες και θα υποβάλλονται σχετικές προτάσεις.

Η αξιολογική έκθεση θα γίνεται υπό την επίβλεψη του διευθυντή κάθε σχολείου, σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους. Θα παρουσιάζεται μάλιστα στο σχολικό συμβούλιο και στους γονείς και θα αναρτάται στο Διαδίκτυο.

Ολες οι αξιολογικές εκθέσεις θα καταλήγουν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως επιβλέποντα οργανισμό.

                                                                                                ===============================

 Δείτε και τον Επενδυτή:... μοριοδότηση, μικρότερη της προϋπηρεσίας των ... εδώ

=====================

 

Εξοχότατε, Κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,
Αξιότιμη Κύριε Αντιπρόεδρε,
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : «ΟΔΥΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕΝ … ΠΟΛΥ-ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.»
 
Την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την Υπουργό Παιδείας Κα Άννα Διαμαντοπούλου το πολύ-διαφημισμένο πολύ-νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο τόσες συζητήσεις είχε δημιουργήσει στην κοινωνία πριν την παρουσίασή του, που όλοι περίμεναν ότι θα αποτελέσει το «μαγικό φίλτρο» που θα επιλύσει οριστικά και θα εξυγιάνει τα χρονίζοντα προβλήματα της εκπαίδευσης αλλά και της παρεχόμενης γενικότερα παιδείας στους αυριανούς πολίτες αυτής της χώρας.
Αντί τούτου τι διαπιστώσαμε; Έναν πολυνόμο, ο οποίος από την αρχή μέχρι το τέλος του λες και φτιάχτηκε για να πλήξει την ελληνική οικογένεια και ιδιαίτερα την πολύτεκνη οικογένεια, χωρίς να αντιμετωπίσει ουσιαστικά κανένα πρόβλημα της παιδείας.
Από πού να αρχίσουμε και τι να θίξουμε κατά προτεραιότητα;
Να αναφερθούμε στο σύστημα μετεγγραφών των νέων φοιτητών, το οποίο υποχρεώνει μια πολύτεκνη οικογένεια να συντηρεί τρία, τέσσερα ή περισσότερα νοικοκυριά, αν θέλει το παιδί της να σπουδάσει στη σχολή που πέτυχε; Ουσιαστικά αφαιρεί από την πολύτεκνη οικογένεια το δικαίωμα σπουδών των παιδιών της, εφόσον στις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες είναι πρακτικά αδύνατο μια οικογένεια να συντηρήσει τόσα σπίτια, όσο υψηλό κι αν είναι το εισόδημά της.
Που είναι η κοινωνική ευαισθησία, την οποία εξαγγείλατε προεκλογικά, όταν καταργείτε στην ουσία την κατάταξη σε ειδική κατηγορία που ισχύει για τα παιδιά των πολυτέκνων οικογενειών, για την είσοδό τους στις ανώτατες και τις ανώτερες σχολές; Πρέπει να γνωρίζετε, Κυρία Υπουργέ, ότι μεγάλη μερίδα των τέκνων πολυτέκνων οικογενειών επιχειρούν και σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν να πετύχουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς φροντιστήριο, αφού οι οικογένειες τους αδυνατούν να πληρώσουν τα δίδακτρα που απαιτούνται για όλα τα παιδιά τους.
Αποκορύφωμα όμως όλων των παραπάνω αντικοινωνικών και άδικων μέτρων είναι η αντισυνταγματική κατάργηση του Ν. 3255/2004, σε ότι αφορά το διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ούτε λίγο ούτε πολύ θεωρείτε δίκαιο προφανώς και κοινωνικά ισότιμο να διαγωνίζεται στα πλαίσια του Α.Σ.Ε.Π. ένας εκπαιδευτικός που συντηρεί πολύτεκνη οικογένεια, επί ίσοις όροις με έναν τελειόφοιτο που αποφοίτησε το προηγούμενο μόλις έτος από τη Σχολή του. Το αρ. 21 του Συντάγματος, το οποίο θεσπίζει την ανάγκη προστασίας των πολυτέκνων οικογενειών, κατοχύρωσε την ισχύ του παραπάνω νόμου. Συνεπώς αποτελεί αντισυνταγματική πράξη οποιαδήποτε κατάργησή του. Επίσης σύμφωνα με το νόμο αυτό διορίστηκε στη δημόσια εκπαίδευση ένα ελάχιστο αναλογικά ποσοστό πολυτέκνων εκπαιδευτικών, σε σχέση με το συνολικό αριθμό των διοριστέων. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί εργάζονται επιδεικνύοντας τον ίδιο ή ακόμα και μεγαλύτερο ζήλο από τους υπολοίπους συναδέρφους τους, εφόσον ο αριθμός των παιδιών που έχουν αναθρέψει ως γονείς τους παρέχει την αναγκαία πείρα ώστε να διαθέτουν και αυξημένη ευθύνη αλλά και την ικανότητα να επικοινωνούν αποτελεσματικότερα με τους μαθητές που διδάσκουν.
Κυρία Υπουργέ,
 όταν ως προμετωπίδα του πολύ-νομοσχεδίου σας θέτετε το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», άλλα μέτρα είναι αυτά που περιμένουν οι γονείς και οι μαθητές της χώρας.
Συγκεκριμένα που είναι ο αγώνας σας κατά της παραπαιδείας;
Που είναι η κατάργηση των φροντιστηριακών μαθημάτων που τόσο τα παιδιά επιβαρύνουν στις εργασίες τους, όσο και τους γονείς, εξουθενώνοντάς τους οικονομικά;
Θα γίνει ποτέ το σχολείο το κέντρο της μάθησης και της διδασκαλίας ή θα παραμείνει για πάντα στη σκιά του φροντιστηρίου;
Η Παιδεία δεν αναμορφώνεται με περιοριστικά, άδικα και καταπιεστικά μέτρα, αλλά με γενναίες αποφάσεις, που στοχεύουν στην οικοδόμηση μιας ειλικρινούς σχέσης μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων. Εμείς οι πολύτεκνοι το έχουμε βιώσει και το βιώνουμε καθημερινά αυτό στις οικογένειές μας και είμαστε σε θέση να το μεταδώσουμε στα παιδιά.
 
