332/2012 - Πολύτεκνοι – Πανελλαδικές Εξετάσεις – Πιστοποιητικό της ΑΣΠΕ.
Γν.25/2012 του Ν.Σ.Κ... Παγιώνεται νομολογιακά η άποψη ότι η γονική άδεια χορηγείται μία φορά για κάθε κύηση, ανεξαρτήτως τέκνων.
------------
Γνωμοδότηση 375/2009 ΝΣΚ
που έχει γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο Οικονομικών.Τα επιδόματα μητρότητας (κυοφορίας και λοχείας) καθώς και το βοήθημα τοκετού που παρέχονται από το ΙΚΑ στις ασφαλισμένες του, δυνάμει των άρθρων 39 και 31 παρ. 7 του Α.Ν. 1846/1951, δεν έχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος και συνεπώς είναι αφορολόγητα, αφού δεν υπάρχει ειδική διάταξη νόμου που να τα υποβάλλει στη φορολογία εισοδήματος.
-------------
Αριθμός | : | 232 |
Έτος | : | 2010 |
Τίτλος | : | Δυνατότητα διορισμού πολύτεκνου αστυνομικού ως εκπαιδευτικού στο Δημόσιο. |
Πρόεδρος | : | ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ |
Εισηγητής | : | ΑΓΓΕΛΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗΣ |
Περίληψη | : | Πρόεδρος: Ι. Σακελλαρίου, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Π. Αγγέλου, Πάρεδρος Οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ.3 εδαφ.5 και 6 του Ν 1256/1982 έχουν έδαφος εφαρμογής, τόσο επί του αστυνομικού προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. όσο και επί των ιδιαιτέρων κατηγοριών των συνοριακών φυλάκων και ειδικών φρουρών, κατισχύουσες ως ειδικότερες της διάταξης του άρθρου 5 εδαφ.α’ του ΠΔ 538/1989. Για τον διορισμό του πολυτέκνου αστυνομικού σε άλλη θέση του δημόσιου τομέα, απαιτείται η έκδοση της προβλεπομένης από την διάταξη του εδαφ.β’ του παραπάνω άρθρου αδείας του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, για την έκδοση της οποίας πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψη η προστατευτική και ευεργετική αντίληψη της νομοθεσίας προς τις πολύτεκνες οικογένειες, έτσι ώστε να περιορίζεται η τυχόν άρνηση της Διοίκησης σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις προς προστασία δημοσίου συμφέροντος. (πλειοψ.) |
Διατάξεις | : | Σ1975/1986/2001Α103Π1 Σ1975/1986/2001Α104Π1 Σ1975/1986/2001Α104Π2 Σ1975/1986/2001Α21Π2 Ν 1256/1982Α1Π1 Ν 1256/1982Α1Π3 Ν 2800/2000Α9Π1 Ν 2800/2000Α9Π2 ΠΔ 538/1989Α5 Ν 2622/1998Α6 Ν 2734/1999Α9Π10 |
Λήμματα | : | ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ,ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ,ΠΟΛΥΘΕΣΙΑ,ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΕΣ,ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗ,ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ,ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, |
Εικόνα PDF | : | Κλίκ εδώ για το αρχείο |
Γνωμοδότηση 211/2010 του ΝΣΚ για τις διευκολύνσεις εκπαιδευτικών με οικογενειακές υποχρεώσεις
Δικαιούται εκπαιδευτικός που έχει κάνει χρήση του εννεάμηνου, να κάνει χρήση και του επί πλέον μειωμένου ωραρίου που προβλέπεται στην παρ. 2 εδ. 4 του άρθρου 53 του Ν.3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας για διευκολύνσεις εκπαιδευτικών με οικογενειακές υποχρεώσεις) στην περίπτωση?Το ερώτημα αυτό έθεσε το υπ. Παιδείας στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΚΔΌΘΗΚΕ... ΕΔΩ------------------------------
37 / 2010 ΓνΝΣΚ (Τμ.Δ΄)
Απόκτηση πολυτεκνικής ιδιότητας. Συνάρτηση της ενηλικίωσης των τέκνων με την προϋπόθεση της άσκησης γονικής μέριμνας και επιμέλειας από τους γονείς.
