ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ
 
Αρ. πρωτ. 147                                                                                  Αθήνα, 1/5/2013
 
Προς
όλες  τις  Πολυτεκνικές Οργανώσεις-
Μέλη της ΑΣΠΕ
 

Εγκύκλιος αρ. 3 / 2013

 
            Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Αφού πρώτα σας ευχηθούμε Καλή Ανάσταση και Χρόνια Πολλά, σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω θέματα και τις ρυθμίσεις που συμπεριλήφθησαν σε προσφάτως ψηφισθέντες νόμους.
 

-Α-

ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΣΠΕ

 
            Για το προκείμενο θέμα σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

1.     Ως γνωστόν, από την 1η Ιανουαρίου 2007, ετέθη σε εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 16 του Ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75/Α/7-4-2006): «Ενίσχυση της οικογένειας και λοιπές διατάξεις», με βάση την οποία ο ΟΓΑ παρακρατούσε το ποσό του ενός ευρώ και πενήντα λεπτών (1,50) ευρώ, από το επίδομα που κατεβάλλετο στις πολύτεκνες μητέρες και πατέρες, που αφορούσε τη συνδρομή τους προς το Σωματείο στο οποίο ήσαν εγγεγραμμένοι και το απέδιδε ανά 2μηνο στην ΑΣΠΕ, η οποία με τη σειρά της παρακρατούσε το ποσοστό 25%, που αφορούσε τη συνδρομή των Συλλόγων πολυτέκνων – μελών της προς αυτή, και απέδιδε το υπόλοιπο σε αυτούς.

            Οι πολύτεκνες οικογένειες που ελάμβαναν σύνταξη, εξακολουθούσαν να καταβάλλουν τη συνδρομή του προς τους Συλλόγους στους οποίους ήσαν εγγεγραμμένοι, κατά τη θεώρηση των ταυτοτήτων  - καρτών των μελών τους.

 

2.      Το παραπάνω καθεστώς έπαυσε να ισχύει, αφού με την παρ. ΙΑ.2 του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/12-11-2012): «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 κ.ά», από1/11/2012 καταργήθηκε η ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας, ενώ από 1/2/2013 καταργήθηκαν και τα πολυτεκνικά επιδόματα, το επίδομα τρίτου παιδιού και η εφάπαξ παροχή των 2.000 ευρώ για τις μητέρες που αποκτούσαν το τρίτο παιδί και κάθε επιπλέον παιδί.

 

3.        Η ΑΣΠΕ με την υπ’ αριθμ. 8/19-12-2012 Εγκύκλιό της, προς όλες τις Πολυτεκνικές Οργανώσεις – Μέλη της, καθόρισε τη συνδρομή των Συλλόγων προς την ΑΣΠΕ, μέχρι του τέλους του έτους 2013.

 

4.         Επειδή στο προσεχές Γενικό Συμβούλιο της ΑΣΠΕ, μεταξύ των άλλων θεμάτων, θα συζητηθεί  και το θέμα της συνδρομής των Συλλόγων Πολυτέκνων προς την ΑΣΠΕ, κάτω και από το πρίσμα των νέων διορθωτικών νομοθετικών ρυθμίσεων του Ενιαίου Επιδόματος Πολυτέκνων Οικογενειών, σας παρακαλούμε να μας αποστείλετε μέχρι 20 Μαϊου 2013 συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο τον προσηρτημένο (Πίνακα Νο 1) στον οποίο θα αναγράφονται κατ’ έτος από 1/1/2007 μέχρι και 31/12/2012:

·         Τα ενεργά μέλη του Συλλόγου σας.

·         Το συνολικό αριθμό των θεωρήσεων που πραγματοποίησε ο Σύλλογός σας κατ’ έτος για τις πολύτεκνες οικογένειες – μέλη σας που ελάμβαναν σύνταξη και δεν τους εγένετο παρακράτηση της συνδρομής τους από τον ΟΓΑ και

·         Το συνολικό αριθμό των πολυτέκνων οικογενειών – μελών του Συλλόγου σας κατ’ έτος οι οποίες έπαιρναν επίδομα και για τις οποίες ο Σύλλογό σας ελάμβανε ανά 2μηνο, μέσω της ΑΣΠΕ,  το αναλογούν ποσό, για τις συνδρομές που παρεκρατούντο από τον ΟΓΑ.

 

Σας εφιστούμε την προσοχή να περιέλθουν τα στοιχεία αυτά στην ΑΣΠΕ εντός της ταχθείσης ως άνω ημερομηνίας (20/5/2013), επειδή θεωρούνται απολύτως απαραίτητα προκειμένου το Γενικό Συμβούλιο της ΑΣΠΕ να επανεξετάσει το θέμα της συνδρομής των Συλλόγων πολυτέκνων προς αυτή.

 

-Β-

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ

ΣΕ ΠΡΟΣΦΑΤΩΣ ΨΗΦΙΣΘΕΝΤΑΣ ΝΟΜΟΥΣ

 

            Σε νόμους που ψηφίσθηκαν πρόσφατα συμπεριελήφθησαν ορισμένες θετικές διατάξεις για τους πολυτέκνους για τις οποίες και σας ενημερώνουμε:

 