ΘΩΜΑΣ Ε. ΓΙΑΝΝΙΩΤΗΣ
Αναπληρωτής Γραμματέας Ε.Ο.Π.Α.

=============

Από: N... Ρ...
Θέμα: Αδιόριστη εκπαιδευτικός
Προς: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ημερομηνία: Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2010, 20:37

Εξοχότατε Κύριε Πρόεδρε,
είμαι πολύτεκνη μητέρα (τέσσερα τέκνα, το ένα 13 ετών και τρίδυμα 12 ετών) και αδιόριστη εκπαιδευτικός. Έχοντας ήδη αποκτήσει τα τέσσερα παιδιά μου, αποφάσισα να κάνω σπουδές στη Γαλλική Φιλολογία. Έδωσα το 2006 Πανελλήνιες Εξετάσεις και πέτυχα τέταρτη στο τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δίνοντας εξετάσεις, με επιτυχία,σε περισσότερα μαθήματα κάθε εξάμηνο, κατάφερα να τελειώσω τη Σχολή σε διάστημα τριών ετών και όχι τεσσάρων που διαρκεί η φοίτηση. Ο κόπος μου ήταν τεράστιος, εφ' όσον κατοικώ με την οικογένειά μου στην Τρίπολη, διάβαζα, φρόντιζα την οικογένειά μου και δύο φορές ερχόμουν στην Αθήνα για να παρακολουθήσω μαθήματα στη Σχολή μου. Τον Ιανουάριο πήρα το πτυχίο μου με βαθμό Λίαν Καλώς, διαβάζοντας μάλιστα κατά την ορκωμοσία τον όρκο, εφ' όσον συγκέντρωσα τη μεγαλύτερη βαθμολογία από τους συμφοιτητές μου.
     Πίστευα πως οι κόποι μου και η ταλαιπωρία μου τελείωσε και επιτέλους σύμφωνα με τα νόμιμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών θα διοριζόμουν χωρίς να συμμετάσχω στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Με τα καινούρια δεδομένα, η υποχρέωση επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την επιτυχία, ισοδυναμεί με τον αποκλεισμό μου.
     Κύριε Πρόεδρε, γνωρίζοντας την ευαισθησία σας για τις πολύτεκνες οικογένειες και τα προβλήματα που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν, παρακαλώ, δείτε ευνοϊκότερα την κοινωνικά ευπαθή ομάδα των πολυτέκνων και μην αγνοείτε τους ανθρώπους που συμβάλλουν τα μέγιστα στην άσκηση δημογραφικής πολιτικής της χώρας μας.
                                                 Με ιδιαίτερη εκτίμηση
                                                       Ν Ν. Ρ