95 / 2010 ΓνΝΣΚ (Τμ.Γ΄)
Προϋποθέσεις απόδειξης της πολυτεκνικής ιδιότητας διαζευγμένων εκπαιδευτικών προκειμένου να τύχουν της ευνοϊκής ρύθμισης της μετάθεσης και τοποθέτησής τους κατά προτεραιότητα.
440 / 2009 ΓνΝΣΚ (Τμ.Γ΄)
Εκπαίδευση. Διορισμός πολύτεκνων εκπαιδευτικών.
46 / 2010 ΓνΝΣΚ (Τμ.Γ΄)
Νομιμότητα διορισμού πολύτεκνου εκπαιδευτικού.... ΕΔΩ
Ο διορισμός πολύτεκνου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ09, που διορίσθηκε στις 20-8-2008 ως μόνιμος εκπαιδευτικός με βάση τη ρύθμιση του Ν 3255/2004, καίτοι αυτός ετύγχανε από το έτος 2004 μόνιμος υπάλληλος ΟΤΑ, προσκρούει στην διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 3255/2004, και για την περίπτωσή του, ισχύουν όλα τα περί της διακριτικής ευχέρειας της Διοικήσεως περί ανακλήσεως των παρανόμων διοικητικών πράξεων.
Για να την διαβάσετε ολόκληρη πατήστε εδώ
------------------------------
Για περισσότερα... πατήστε εδώ
----------------------------------
Πρόσληψη αναπληρωτών ή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, που ήδη απασχολούνται στον δημόσιο τομέα.
Για περισσότερα...πατήστε εδώ
362 / 2007 ΓνΝΣΚ (Τμ.Δ΄)
Τέκνα πολύτεκνης οικογένειας. Προστασία του Ν 2643/1998. Αν ως τέκνα πολύτεκνης οικογένειας θεωρούνται μόνο τα αμφιθαλή ή και τα ετεροθαλή αδέλφια….Για περισσότερα... πατήστε εδώ…
------------------------------------------------------------------
141 / 2007 ΓνΝΣΚ (Τμ.Δ΄)Περί των όρων και προϋποθέσεων προστασίας των τρίτεκνων οικογενειών κατά τις διατάξεις των νόμων 3454/2006 και 2643/1998.
Κατ’ άρθρο 3 του Ν 3454/2006 οι περιοριστικοί όροι και προϋποθέσεις που απαιτούνται από το νόμο αυτό για την προστασία των τρίτεκνων οικογενειών, εφαρμόζονται και για την προστασία που παρέχεται σε αυτές από το Ν 2643/1998 και πρέπει να αφορούν σωρευτικώς και τα τρία τέκνα της τρίτεκνης οικογένειας. Ο ίδιος νόμος προστατεύει, με τους όρους και τους περιορισμούς που αυτός θέτει, τις τρίτεκνες οικογένειες, που ήταν τρίτεκνες όχι μόνο κατά το χρόνο δημοσιεύσεως αυτού, αλλά και όσες καταστούν μεταγενεστέρως. Για περισσότερα... πατήστε εδώ…
----------------------------
490 / 2007 ΓνΝΣΚ (Τμ.Γ΄)
Χορήγηση ειδών διαβιώσεως, περιθάλψεως και χρηματικών βοηθημάτων από τους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
α) Στα γενικού χαρακτήρα ζητήματα ερμηνείας των ρυθμίσεων της παρ.2 του άρθρου 202 του Ν 3463/2006 τα οποία τίθενται στο πρώτο ερώτημα, προσήκει η αναλυτικά εκτιθέμενη στη γνωμοδότηση απάντηση, σχετικά με την εφαρμογή γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων για την ερμηνεία των αορίστων εννοιών και την εκτίμηση από τα αρμόδια όργανα, με βάση το κατά περίπτωση πραγματικό, της συνδρομής ή μη των περιπτώσεων που διαλαμβάνονται στην προαναφερόμενη διάταξη, καθόσον δεν είναι δυνατός ο εκ των προτέρων προσδιορισμός και η απαρίθμηση των περιπτώσεων οι οποίες εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο αυτής. Ενδεικτική περιπτωσιολογία. Περιεχόμενο της σχετικώς εκδιδόμενης απόφασης και έκταση ελέγχου αυτής. β) Οι κατηγορίες των οικονομικά αδυνάτων και των πολυτέκνων είναι διαφορετικές. γ) Οι περιπτώσεις των «εξαιρετικών περιπτώσεων», «της έκτακτης» και «της σοβαρής ανάγκης» τίθενται εναλλακτικώς, ως προς τη συνδρομή τους, είτε ως προς τους οικονομικά αδυνάτους, είτε ως προς τους πολύτεκνους. Για περισσότερα... πατήστε εδώ…Μετεγγραφές φοιτητών Γν ΝΣΚ 422/2006