-Ι-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (Ο.Κ.Ε.)
Σύσταση και αρμοδιότητες:
            Με το άρθρο 1 του Ν. 2232/1994 (ΦΕΚ 140/Α/31-8-1994): «Σύσταση Οικονομική και Κοινωνικής Επιτροπής και άλλες διατάξεις», συστήθηκε Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.), η οποία αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ. και της οποίας το έργο συνίσταται στη διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης σε θέματα ιδιαίτερης σπουδαιότητας που σχετίζονται με τις εργασιακές σχέσεις, την κοινωνική ασφάλιση, τα φορολογικά μέτρα καθώς και με τη γενικότερη κοινωνικοοικονομική πολιτική, ιδίως σε θέματα Περιφερειακής ανάπτυξης, επενδύσεων, εξαγωγών, προστασίας καταναλωτή και ανταγωνισμού.
Συμμετοχή στην Ο.Κ.Ε. εκπροσώπων της ΑΣΠΕ:
α.        Το άρθρο 44 του Ν. 3943/2011 (ΦΕΚ 66/Α/31-3-2011) «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας κ.λπ.» προέβλεπε πως την Ο.Κ.Ε. τη συγκροτούσαν εξήντα (60) συνολικά μέλη, χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνεται εκπρόσωπος ή εκπρόσωποι της ΑΣΠΕ.
            Ένα από τα πάγια αιτήματα της ΑΣΠΕ ήταν η διεύρυνση της συνθέσεως της Ο.Κ.Ε., ώστε να συμπεριληφθούν σε αυτή και εκπρόσωποι της ΑΣΠΕ.
β.         Ήδη με την παρ. 4 του άρθρου 76 του προσφάτως ψηφισθέντος Ν. 4144/2013 (ΦΕΚ 88/Α/18-4-2013): «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας», συμπληρώθηκε η παρ. 1 του άρθρου 44 του Ν. 3943/2011, που είχε αντικαταστήσει τις παρ. 1, 3, 4, 5, και 11 του άρθρου 3 του Ν. 2232/1994 και προσετέθη η φράση:
«στ. Έως και δύο (2) μέλη από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος με τους αναπληρωτές τους».
-ΙΙ-
«ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ» - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
α.        Ιστορικό:
            Ως γνωστόν οι μετεγγραφές των πολυτέκνων θεσπίστηκαν με το άρθρο 3 του Ν. 860/1979, που όριζε:
Άρθρον 3
«1.       Τέκνα πολυτέκνων, εγγραφέντα ή εγγραφόμενα εις Ανωτάτην ή Ανωτέραν Σχολήν της ημεδαπής κατόπιν εξετάσεων, μετεγγράφονται τη αιτήσει των εις το πρώτον ή το δεύτερον έτος σπουδών αντιστοίχου Σχολής (ή Τμήματος Σχολής), πλησιεστέρας του τόπου της μονίμου κατοικίας των γονέων των.
2.         Κατά την πρώτην εφαρμογήν του παρόντος αι σχετικαί αιτήσεις των ενδιαφερομένων υποβάλλονται εντός μηνός από της δημοσιεύσεως του παρόντος νόμου».
Η παραπάνω διάταξη αποτελούσε δημογραφικό κίνητρο, δεν είχε κανένα απολύτως κόστος για την κρατική διοίκηση και για 32 και πλέον συναπτά έτη που εφαρμόστηκε δεν είχε δημιουργήσει κανένα απολύτως λειτουργικό πρόβλημα στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δυστυχώς η παραπάνω διάταξη, η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, που άφησε έντονα τα σημάδια της αντιδημογραφικής, αντιπολυτεκνικής και αντιοικογενειακής πολιτικής της, εισηγήθηκε την κατάργησή της, οπότε και καταργήθηκε με το εδ. 1β της παρ. 1 του άρθρου 60 του Ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/24-5-2011), που εισήγαγε τις Ειδικές Κατηγορίες εισαγωγής και βελτιώθηκε μεταγενέστερα με το άρθρο 44 του Ν. 4071/2012.
β.         Τι ισχύει σήμερα:
1 α.      Μετά την κατάργηση των μετεγγραφών, μιλάμε πλέον για εισαγωγή πολυτέκνων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, βάση των διατάξεων του άρθρου 59 του Ν. 3966/2010 με τις Ειδικές Κατηγορίες.
            Περαιτέρω και με βάση την παρ. 19 του άρθρου 34 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24/Α/30-1-2013): «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης  κ.λπ.» ορίζονται τα παρακάτω, για τους εισαχθέντες στις Πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2011-2012:
«19. α. Όλοι οι επιτυχόντες, που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2011-2012 και κατετάγησαν σε θέση εισαγωγής σε Σχολή ή Τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τεκμαίρουν δικαίωμα μεταφοράς της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα, κατά την έννοια της υπ’ αριθ.67859/Β1/5.7.2006 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αντιστοιχίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων» (Β΄ 874) και της υπ’ αριθ. 69066/Ε5/7.7.2006 απόφασης του ίδιου Υπουργού (Β΄ 998), όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν, εφόσον το ετήσιο κατά το έτος 2011 εισόδημα του δυνητικά δικαιούχου και των μελών της οικογενείας του δεν ξεπερνά το ποσό των επτά χιλιάδων πεντακοσίων (7.500) ευρώ κατά κεφαλήν. Για τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους επιτυχόντες που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ’ αριθ. Φ.151/122732/Β6 (Β΄ 1612/2010) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συγγενή α΄ ή β΄βαθμού ή οι γονείς ή κηδεμόνες αυτών, ένας εκ των δύο ή και οι δύο αθροιστικά, έχουν αποδεδειγμένα συμπληρώσει δέκα (10) μήνες ανεργίας εντός του έτους 2012, το ανωτέρω εισόδημα υπολογίζεται στο διπλάσιο ήτοι δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ κατά κεφαλήν.

 

β. Η κατά τα ανωτέρω μεταφορά της θέσης πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και επιτρέπεται μόνο από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των μεταφερομένων θέσεων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά το 10% του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα που εδρεύει στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης και το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων στις υπόλοιπες Σχολές ή Τμήματα.