Από εφημερίδα: ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΒΟΛΟΥ... εδώ

------------------------------------------

Στις 20/04/10 η συνημμένη επιστολή - διαμαρτυρία συνοδευόμενη από 130 υπογραφές συμπολιτών μας -  επιδόθηκε στην Βουλή , στο πρωτόκολλο του πρωθυπουργού με α.π Κ3163 και στις θυρίδες των κ. Πάγκαλου , κ. Ραγκούση , κας Διαμαντοπούλου και κας Χριστοφιλοπούλου.

Εξοχότατε κύριε Πρωθυπουργέ της Ελλάδας 

Με ιδιαίτερη ανησυχία πληροφορηθήκαμε την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει σημαντικά μέτρα στήριξης της πολύτεκνης οικογένειας και ιδιαίτερα το νόμο 3255/2004.

Σαν Έλληνες θα θέλαμε  να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας αλλά και τη δυσαρέσκεια μας για αυτήν την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει τον παραπάνω νόμο με τον οποίον για πρώτη φορά μετά  το 1981, η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών είχε θετικό πρόσημο   το 2004 και συνεχίζει να αυξάνεται με ρυθμό 2% κατά το 2007,  1,64% το 2008 και  2,48%  το 2009!.

Σας θυμίζω ότι το μέτρο αυτό του διορισμού, το ΠΑΣΟΚ  πρώτο  το είχε νομοθετήσει με το νόμο  3027/2002 και  δεν έχει κανένα  οικονομικό κόστος για το Κράτος, είναι αποτελεσματικό και κτυπά την ανεργία των πολυτέκνων.

Επειδή η Ελλάδα της νέας εποχής μπορεί να ελπίζει πολλά από την πολύτεκνη οικογένεια επιβάλλεται όχι μόνο να μην καταργηθεί ο ευνοϊκός νόμος αλλά να προστατευθεί η πολύτεκνη οικογένεια με ουσιαστικά και όχι εικονικά μέτρα.

Εξοχότατε κύριε Πρωθυπουργέ σας παρακαλούμε να μην γίνετε αυτός που θα στερήσει την πατρίδα μας από το υγιές και δυναμικό κύτταρο της πολύτεκνης οικογένειας.

 

                                                                                                          Μετά τιμής

Οι υπογράφοντες

                                                                                                            Μιχαλόπουλος Ι

                                                                                                              

 Προς: Αξιότιμο Πρωθυπουργό κ. Γεώργιο Παπανδρέου
Κοιν.: Αξιότιμη Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου
                                                                                               
Αθήνα 23 Απριλίου 2010
Αξιότιμε  κ. Πρωθυπουργέ,
 
Η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να αλλάξει με το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, προωθεί την κατάργηση ενός θεσπισμένου ανταποδοτικού ευεργετήματος προς τους πολύτεκνους, της πρόσληψής τους δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση χωρίς προηγούμενη συμμετοχή και επιτυχία σε εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. Με την παρούσα επιστολή μου θα επιθυμούσα να σας γνωστοποιήσω σύντομα μερικές σκέψεις, τις οποίες είμαι σίγουρη ότι θα κατανοήσετε ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας αλλά και ως πολιτικός που ευαγγελίζεσθε τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε.
 