Στην διάταξη του εδαφ.α’ παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 3282/2004, (όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 3404/2005), που ορίζει ότι: «αν υφίστανται οι προϋποθέσεις του νόμου που θεμελιώνουν δικαίωμα μετεγγραφής ενός φοιτητή, αυτός έχει κατ’ επιλογή δικαίωμα μετεγγραφής για ένα από τα δύο τμήματα, που είναι πλησιέστερο στον τόπο της κατοικίας των γονέων του ή στην πόλη όπου φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή και είναι αντίστοιχο με το Τμήμα προέλευσης» στην έννοια «του αδελφού ή της αδελφής που φοιτά» συμπεριλαμβάνεται τόσο ο προπτυχιακός, όσο και ο μεταπτυχιακός φοιτητής.Για πρισσότερα... πατήστε εδώ
Μετεγγραφές αποφ... των ΤΕΕ που εισήχθησαν στα ΤΕΙ καθώς και αποφ. εσπερινών λυκείων Γν ΝΣΚ 120/2007
Οι απόφοιτοι ΤΕΕ κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου σπουδών και οι απόφοιτοι των εσπερινών λυκείων έχουν δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση ευεργετικές διατάξεις κατ’ εξαίρεση των γενικώς ισχυόντων και εφόσον κάνουν χρήση αυτών των ευεργετικών διατάξεων, δεν δύναται σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.4 του Ν 3404/2005 να τύχουν εφαρμογής γι’ αυτούς οι διατάξεις του άρθρου 1 του Ν 3282/2004.Για περισσότερα... πατήστε εδώ.
Άδεια ανατροφής τέκνου(εννεάμηνη) 496/2007 ΓνΝΣΚ
α) Από τη γραμματική διατύπωση του δεύτερου εδαφίου της παρ.3 του άρθρου 53 του Ν 3528/2007 προκύπτει ότι στις περιπτώσεις που η σύζυγος του υπαλλήλου ή ο σύζυγος της υπαλλήλου εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και δικαιούται όμοιων ολικώς ή μερικώς διευκολύνσεων, ο σύζυγος ή η σύζυγος υπάλληλος δικαιούται να κάνει χρήση των διευκολύνσεων της παρ.2, κατά το μέρος που η σύζυγος αυτού ή ο σύζυγος αυτής δεν κάνει χρήση των δικών της ή των δικών του δικαιωμάτων ή κατά το μέρος που αυτά υπολείπονται των διευκολύνσεων της παρ.2. (ομοφ.) β) Στην περίπτωση της δίδυμης ή πολύδυμης κύησης, ο σκοπός του νομοθέτη (προστασία της μητρότητας και της παιδικής ηλικίας) εκπληρώνεται με τη χορήγηση στον γονέα υπάλληλο μιας εννεάμηνης άδειας για την ανατροφή των παιδιών του, καθόσον ο γονέας υπάλληλος στην περίπτωση αυτή μπορεί να συναναθρέψει τα ίδιας ηλικίας τέκνα του. (πλειοψ.) γ) Για τη χορήγηση της κανονικής άδειας κυοφορίας με αποδοχές η ανάγκη της «ειδικής» θεραπείας της υπαλλήλου απαιτείται να βεβαιώνεται από τον θεράποντα ιατρό (που μπορεί να είναι και ιδιώτης) και αθροιστικά από διευθυντή γυναικολογικής ή μαιευτικής κλινικής ή τμήματος δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος. (ομοφ.) Για περισσότερα .....πατήστε εδώ.
Κατοχή από πολύτεκνο εκπαιδευτικό και δεύτερης μόνιμης θέσης ως ιατρoύ του Ε.Σ.Υ. (264/2007 ΓνΝΣΚ) Για το παραπάνω θέμα εκδόθηκε η 264/2007 απορριπτική γνωμοδότηση του Ν. Σ. Κ.
Για να διαβάσετε την απόφαση πατήστε.... εδώ.
Δείτε όμως και την ακόλουθη:
Αριθμός Γνωμοδοτήσεως 528/06
Πολύτεκνοι ειδικευόμενοι ιατροί με δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα.