γ. Οι δικαιούχοι μεταφοράς δύνανται να υποβάλουν σχετική αίτηση προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού για αντίστοιχα Τμήματα έως δύο διαφορετικών Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ.
δ. Κριτήρια κατάταξης των δυνητικά δικαιούχων ανά Σχολή ή Τμήμα είναι με σειρά προτεραιότητας τα κάτωθι:
αα) το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου και των μελών της οικογενείας του κατά το έτος 2011, κατά αύξουσα κατανομή,
ββ) ο δικαιούχος να πάσχει από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ’ αριθ. Φ151/122732/Β6 (Β΄ 1612/2010) κοινής υπουργικής απόφασης
παθήσεις ή έχει πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου, ή μυελού των οστών σε συγγενή α΄ ή β΄ βαθμού,
γγ) ο δικαιούχος να έχει αδελφό ή αδελφή, ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου σπουδών, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του ν. 4009/2011 (Α' 195), εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν το ίδιο σχολικό έτος στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
δδ) ο δικαιούχος να έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια, ή σύζυγο που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ’ αριθ. Φ151/122732/Β6 (Β΄1612/2012) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συγγενή α΄ ή β΄βαθμού ή ο δικαιούχος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς,
εε) ο δικαιούχος να είναι τέκνο των θυμάτων της τρομοκρατίας που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1897/1990 (Α΄ 120),
στστ) τα μόρια εισαγωγής των δυνητικά δικαιούχων, κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.
ε. Η διαδικασία για την υποβολή αιτήσεων, τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής, η εξειδίκευση των κριτηρίων χορήγησης της μεταφοράς, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από την ψήφιση του νόμου.
γ.         Οι παθήσεις που αναφέρονται στην υπ’ αριθμ. Φ 151 /122732/Β6 (ΦΕΚ 1612/Β/2010 Κ.Υ.Α. είναι οι παρακάτω:
ΚΩΔΙΚΟΙΠΑΘΗΣΕΙΣ
01ΤΥΦΛΟΙ
02ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΟΠΤΙΚΗ ΟΞΥΤΗΤΑ (ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΑΝΩ ΤΟΥ 85%)
03ΚΩΦΟΙ
04ΚΩΦΑΛΑΛΟΙ
05ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ
06ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΔΡΕΠΑΝΟΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ
07ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΔΡΕΠΑΝΟΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ
08ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΕΝΗ ΥΔΡΟΚΕΦΑΛΙΑ ΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΤΕΧΝΗΤΗ ΠΑΡΟΧΕΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΝΩΤΙΑΙΟΥ ΥΓΡΟΥ (SHUNT),ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΙΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΡΑΧΝΟΕΙΔΗΣ ΚΥΣΤΗ ΜΕ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
09ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΜΥΪΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ DUCHENNE
10ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΒΑΡΙΑ ΑΓΓΕΙΑΚΗ ΔΥΣΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ
11ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΚΑΚΟΗΘΕΙΣ ΝΕΟΠΛΑΣΙΕΣ (ΛΕΥΧΑΙΜΙΕΣ, ΛΕΜΦΩΜΑΤΑ, ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ ΟΓΚΟΥΣ)
12ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ TOY BUND CHIARI
13ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΤΗ ΝΟΣΟ TOY FABRY
14ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΒΑΡΙΑ ΙΝΟΚΥΣΤΙΚΗ ΝΟΣΟ (ΠΑΓΚΡΕΑΤΟΣ, ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ)
15ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ
16ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΒΑΡΙΑ ΜΥΑΣΘΕΝΕΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
17ΝΕΦΡΟΠΑΘΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗ
18ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΕΝΙΚΗ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ - ΑΙΜΟΡΡΟΦΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΗΞΕΩΣ
19ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΜΥΕΛΟΥ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ
20ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΚΕΡΑΤΟΕΙΔΟΥΣ ΧΙΤΩΝΟΣ
21ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΚΑΡΔΙΑΣ
22ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΗΠΑΤΟΣ
23ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ
24ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΝΕΦΡΟΥ
25ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΠΑΓΚΡΕΑΤΟΣ
26ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΛΕΠΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ
27ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΙΝΣΟΥΛΙΝΟΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΝΕΑΝΙΚΟ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ 1
28ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ EVANS
29ΠΟΛΥΜΕΤΑΓΓΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ
30ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ ΣΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΝΩ ΤΟΥ 67%
31ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΦΑΙΝΥΛΚΕΤΟΝΟΥΡΙΑ
32ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΕΝΗ ΘΡΟΜΒΟΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΝΤΙΠΗΚΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ
33ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΑΡΡΥΘΜΟΓΟΝΟ ΔΥΣΠΛΑΣΙΑ ΔΕΞΙΑΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΜΕ ΕΜΦΥΤΕΥΜΕΝΟ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗ
34ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΣΟ GAUCHER
35ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΌ ΣΥΜΠΛΟΚΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΗΘΕΙΣΕΣ Ή ΜΗ ΜΕ ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΑΝΩ ΤΩΝ 50ΜΜ HG
36ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΜΟΝΗΡΗ ΚΟΙΛΙΑ
37ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟ ΑΡΤΗΡΙΑΚΟ ΚΟΡΜΟ
38ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΥ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΦΥΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΜΟΝΙΜΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ (ΚΛΑΣΜΑ ΕΞΩΘΗΣΗΣ <35%)
39ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΑ
40ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟΠΑΘΗ ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ
41ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΗ ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΙΝΩΣΗ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ
42ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ BRUGADA
43ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΙΔΙΟΠΑΘΗ ΚΟΙΛΙΑΚΗ ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΑ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗ
44ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΓΛΥΚΟΓΟΝΙΑΣΕΙΣ
45ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΚΙΡΡΩΣΗ ΗΠΑΤΟΣ
46ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΠΥΛΑΙΑ ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΛΑΣΙΑΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΦΛΕΒΑΣ
47ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΣΟ TOY CROHN
48ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΣΟ WILSON
49ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΕΥΡΙΝΩΜΑΤΩΣΗΣ (RECKLINGHAUSEN)
50ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥΝ ΜΥΕΛΩΜΑ
51ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΡΚΟΕΙΔΩΣΗ (ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΕ ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΕΝΤΟΠΙΣΗ)
52ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΑΝΟΣΗ ΗΠΑΤΙΤΙΔΑ
53ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΡΧΕΩΝ Η' ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΗ ΟΡΧΕΚΤΟΜΗ
54ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΛΑΡΥΓΓΈΚΤΟΜΗ ΟΛΙΚΗ
55ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΚΡΑΝΙΟΦΑΡΥΓΠΩΜΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
56ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΣΠΑΡΤΟ ΕΡΥΘΥΜΑΤΩΔΗ ΛΥΚΟ ΜΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ (ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΙΝΩΣΗ, ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΙΤΙΔΑ) Η' ΤΩΝ ΝΕΦΡΩΝ (ΚΡΕΑΤΙΝΙΝΗ ΟΡΟΥ >3 Η' CLEARANCE ΚΡΕΑΤΙΝΙΝΗΣ <4) Η' ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ (ΕΝΔΟΚΑΡΔΙΤΙΔΑ, ΜΥΟΚΑΡΔΙΤΙΔΑ)
57ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΚΛΗΡΟΔΕΡΜΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ (ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΙΝΩΣΗ, ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΙΤΙΔΑ) Η' ΤΩΝ ΝΕΦΡΩΝ (ΚΡΕΑΤΙΝΙΝΗ ΟΡΟΥ >3 Η' CLEARANCE ΚΡΕΑΤΙΝΙΝΗΣ <4) Η' ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ (ΕΝΔΟΚΑΡΔΙΤΙΔΑ, ΜΥΟΚΑΡΔΙΤΙΔΑ)
58ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΟΛΙΚΗ Η ΜΕΡΙΚΗ ΚΟΛΕΚΤΟΜΗ
(Αυτή η διάταξη ισχύει μόνο για τους εισαχθέντας  στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 και οι Αιτήσεις για την Μεταφορά θέσης του 2012 ήταν 10 -26/4/2013).
δ.         Η ψηφισθείσα προσφάτως τροποποίηση για τους εισαχθέντας με τις Πανελλαδικές του 2011:
           
·         Με το άρθρο 11 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4142/2013 (ΦΕΚ 83/Α/9-4-2013): «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)» αντικαταστάθηκε το άρθρο 47 του Ν. 4115/2013 ως κατωτέρω:

«Άρθρο 47

 

Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, οι οποίοι συμμετείχαν στις διαδικασίες επιλογής για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το έτος 2011, είτε συμμετέχοντας απευθείας στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2011, είτε κάνοντας χρήση των βαθμολογιών των δυο προηγούμενων ετών 2009 ή 2010 με το 10% και βάσει της βαθμολογίας τους ήσαν επιτυχόντες με τις ειδικές κατηγορίες ως πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων και οι οποίοι, είτε δεν δήλωσαν ότι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες ως πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων για οποιοδήποτε λόγο, είτε δήλωσαν, και οι Σχολές ή Τμήματα των ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) δεν τους ενέγραψαν ή τους διέγραψαν λόγω ορίων ηλικίας των αδερφών τους ή λόγω υπερβάσεως ορίου εισοδήματος ή δεν διατάχθηκε η εγγραφή τους στις δηλωθείσες από αυτούς Σχολές ή Τμήματα, λόγω κατοικίας των γονέων τους,  έχουν δικαίωμα εγγραφής ή επανεγγραφής στη Σχολή ή το Τμήμα επιτυχίας τους. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται η διαδικασία εγγραφής ή επανεγγραφής των ανωτέρω, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας ρύθμισης. Η εγγραφή ή επανεγγραφή των ανωτέρω θα πρέπει να έχει περατωθεί το αργότερο έως την 12η Μαΐου 2013.

Κάθε προηγούμενη διάταξη καταργείται.»
·         Και μπορεί μεν η παραπάνω διάταξη να πιστώνεται υπέρ του Υπουργού Παιδείας, όμως η ταλαιπωρία των παιδιών των πολυτέκνων και των οικογενειών τους συνεχίζεται εδώ και δύο χρόνια!
·         Για το προκείμενο θέμα παρατίθεται το Δελτίο Τύπου που απέστειλε η ΑΣΠΕ στις 1/5/2013 προς όλα τα ΜΜΕ.

                                                                                                    

                        Αθήνα, 1/5/2013

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ή ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ α-ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ;

 

Ο εμπαιγμός  των πολυτέκνων οικογενειών από το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις Μετεγγραφές των φοιτητών μας,  δεν έχει τέλος!

Οι πολύτεκνοι φοιτητές και οι οικογένειές τους, ως γνωστό, εδώ και δύο χρόνια, βιώνουν το δικό τους Γολγοθά, μετά την κατάργηση  των Μετεγγραφών από την κυρία της Φωτοτυπίας, που είχε μάλιστα και ως σύνθημα “πρώτα ο Μαθητής”!!

Το περίεργο είναι ότι ενώ  την παραπάνω, την τιμώρησε ο Ελληνικός  Λαός και ο σημερινός Πρωθυπουργός ήλθε στην εξουσία με σημαία:  «ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ» και ότι θα επαναφέρει άμεσα τα δημογραφικά κίνητρα στο καθεστώς που αυτά ίσχυαν προ του 2009, καμίας απολύτως αδικίας σε βάρος των πολυτέκνων δεν έγινε άρση και μάλιστα απ’ αυτές που δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ, όπως είναι οι Μετεγγραφές των πολύτεκνων φοιτητών!!! 

Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας  κ. Αρβανιτόπουλος, όλως παραδόξως έφερε τον Ιανουάριο μία ημιτελή ρύθμιση για  να άρει τις αδικίες που υπέστησαν τα παιδιά μας,  με αποτέλεσμα, η ρύθμιση αυτή:

α)        Να ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών και  πολύτεκνοι γονείς και παιδιά να διαμαρτύρονται καθημερινώς στο Υπουργείο,  για τον εμπαιγμό που υφίστανται  από την ατελή ρύθμιση που θεσπίσθηκε. Και αντί το Υπουργείο Παιδείας να έχει το θάρρος να διορθώσει τις αδικίες που έγιναν σε βάρος των παιδιών των πολυτέκνων, οι εκπρόσωποί του παραπληροφορούν τις διαμαρτυρομένους πολυτέκνους ότι δήθεν η ΑΣΠΕ δεν ενημέρωσε ποτέ το Υπουργείο για το θέμα αυτό.

Τελικά αντελήφθησαν το λάθος τους για τους πολύτεκνους φοιτητές του 2011 και αρχές Απριλίου ψηφίζεται ο ν. 4142/2013, που με το  άρθρο 11 καταργεί την προ - τριμήνου ημιτελή ρύθμιση για τους πολύτεκνους φοιτητές του 2011 (του άρθρου 47 του ν. 4115/2013) και για την εφαρμογή αυτής απαιτείται πλέον η έκδοση Υ.Α για τις  λεπτομέρειες… η δε εγγραφή ή επανεγγραφή των ανωτέρω θα πρέπει να έχει περατωθεί το αργότερο έως την 12η Μαΐου 2013, όπως ρητά  αναφέρει ο νόμος!

Η ψηφισθείσα διάταξη καταλογίζεται στα υπέρ του κ. Υπουργού Παιδείας.

Όμως παρότι έχουμε σήμερα 1η Μαΐου, καμία Υ.Α δεν έχει εκδοθεί, καμία ανακοίνωση – πληροφόρηση από το Υπουργείο δεν έχει παρασχεθεί, τα Πανεπιστήμια δεν γνωρίζουν τίποτα, τα τηλέφωνα του Υπουργείου δεν απαντούν και οι πολύτεκνοι αγωνιούν καθότι η 12η Μαΐου είναι Κυριακή και η ημερομηνία εκπνέει!!!

β)         Βεβαίως αντίστοιχη κοροϊδία υφίστανται και οι πολύτεκνοι φοιτητές του 2012… μέσω της Μεταφοράς θέσης Φοιτητή, δεδομένου ότι πήραν τις Μετεγγραφές από τους πολύτεκνους και έβαλαν φέτος τα παιδιά μας σε μία ρύθμιση μαζί με άλλες κοινωνικές ομάδες, με  αμφισβητούμενα κριτήρια από όλους, αφού το παιδί του πολύτεκνου ή του υπερπολύτεκνου μπορεί να μην πάρει τελικά Μετεγγραφή, εάν η οικογένειά του έχει οικογενειακό εισόδημα έστω και ένα ευρώ περισσότερο από το εισόδημα εκείνου που έχει ένα μόλις παιδί.

Μας υποσχέθηκαν  επίσης, ότι στη ρύθμιση όπως  θα γινόταν,  θα ευνοούσε τους πολύτεκνους καθώς θα συνυπολογίζονταν όλα τα παιδιά που βρίσκονται εν ζωή (όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο νόμος και η εκδοθείσα υπουργική απόφαση), αλλά τώρα καθώς συμπλήρωναν τα παιδιά τις αιτήσεις τους, οι οδηγίες του Υπουργείου άλλα αναφέρουν!