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ
            Είναι γνωστή η ευαισθησία της ελληνικής πολιτείας και η κατανόηση των ιδιαίτερων συνθηκών υπό τις οποίες οι πολύτεκνες οικογένειες προσπαθούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών. Αυτός, άλλωστε, είναι ο λόγος που διαχρονικά, πέρα από συντεχνιακές σκοπιμότητες και αντικατοπτρίζοντας την ευαισθησία αλλά και τη βούληση της ελληνικής κοινωνίας,  το Σύνταγμα και οι νόμοι προβλέπουν  την ιδιαίτερη φροντίδα αυτής της κοινωνικής ομάδας, ακόμη και σε εποχές που το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας δεν ήταν τόσο έντονο. Στο πλαίσιο αυτό οι Κυβερνήσεις και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. (2002) και της Ν.Δ. (2004)  θέσπισαν ιδιαίτερο καθεστώς με βάση το οποίο διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας προφανώς την αδυναμία τους, λόγω των οικογενειακών τους υποχρεώσεων, να προετοιμαστούν επαρκώς και  να συμμετάσχουν ισότιμα στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Βεβαίως, ο λόγος δεν ήταν μόνο αυτός˙   ήταν και η αναγνώριση της συμβολής των πολυτέκνων οικογενειών στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα μας -θέμα άμεσα σχετιζόμενο και με τη λειτουργία της εκπαίδευσης- και η προσφορά στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς ενός ανταποδοτικού ευεργετήματος. Επειδή κανένας από τους λόγους που οδήγησαν στις νομοθετικές πρωτοβουλίες του 2002 και του 2004 δεν ακυρώθηκε και, αντιθέτως, η οικονομική κρίση επιδεινώνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, ελπίζω ότι ούτε εσείς ούτε τα μέλη του Κοινοβουλίου θα επιτρέψουν την κατάργηση όσων προβλέπονται για την ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα.
 
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ Α.Σ.Ε.Π.
            Είναι γνωστό ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στον ολιγόωρο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. θεσπίστηκε, ώστε να υπάρχει ένας τρόπος επιλογής τους από το σύνολο των βάσει αντικειμενικών προσόντων (πτυχίο) ικανών υποψηφίων. Μάλιστα, δεν έχει αποδειχθεί ότι η συμμετοχή σε αυτές τις ολιγόωρες εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. αποτελεί το προσφορότερο μέσο για την επιλογή των ικανότερων εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους μέσα και έξω από την τάξη. Προϋπόθεση, όμως, συμμετοχής στο διαγωνισμό αυτό είναι η αποστήθιση μεγάλου όγκου ύλης που προϋποθέτει φροντιστήρια, χρόνο και χρήμα που αντικειμενικά δεν είναι σε θέση να διαθέσουν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Άρα, αυτομάτως, η υποχρέωση συμμετοχής τους στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. θα σήμαινε τον αποκλεισμό τους από τη δημόσια εκπαίδευση. Αυτός ο αποκλεισμός είναι άδικος και αδικαιολόγητος. Άδικος, διότι προφανώς οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπολοίπους, εφόσον ουσιαστικά αποκλείονται από τη δημόσια εκπαίδευση χωρίς παρόλα αυτά να πλησιάζει το ποσοστό των προς διορισμό πολύτεκνων εκπαιδευτικών στο όριο του 20% που ισχύει για τις προσλήψεις στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Αδικαιολόγητος, διότι η θέση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννας Διαμαντοπούλου «όλοι οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται μέσω Α.Σ.Ε.Π.» αποτελεί γενίκευση, πλήττει πρωτίστως τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, προδίδει έλλειψη ευαισθησίας αλλά και κατανόησης της δυσχερούς θέσης στην οποία βρίσκονται και ασυνέπεια προς διαχρονικές και συνταγματικές επιταγές της ελληνικής πολιτείας.
 