Οι πολύτεκνοι, επομένως, δύνανται να διορίζονται σε θέση ειδικευομένου ιατρού και να διατηρούν παραλλήλως και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, χωρίς όμως να απαλλάσσονται της υποχρεώσεως να εκπληρώνουν πλήρως τα καθήκοντα και των δύο θέσεων. Περισσότερα
Πολύτεκνοι. Ειδική αμοιβή πανεπιστημιακών ιατρών. (482/2002 ΓνΝΣΚ)
Εφ όσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ήτοι πρόκειται περί πανεπιστημιακών ιατρών που προσφέρουν κλινικό και εργαστηριακό έργο σε κλινική, εργαστήριο ή μονάδα εγκατεστημένη σε νοσοκομείο του ΕΣΥ ή των ΑΕΙ, οι αιτούντες ιατροί δικαιούνται να τους καταβληθεί η, προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001, ειδική αμοιβή, για κάθε μήνα πραγματικής υπηρεσίας τους, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που αυτοί απουσιάζουν με κανονική άδεια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κατέχουν συγχρόνως νόμιμα, ως πολύτεκνοι, και θέση ιατρών κλάδου ΕΣΥ.Για περισσότερα πατήστε .... εδώ.
-------------------------Σε απάντηση του υπ` αριθμ. 34052/Δ2/19-5-2006 εγγράφου ερωτήματος σας, σχετικά με το: «εάν είναι δυνατόν να χορηγηθεί άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε πολύτεκνη εκπαιδευτικό κλάδου Π14 (Οφθαλμίατρο) προκειμένου να εργαστεί στο Ι ΚΑ με σύμβαση έργου, για δύο έτη και με εβδομαδιαίο ωράριο 27 ωρών» σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:
Α. Εφαρμοστέες διατάξεις Στο άρθρο 103 παρ. 1 και 104 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος ορίζεται ότι: Άρθρο 103. 1. «Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το Λαό οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα » Άρθρο 104. 1. Κανένας από τους υπαλλήλους που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθρο δεν μπορεί να διοριστεί σε άλλη θέση δημόσιας υπηρεσίας ή οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή δημόσιας επιχείρησης ή οργανισμού κοινής ωφέλειας. Κατ` εξαίρεση μπορεί να επιτραπεί με ειδικό νόμο ο διορισμός σε δεύτερη θέση, εφόσον τηρούνται οι διατάζεις της επόμενης παραγράφου. 2. Οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή ………………… …………………………………………. Τέλος στο άρθρο 14 παρ. 16 τελευταίο εδάφιο του ν 1566/1985. ΦΕΚ 167 - Α` «Δομή και Λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» ορίζεται ότι: Άρθρο 14, 16. «Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου χορηγείται εάν προηγουμένως καλυφθούν με υπερωριακή διδασκαλία οι ανάγκες των δημόσιων σχολείων. ... Οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπεται να διδάσκουν σε ιδιωτικά σχολεία ή φροντιστήρια ...»