Για αυτό το λόγο αποστείλαμε επείγουσα επιστολή στον κ. Υπουργό Παιδείας, αλλά και πάλι ουδεμία απάντηση μέχρι σήμερα έχουμε πάρει για το θέμα αυτό.

           

Οι πολύτεκνοι βρίσκονται σε αναβρασμό και καλούν τον Πρωθυπουργό να παρέμβει άμεσα στα κωμικοτραγικά που συμβαίνουν στο Υπουργείο Παιδείας και να δώσει ένα τέλος στο Γολγοθά που βιώνουν οι πολύτεκνοι και τα παιδιά τους, έτσι ώστε το μεν να παραταθεί η προθεσμία της 12ης Μαΐου μέχρι 30 Μαΐου, το δε να εκδοθεί άμεσα η προβλεπομένη Υπουργική Απόφαση.

Με αυτές τις προϋποθέσεις οι πολύτεκνες οικογένειες που έχουν παιδιά που σπουδάζουν θα κάνουν Ανάσταση;;;  

 

Από το γραφείο τύπου της ΑΣΠΕ
·         Επιβάλλεται η Πολιτεία να αντιμετωπίσει το κοινωνικό αυτό πρόβλημα, την αδυναμία δηλαδή των πολυτέκνων οικογενειών να καλύψουν  τα έξοδα των παιδιών τους που εισήχθησαν σε Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται μακράν του τόπου κατοικίας τους ή που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά φοιτητές που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις. Για το λόγο αυτό ζητάμε νε επανέλθουν οι Μετεγγραφές που θεσπίσθηκαν για τους πολυτέκνους ως Δημογραφικό κίνητρο, για να αυξηθούν οι γεννήσεις και που δεν έχει κανένα απολύτως οικονομικό κόστος για την Κυβέρνηση.
Στις δύσκολες αυτές εποχές που ζούμε, τα κίνητρα αυτά έπρεπε να διατηρηθούν με νύχια και με δόντια και όχι να καταργούνται θεσμοθετημένα δημογραφικά κίνητρα και να εμπαίζονται οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να δημιουργήσουν πολυμελείς οικογένειες.
Οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν να εισάγονται στις Σχολές με χαμηλότερη βαθμολογία.
Αυτό που ανέκαθεν ζητούν είναι, αφού εισάγονται στις Σχολές με τις Πανελλήνιες εξετάσεις, με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς φοιτητές, να μπορούν να μετεγγράφονται στις Σχολές που είναι πλησιέστερες στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, γιατί αδυνατούν οι γονείς τους να διατηρούν δύο και τρία σπίτια.
           

-ΙΙΙ-

ΕΝΙΑΙΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΕΚΝΩΝ

 

1 α.     Μετά την κατάργηση των πολυτεκνικών επιδομάτων, της ισόβιας σύνταξης της πολύτεκνης μητέρας, του επιδόματος του τρίτου παιδιού και της εφάπαξ παροχής των 2000 ευρώ με την παρ. ΙΑ.2 του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/12-11-2012): «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 κ.ά», θεσπίστηκε η χορήγηση Ενιαίου Επιδόματος Στήριξης Τέκνων, με βάση την παρ. ΙΑ υποπ. ΙΑ.2 του άρθρου πρώτου του ιδίου νόμου, για την αντικατάσταση δήθεν των περικοπέντων ανωτέρω επιδομάτων.     

            Ειδικότερα στην παρ. ΙΑ.2 του Ν. 4093/2012 ορίζεται:

 

«1.       Θεσπίζεται ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων, το οποίο αντικαθιστά τα καταργούμενα με τις υποπεριπτώσεις 12 και 14 της παρούσας διάταξης οικογενειακά επιδόματα.

2.         Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καταβάλλεται λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων, την κλίμακα ισοδυναμίας, το ισοδύναμο εισόδημα και την εισοδηματική κατηγορία.

Ως κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται το σταθμισμένο άθροισμα των μελών της οικογένειας. Ο πρώτος γονέας έχει στάθμιση 1, ο δεύτερος γονέας έχει στάθμιση 1/3 και κάθε εξαρτώμενο τέκνο έχει στάθμιση 1/6. Ως ισοδύναμο εισόδημα ορίζεται το καθαρό, ετήσιο, οικογενειακό εισόδημα (φορολογητέο εισόδημα) διαιρεμένο με την κλίμακα ισοδυναμίας. Οι οικογένειες που δικαιούνται το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων διαιρούνται αναλόγως του ισοδυνάμου εισοδήματος σε τέσσερις εισοδηματικές κατηγορίες, ως

εξής: (Α) έως έξι χιλιάδες (6.000) ευρώ που λαμβάνουν το πλήρες επίδομα, (Β) από έξι χιλιάδες και ένα (6.001) ευρώ έως δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ που λαμβάνουν τα 2/3 του επιδόματος, (Γ) από δώδεκα χιλιάδες και ένα (12.001) ευρώ έως δεκαοκτώ χιλιάδες (18.000) ευρώ που λαμβάνουν το 1/3 του επιδόματος.

Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων υπολογίζεται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων ως εξής: σαράντα (40) ευρώ ανά μήνα για ένα εξαρτώμενο τέκνο, ογδόντα (80) ευρώ ανά μήνα για δύο εξαρτώμενα τέκνα, εκατόν τριάντα (130) ευρώ ανά μήνα για τρία εξαρτώμενα τέκνα και εκατόν ογδόντα (180) ευρώ ανά μήνα για τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα. Για κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του τετάρτου, καταβάλλεται, πέραν των ανωτέρω, μηνιαίο επίδομα εξήντα (60) ευρώ. Για τον υπολογισμό της εισοδηματικής κατηγορίας λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα που αναφέρεται στο εκκαθαριστικό του τρέχοντος οικονομικού έτους.

3.         Tο ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καταβάλλεται για τέκνα προερχόμενα από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας του ή το 19ο έτος εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση. Ειδικά, για τα τέκνα που φοιτούν στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), το επίδομα καταβάλλεται μόνο κατά το χρόνο φοίτησής τους που προβλέπεται από τον οργανισμό της κάθε σχολής και σε καμία περίπτωση πέρα από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους. Επιπλέον, ως εξαρτώμενα τέκνα για θεμελίωση του δικαιώματος λήψης του επιδόματος, λαμβάνονται υπόψη τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, καθώς και το απορφανισθέν τέκνο ή τα απορφανισθέντα τέκνα που αποτελούν ιδία οικογένεια και επήλθε θάνατος και των δύο γονέων.