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
            Η πολιτική στήριξης των πολύτεκνων εκπαιδευτικών την οποία ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, πλην των αποδεδειγμένων θετικών αποτελεσμάτων που έχει όσον αφορά την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, δίνει τη δυνατότητα σε γονείς εκπαιδευτικούς, που αυταπόδεικτα αγαπούν τα παιδιά, κατά προτεραιότητα να δημιουργήσουν πολύτεκνες οικογένειες και να προγραμματίσουν για αργότερα την ένταξή τους στην ενεργή εκπαιδευτική κοινότητα. Άλλωστε, αυτή τη λογική έχει, εκτός από το χαρακτήρα ανταποδοτικού ευεργετήματος και της αναγνώρισης της αδυναμίας τους να συμμετάσχουν ισότιμα στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., το κίνητρο που δίνεται βάσει του ισχύοντος νόμου στους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν πολύτεκνες οικογένειες και κατόπιν να διορίζονται απευθείας, χωρίς διαγωνισμό. Η ρύθμιση αυτή, βέβαια, όχι μόνο απαλλάσσει την πολιτεία από την υποχρέωσή της να αδειοδοτεί λόγω εγκυμοσύνης και ανατροφής τέκνων την πολύτεκνη εκπαιδευτικό, έως ότου διορισθεί, μετά τη γέννηση του τέταρτου παιδιού της, αλλά μειώνει και τα κενά διδακτικού προσωπικού που θα προέκυπταν, εφόσον αυτή ήδη υπηρετούσε, έχοντας επιλέξει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. τουλάχιστον προ οκταετίας, αν δεν ίσχυαν τα προβλεπόμενα από το νόμο για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς. Συνεπώς, οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης των πολύτεκνων εκπαιδευτικών θα πρόδιδε έλλειψη αξιοπιστίας εκ μέρους της πολιτείας. Αποτελεί ειρωνεία η παρούσα κυβέρνηση να αγωνίζεται για την ανάκτηση της αξιοπιστίας της ελληνικής πολιτείας στο εξωτερικό και να την πλήττει με τον πλέον άδικο τρόπο στο εσωτερικό, προδίδοντας έλλειψη ευαισθησίας απέναντι στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς και αίροντας τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ίδια απέναντί τους με νόμο. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που υπολογίζουν σε διορισμό τους τη νέα σχολική χρονιά δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία όσων υπερψηφίσουν την κατάργηση του μέχρι σήμερα καθεστώτος πρόσληψης των πολυτέκνων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
 
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
 
            Μην επιτρέψετε άδικες γενικεύσεις να ανατρέψουν την πολιτική προστασίας των πολυτέκνων και αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, την οποία ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Προστατεύστε την αξιοπιστία της ελληνικής πολιτείας και δώστε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς, εν μέσω οικονομικής κρίσης, να συνεχίσουν να γεννούν ό,τι πολυτιμότερο γι’ αυτούς, παιδιά, Ελληνόπουλα για την πατρίδα, μαθητές για την εκπαίδευση.                                   
 
Με εκτίμηση, ελπίδα και εμπιστοσύνη στο φιλότιμο και στην ευαισθησία
όλων των μελών του Κοινοβουλίου και υμών προσωπικώς

 

Ελένη Σταματοπούλου – Πολυδωροπούλου

 

                                                                                                               ..................

 

Επιστολή Συλλόγου Πολυτέκνων Ν.Κορινθίας... εδώ

Πρόσφατα άρθρα