Β. Από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτουν τα ακόλουθα σε σχέση με το ερώτημα που τίθεται. 1) Η απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης στο δημόσιο τομέα καταλαμβάνει όλους τους απασχολούμενους στο Δημόσιο, ανεξάρτητα αν αυτοί συνδέονται μ` αυτό με σχέση δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου. Από την νομολογία δε των Δικαστηρίων και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έχει γίνει δεκτό ότι στην έννοια της δεύτερης θέσης εμπίπτει και η απασχόληση σε άλλη δημόσια υπηρεσία ή ν.π.δ.δ. κλπ. τόσο με σχέση δημοσίου δικαίου, όσο και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου (βλ. ΑΠ 892/92, Γνωμ. ΝΣΚ 349/04, 301/2001, 56/2001 και ΣτΕ 2284/2002, 4263/87 και 3739/74). Επομένως η εκ μέρους εκπαιδευτικού δημοσίου υπαλλήλου άσκηση ιδιωτικού έργου επ` αμοιβή στο πλαίσιο συμβάσεως ιδιωτικού δικαίου με νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εμπίπτει στην έννοια του διορισμού ή της προσλήψεως του άνω άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 1256/1982. Εξάλλου, όπως έχει κριθεί από την οικεία νομολογία, ο περιορισμός της κατοχής δεύτερης θέσης δεν αντίκειται στην ελευθερία της εργασίας και στα άρθρα 5 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος (βλ. ΣτΕ 2225/1986 και Ε.Σ. 31/1997). 2) Η διάταξη όμως του άρθρου 104 παρ. 1 εδαφ. 2 του Συντάγματος επιτρέπει τον κατ` εξαίρεση διορισμό σε δεύτερη θέση δημοσίου υπαλλήλου, εφόσον προβλέπει τούτο ειδικός νόμος. Τέτοια διάταξη ειδικού - και δη εκτελεστικού του Συντάγματος - νόμου είναι η προαναφερόμενη διάταξη της παρ. 3 περιπτ. γ` του ν. 1256/1982, που εξαιρεί, υπό προϋποθέσεις, τους πολυτέκνους από την απαγόρευση της διπλοθεσίας (βλ. ΣτΕ 143/1986). 3) Στην προκείμενη περίπτωση η ενδιαφερόμενη εκπαιδευτικός, είναι καθηγήτρια ΠΕ 14 (Οφθαλμίατρος), υπηρετεί στο 6ο Τ.Ε.Ε. Αμπελοκήπων και ζητά να της χορηγηθεί η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου επ` αμοιβή, προκειμένου να εργαστεί στο ΙΚΑ με σύμβαση έργου, για δύο έτη, και με εβδομαδιαίο ωράριο 27 ωρών.
Η άνω εκπαιδευτικός ως πολύτεκνος υπάγεται στις εξαιρέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου του ν. 1256/82, δηλαδή δυνατό να της δοθεί άδεια για κατοχή δεύτερης θέσης, υπό την προϋπόθεση βέβαια, που ορίζει η εν λόγω διάταξη, ήτοι ότι: οι ακαθάριστες αποδοχές της δεν υπερβαίνουν το όριο των 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, άλλως θα επέλθει περιορισμός αυτών, μέχρι του εν λόγω ορίου. Να σημειωθεί επίσης ότι η ανωτέρω δεν διδάσκει υπερωριακά στο σχολείο που υπηρετεί και ο Προϊστάμενος της Δ/ντής του Τ.Ε.Ε. Αθηνών στο από 23/3/2006 έγγραφο του αναφέρει ότι: «δεν έχει αντίρρηση να δοθεί στην άνω εκπαιδευτικό η αιτούμενη άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή, με την προϋπόθεση ότι το έργο που θα εκτελεί αυτή θα ασκείται εκτός του ωραρίου εργασίας της στο σχολείο και στα πλαίσια που θα ορίσει το ΠΥΣΔΕ.»
Επομένως, είναι δυνατόν στη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό να χορηγηθεί άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, προκειμένου αυτή να εργαστεί στο ΙΚΑ με σύμβαση έργου για δύο έτη και με εβδομαδιαίο ωράριο 27 ωρών, αφού προηγουμένως ελεγχθεί αν οι ακαθάριστες αποδοχές της υπερβαίνουν το όριο των 3/5 των ακαθάριστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, άλλως θα γίνει περιορισμός των αποδοχών αυτών μέχρι του ορίου αυτού και αφού προηγουμένως τηρηθεί για την έκδοση της άδειας αυτής η διαδικασία που ορίζει η παράγραφος 2 του άρθρου 31 του ν. 2683/99 (Υπαλληλικού Κώδικα) ήτοι να εκδοθεί απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
=================
ΑΣΚΗΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - σύμφωνα με τον ΔημοσιοΥπαλ - Κώδικα/ Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ
Διορισμός εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ16 αποφοίτων Ωδείων. (10/2005 ΓνΝΣΚ)
Το ΥΠΕΠΘ μπορεί να προχωρήσει σε διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών από τους υποπίνακες Β2 και Β3 του Ενιαίου Πίνακα Αναπληρωτών κλάδου ΠΕ16 σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3027/2002, μόνον στην περίπτωση που δεν υπάρχουν καθόλου εγγεγραμμένοι στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών (Πίνακα Β) υποψήφιοι απόφοιτοι Πανεπιστημίου του ίδιου κλάδου καθώς και σε προσλήψεις αναπληρωτών από τους ίδιους υποπίνακες του Πίνακα Β μετά την εξάντληση και του Πίνακα Γ των πτυχιούχων ΑΕΙ του κλάδου ΠΕ16 χωρίς προϋπηρεσία. Τέλος, η διάταξη της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς απόφοιτους Ωδείων.Για περισσότερα πατήστε ... εδώ.