4.         Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων του και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησης ή διαζυγίου, το επίδομα καταβάλλεται σε όποιον έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων. Το επίδομα καταβάλλεται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και στον πατέρα, ο οποίος έχει ένα ή περισσότερα ζώντα τέκνα από διαφορετικούς γάμους, καθώς και τα νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα από τον ίδιο, εφόσον όμως έχει την αποκλειστική ευθύνη διατροφής τους και η μητέρα δεν επιδοτείται για τα παιδιά της αυτά.

5.         Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων χορηγείται κατόπιν αίτησης και καταβάλλεται από την 1η του επόμενου μήνα υποβολής της. Για τη διακοπή του επιδόματος, λόγω συμπλήρωσης των οριζομένων στην παράγραφο 3, κατά περίπτωση, ορίων, ως ημέρα γέννησης των τέκνων θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου τους έτους γέννησής τους και, προκειμένου περί φοιτητών ή σπουδαστών, η λήξη

του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους.

6. Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων χορηγείται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων εφόσον έχουν μόνιμη και συνεχή δεκαετή διαμονή στην Ελλάδα και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ευρίσκονται στην Ελλάδα:

α) Έλληνες πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα,

β) ομογενείς αλλοδαπούς που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο ομογενούς,

γ) πολίτες κρατών−μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα,

δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και Ελβετούς πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα,

ε) αναγνωρισμένους πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, Α΄201), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Καθεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, Α΄125),

στ) ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, Α΄ 176),

ζ) δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώτος,

η) πολίτες άλλων κρατών που διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα και είναι γονείς τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

7. Το επίδομα της παρούσας υποπαραγράφου δεν προσμετράται στο καθαρό, ετήσιο, οικογενειακό εισόδημα και απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος,  εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ρυθμίζονται τα θέματα διαδικασίας χορήγησης και καταβολής του επιδόματος και ο φορέας καταβολής του. Με όμοιες αποφάσεις δύναται να επανακαθοριστεί η εντεταλμένη αρχή καταβολής και να αναπροσαρμοστεί το ύψος των επιδομάτων της παρούσας διάταξης».

 

 

 β.        Με την παρ. 6 του άρθρου 7 του Ν. 4110/2012 (ΦΕΚ 17/Α/23-1-2013): «Ρυθμίσεις στη Φορολογία εισοδήματος, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείο Οικονομικών και λοιπές διατάξεις», η Τετάρτη περίπτωση της υποπ. ΙΑ.2 της παρ. ΙΑ του ως άνω Ν. 4093/2012, αντικαταστάθηκε ως κατωτέρω:

«Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτωμένων τέκνων σε σαράντα (40) ευρώ ανά μήνα για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.»

7. Θεσπίζεται ειδικά για τα εξαρτώμενα τέκνα από το τρίτο τέκνο και πάνω, ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων το οποίο ορίζεται σε πεντακόσια (500) ευρώ κατ’ έτος για κάθε τέκνο εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι σαράντα πέντε χιλιάδες (45.000) ευρώ».

 

 γ.        Επακολούθησε ο Ν. 4144/2013 (ΦΕΚ 88/Α/18-4-2013): «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» ο οποίος με την παρ. 12 του άρθρου 38 αντικατέστησε το πέμπτο και έκτο εδάφιο της περ. 2 της υποπ. ΙΑ.2 του Ν. 4093/2012, ως εξής, ενώ με την ίδια διάταξη κατάργησε την παρ. 6 του άρθρου 7 του Ν. 4110/2013:

«β. Το πέμπτο και έκτο εδάφιο της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου ΙΑ.2 του ν. 4093/2012 (Α’ 222) αντικαθίστανται ως εξής: 

«Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων σε σαράντα (40) ευρώ ανά μήνα για κάθε εξαρτώμενο τέκνο».

            γ. Η παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 4110/2013 (Α’ 17) καταργείται»

 

V-

ΕΝΙΑΙΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

 

1 α.     Με την παρ. 7 του άρθρου 7 του Ν. 4110/2013 (ΦΕΚ 17/Α/23-1-2013): «Ρυθμίσεις στη Φορολογία εισοδήματος, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείο Οικονομικών και λοιπές διατάξεις», είχε θεσπισθεί η παρακάτω διάταξη:

«Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτωμένων τέκνων σε σαράντα (40) ευρώ ανά μήνα για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.»

«Θεσπίζεται ειδικά για τα εξαρτώμενα τέκνα από το τρίτο τέκνο και πάνω, ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων το οποίο ορίζεται σε πεντακόσια (500) ευρώ κατ’ έτος για κάθε τέκνο εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι σαράντα πέντε χιλιάδες (45.000) ευρώ.»

 

β.         Με την παρ. 7 του άρθρου 40 του Ν. 4141/2013 ( ΦΕΚ 81/Α/5-4-2013):  «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις», καταργήθηκε η ως άνω διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 7 του Ν. 4110/2013 και με το άρθρο 40 του νόμου 4141/2013 έγινε η κατωτέρω ρύθμιση:

Άρθρο 40

Ειδικό επίδομα τρίτεκνων και πολύτεκνων

 

«1. Καταβάλλεται ειδικά στις οικογένειες με τρία και άνω εξαρτώμενα τέκνα ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων, το οποίο ορίζεται σε πεντακόσια (500) ευρώ κατ’ έτος για κάθε τέκνο, εφόσον το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα είναι μέχρι σαράντα πέντε  χιλιάδες (45.000) ευρώ για τις τρίτεκνες οικογένειες. Το ως άνω όριο οικογενειακού εισοδήματος προσαυξάνεται κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για τις τετράτεκνες οικογένειες και κατά τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο για τις οικογένειες με περισσότερα των τεσσάρων τέκνα.

2. Ως εξαρτώμενα νοούνται τέκνα προερχόμενα από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 19ο έτος, εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση. Ειδικά, για τα τέκνα που φοιτούν στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), το επίδομα καταβάλλεται μόνο κατά το χρόνο φοίτησής τους που προβλέπεται από τον οργανισμό της κάθε σχολής και σε καμία περίπτωση πέρα από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους. Επιπλέον, ως εξαρτώμενα τέκνα για θεμελίωση του δικαιώματος λήψης του επιδόματος, λαμβάνονται υπόψη τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, καθώς και το απορφανισθέν τέκνο ή τα απορφανισθέντα τέκνα που αποτελούν ιδία οικογένεια και επήλθε θάνατος και των δύο γονέων.

3. Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων του και οριστικής  διακοπής της συγκατοίκησης ή διαζυγίου, το επίδομα καταβάλλεται σε όποιον έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων. Το επίδομα καταβάλλεται με ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 1069 τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και στον πατέρα,

ο οποίος έχει ένα ή περισσότερα ζώντα τέκνα από διαφορετικούς γάμους, καθώς και τα νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα από τον ίδιο, εφόσον όμως έχει την αποκλειστική ευθύνη διατροφής τους και η μητέρα δεν επιδοτείται για τα παιδιά της αυτά.

4. Το επίδομα της παραγράφου 1 χορηγείται κατόπιν αίτησης και καταβάλλεται σε τρεις δόσεις. Για τη διακοπή του επιδόματος, λόγω συμπλήρωσης των οριζομένων στην παράγραφο 2, κατά περίπτωση, ορίων, ως ημέρα γέννησης των τέκνων θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησής τους και, προκειμένου περί φοιτητών ή σπουδαστών, η λήξη του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους. Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή δικαιούχοι είναι όλα τα εξαρτώμενα τέκνα που έχουν γεννηθεί μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και το δικαίωμα αναγνωρίζεται αναδρομικά: α) από 1.1.2013 για

τέκνα γεννημένα μέχρι 31.12.2012 και β) από την 1η του επόμενου μήνα της γέννησής τους για τέκνα γεννημένα εντός του 2013.

5. Το επίδομα χορηγείται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων, εφόσον έχουν μόνιμη και συνεχή δεκαετή κατοικία ή διαμονή στην Ελλάδα, φορολογούνται στην Ελλάδα και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ευρίσκονται στην Ελλάδα:

α) Έλληνες πολίτες,

β) ομογενείς αλλοδαπούς που διαθέτουν δελτίο ομογενούς,

γ) πολίτες κρατών−μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό

Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και Ελβετούς πολίτες,

ε) αναγνωρισμένους πρόσφυγες των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, Α΄201), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Καθεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, Α΄125),

στ) ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, Α΄176),

ζ) δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώτος,

η) πολίτες άλλων κρατών που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα και είναι γονείς τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

6. Οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος, ρυθμίζονται τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόδειξη της 10ετούς κατοικίας ή διαμονής στην Ελλάδα, η διαδικασία χορήγησης του επιδόματος και ο φορέας καταβολής του. Με όμοιες αποφάσεις ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

8. Η παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 4110/2013 (Α΄17) καταργείται».

 

 

γ.         Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργού και Υφυπουργού Εργασίας ότι θα εγένοντο διορθώσεις – βελτιώσεις στη χορήγηση του Ενιαίου Επιδόματος, δυστυχώς οι εκκρεμότητες παραμένουν, αφού:

·         Καμία αναφορά δεν γίνεται για την επαναχορήγηση της ισόβιας σύνταξης και

·         Οι πολύτεκνες οικογένειες με ένα ή δύο προστατευόμενα παιδιά δεν θα λαμβάνουν το επίδομα, όπως δεν θα το λαμβάνουν και εκείνες οι πολύτεκνες οικογένειες που υπερβαίνουν το καθορισθέν εισοδηματικό κριτήριο.

·         Ως αντιλαμβάνεται κανείς η λύση των εκκρεμοτήτων αυτών θα πρέπει να επιδιωχθεί με αγωγές στα Διοικητικά Δικαστήρια.

 

δ.         Ο διαμορφωθείς νέος πίνακας με τα επιδόματα είναι ο ακόλουθος:

 Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-V-

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΑΣΠΕ

ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

 

1 α.     Στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, συγκροτήθηκε Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής (ΣΥ.ΝΗ.ΠΟ.) υπό την Εποπτεία του Πρωθυπουργού.

            Το ως άνω Συμβούλιο γνωμοδοτεί:

α.        Για τις βασικές αρχές χάραξης πολιτικών στους διάφορους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιών και

β.         Για τη σχεδίαση και υλοποίηση των νησιωτικών πολιτικών.

γ.         Με βάση το άρθρο 33 παρ. 1 εδ. ιη του προσφάτως ψηφισθέντος Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/29-4-2013): «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι πολυμελές και προεδρεύεται  από το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΑΣΠΕ, που υποδεικνύεται από την Εκτελεστική Επιτροπή της.

 

2.         Για την παραπάνω ρύθμιση η ΑΣΠΕ είχε αποστείλει στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κων/νο Μουσουρούλη την υπ’ αριθμ. 41/20-3-2013 επιστολή της, που μεταξύ των άλλων προτάσεων  της ΑΣΠΕ συμπεριελαμβάνετο και η πρόταση για τη συγκεκριμένη ρύθμιση η οποία και υιοθετήθηκε.

 

-VI-

ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 60% ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ Δ.Υ.

ΠΟΥ ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΣ

 

1.         Στο άρθρο 1 του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ 103/Α/29-4-2013): «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών»  συμπεριελήφθη και η παρακάτω διάταξη, η οποία προσετέθει μετά το άρθρο 57 του Π.Δ. 169/2007):  

 

 

 

«Άρθρο 57Α

Προκαταβολή σύνταξης

 

1.α. Ο μόνιμος υπάλληλος ή ο δημόσιος λειτουργός, ισόβιος ή μη καθώς και ο στρατιωτικός που αποχωρεί από την Υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, λαμβάνει κατά μήνα και μέχρι την ημερομηνία έναρξης πληρωμής της σύνταξής του, προκαταβολή σύνταξης το ποσό της οποίας ανέρχεται σε ποσοστό 50% του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου ή του βαθμού που έφερε κατά το χρόνο της αποχώρησής του προσαυξημένου με το 50% του τυχόν επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. Ειδικά για τα πρόσωπα του άρθρου 4 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) που υπάγονται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου το ανωτέρω ποσοστό υπολογίζεται επί του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου που έφερε ο υπάλληλος κατά την 31.10.2011. Σε περιπτώσεις που ο μόνιμος υπάλληλος ή ο δημόσιος λειτουργός, ισόβιος ή μη, είναι ανάπηρος με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω  ή γονέας τριών τέκνων και άνω ή γονέας τέκνου με αναπηρία, ή προστάτης μέλους της οικογένειας με αναπηρία το ποσοστό της προκαταβολής σύνταξης ανέρχεται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) επί των ποσών των δύο προηγουμένων εδαφίων κατά περίπτωση.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου».

 

2.         Επί του προκειμένου η ΑΣΠΕ είχε συνάντηση με τον Αναπληρωτή  Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, αλλά και έγκαιρα είχε αποστείλει την υπ’ αριθμ. 103/27-3-2013 επιστολή, το περιεχόμενο της οποίας έχει ως κατωτέρω:

 

 

Αρ. Πρωτ. 103             Αθήνα, 27/3/2013

Αξιότιμο

Κύριο Χρήστο Σταϊκούρα 

Αν. Υπουργό Οικονομικών     

Πανεπιστημίου 37, Τ.Κ. 101 65

Ενταύθα

Κύριε Υπουργέ.

 

Όπως γνωρίζετε, με την  υπάρχουσα  οικονομική αβεβαιότητα, οι πολύτεκνοι Δ.Υ.  δεν τολμούν να αποχωρήσουν από την ενεργό υπηρεσία, καθότι θα περιμένουν για πολλούς μήνες στην «ουρά», μέχρι να τους αποδοθεί η σύνταξή τους και προβληματίζονται πώς θα επιβιώνει μέχρι τότε η πολυμελής οικογένειά τους.  Προς τούτο παρακαλούμε όπως στο  ν/σ του Υπουργείου Οικονομικών: «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και...» που είναι τώρα στη Βουλή,  να ληφθεί μέριμνα για τους πολύτεκνους Δ.Υ. ως κάτωθι:

           Στην  παράγραφο 1 του  άρθρου 1 του ν/σ, που τροποποιεί το άρθρο 57 του π.δ. 169/2007 και προστίθεται το άρθρο 57Α,   να προστεθούν οι φράσεις:

1)      Στο 1.α.

 «…στους δε πολυτέκνους τα ανωτέρω ποσοστά ανέρχονται στο ογδόντα τοις εκατό(80%).» πριν το εδάφιο… «..Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής των διατάξεων του προηγουμένου εδαφίου.»

Έτσι ώστε  το  3ο εδάφιο να διαμορφωθεί ως ακολούθως:

[…] Σε περιπτώσεις που ο μόνιμος ή  ισόβιος  υπάλληλος είναι γονέας τριών τέκνων ή γονέας τέκνου με αναπηρία, ή προστάτης μέλους της οικογενείας με αναπηρία σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου ή του βαθμού που έφερε κατά το χρόνο της αποχώρησής του, προσαυξημένου με το εξήντα τοις εκατό (60%) του τυχόν επιδόματος χρόνου υπηρεσίας στους δε πολυτέκνους τα ανωτέρω ποσοστά ανέρχονται στο ογδόντα τοις εκατό (80%)».

2)       Στο δε 1.β. Πριν το εδάφιο: «Το ανωτέρω ποσό, κατά την καταβολή του, υπόκειται…» προστίθεται η πρόταση:

«στους δε γονείς με τρία τέκνα και άνω, αν για οιανδήποτε λόγο δεν έχει εκδοθεί η σύνταξη εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, τότε η προκαταβολή της σύνταξης παρατείνεται και αποδίδεται κατά προτεραιότητα  η σύνταξη υποχρεωτικά εντός μηνός από τότε. », οπότε το σχετικό εδάφιο διαμορφώνεται ως κατωτέρω:

«Το χρονικό διάστημα καταβολής της προκαταβολής σύνταξης δεν μπορεί να υπερβεί τους οκτώ (8) μήνες,  στους δε γονείς με τρία τέκνα και άνω, αν για οιανδήποτε λόγο δεν έχει εκδοθεί η σύνταξη εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, τότε η προκαταβολή της σύνταξης παρατείνεται και αποδίδεται κατά προτεραιότητα  η σύνταξη υποχρεωτικά εντός μηνός από τότε. Το ανωτέρω ποσό, κατά την καταβολή του υπόκειται σε κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη και φόρο εισοδήματος, ενώ απαλλάσσεται από κάθε άλλη κράτηση ή εισφορά».

3.         Στο άρθρο 4             του σχεδίου νόμου να προστεθεί η παρακάτω διάταξη:

«Οι πολύτεκνοι συνταξιούχοι του Δημοσίου και οι Στρατιωτικοί  να μπορούν να απασχοληθούν με μειωμένο ωράριο εργασίας στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα ή εκτός αυτού ή να μπορούν να αυτοαπασχοληθούν, χωρίς περικοπή της σύνταξής τους».

Κύριε  Υπουργέ.

Επί του προκειμένου επικαλούμεθα:

α.        Την παρ. 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος που ορίζει ρητά ότι: «Πολύτεκνες οικογένειες… έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος» και      

β.         Τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. με βάση τις οποίες:

«Η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων, αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημόσιου συμφέροντος, προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στο νόμο υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα»

Με την ελπίδα ότι θα γίνει δεκτή η ανωτέρω πρότασή μας, που θα δώσει ανάσα  στους συνταξιοδοτούμενους πολύτεκνους Δ.Υ.

 

-Γ-
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ
           
Για όλα τα θέματα που αφορούν άμεσα τους πολυτέκνους η ΑΣΠΕ απέστειλε αρμοδίως τις επισυναπτόμενες επιστολές, ως ακολούθως:
Στον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά:
Την υπ’ αριθμ.   124/22-4-2013 επιστολή για:
·         Το θέμα των μετεγγραφών
·         Τη φορολογία εισοδήματος
·         Τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας και
·         Το ΕΕΤΗΔΕ της ΔΕΗ
·         Τα πολυτεκνικά επιδόματα
·         Τα Κριτήρια επιλεξιμότητας για τη δωρεάν διανομή προϊόντων
Στον Υπουργό Παιδείας κ. Κων/νο Αρβανιτόπουλο:
Την υπ’ αριθμ. 119/16-4-2013 επιστολή για:
·         Τις μετεγγραφές των πολυτέκνων.
Στον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Γεώργιο Μαυραγάνη:
Την υπ’ αριθμ. 118/16-4-2013 επιστολή για:
·         Τη Φορολογία εισοδήματος
·         Τη Φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας και το Ενιαίο τέλος ακινήτων και
·         Το Ειδικό επίδομα πολυτέκνων και το Ενιαίο Επίδομα Στήριξης τέκνων.
Για τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη
Η ΑΣΠΕ ζητάει συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τις ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες.
Στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
            Την υπ’ αριθμ. 125/23-4-2013 επιστολή για τις ημερομηνίες και τα δικαιολογητικά των τελικών δικαιούχων προϊόντα παρεμβάσεως Ε.Ε.

Συνημμένα 5

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

και Ευχές για Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση

στις πολύτεκνες οικογένειες και στο Έθνος μας

 

 

     Ο Πρόεδρος                     Ο Γεν. Γραμματέας                   Ο Διευθυντής

 

 

 

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος       Εμμανουήλ Χρυσόγελος   Χαράλαμπος Παύλος

 

 

 

 

Πρόσφατα άρθρα