Έννοια ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενόψει της εφαρμογής του άρθρ 6 παρ.3 Ν. 3255/2004.(36/2005 ΓνΝΣΚ)
Ενόψει της εφαρμογής του άρθρου 6 (παρ.3) του Ν 3255/2004, για το διορισμό πολύτεκνων εργαζομένων, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η Τράπεζα Αττικής Α.Ε., δεν ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, σύμφωνα με το άρθρο 51 (παρ.1, περ.δ΄) του Ν 1892/1990.
Για περισσότερα πατήστε ...εδώ.
Διορισμός ή μη των πολύτεκνων εφημερίων σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.(406/2005 ΓνΝΣΚ)
Δεν είναι επιτρεπτός ο διορισμός των πολυτέκνων εφημερίων της Εκκλησίας της Ελλάδος σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως της συμμετοχής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, κατ’ άρθρο 6 παρ.3 του Ν 3255/2004. (πλειοψ.)
Για περισσότερα πατήστε ....εδώ.
Πανεπιστήμιο. Μετεγγραφές εσωτερικού ακαδημαϊκού έτους 2004-2005. (18/1997 ΓνΝΣΚ)
Ο νόμος 3282/2004 δεν έθιξε τις διατάξεις περί μετεγγραφής πολυτέκνων. Στις περιπτώσεις αυτές εξακολουθεί να ισχύει η Γνωμοδότηση του ΝΣΚ 18/1997. Τα τέκνα πολυμελών οικογενειών έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν έναν από τους δύο τόπους οι οποίοι είναι πλησιέστεροι προς την κατοικία των γονέων των και λειτουργεί αντίστοιχο Τμήμα αυτού του τόπου προελεύσεως.
Για περισσότερα πατήστε .... εδώ.
Εκπαίδευση. Σχολικοί Σύμβουλοι. Πολύτεκνοι. Τοποθέτηση. (197/2000 ΓνΝΣΚ)
Τοποθέτηση σχολικού συμβούλου στον τόπο συμφερόντων του...
Για περισσότερα πατήστε ....εδώ.
Οι πολύτεκνοι δύνανται να διορίζονται σε θέση ειδικευομένου ιατρού και να διατηρούν παραλλήλως και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, χωρίς όμως να απαλλάσσονται της υποχρεώσεως να εκπληρώνουν πλήρως τα καθήκοντα και των δύο θέσεων.
Για περισσότερα πατήστε εδώ.
Εφαρμογή ή μη του Ν 2643/1998 στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.(545/2006 Γν ΝΣΚ)
Οι διατάξεις του ν. 2643/1998 δεν υπερισχύουν των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν.3255/2004 και δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.Για περισσότερα πατήστε εδώ .
3454/2006 Ιδιότητα πολύτεκνου κλπ…..πατήστε εδώ
Ο νόμος 1910/44 Περί προστασίας της πολύτεκνης οικογένειας...
Για περισσότερα πατήστε: εδώ
Αναδρομική καταβολή επιδόματος πολύτεκνης μητέρας σε συμμόρφωση ακυρωτικής απόφασης.(111/2003 ΓνΝΣΚ)
Μετά την ακύρωση της υπ’ αριθ. Γ1α/440/7-2-1991 κ.υ.α. με την υπ’ αριθ. 1095/2001 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία εξεδόθη επί αιτήσεως ακυρώσεως της Β. Ευθυμίου, η τελευταία δικαιούται της καταβολής αναδρομικά του επιδόματος της παρ.3 του άρθρου 39 του Ν 2459/1997. Η εν λόγω αξίωση εξάλλου δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή, είτε γίνει δεκτό ότι υπόκειται στην πενταετή παραγραφή της παρ.1 του άρθρου 48 του ΝΔ 496/1974, είτε στη διετή της παρ.5 του ίδιου άρθρου, αφού διεκόπη με την άσκηση εκ μέρους της ενδιαφερομένης της από 21-5-1997 αιτήσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.Για περισσότερα πατήστε ... εδώ.
Διατήρηση πολυτεκνικής ιδιότητας. Ερώτημα ΟΓΑ (234/2004 ΓνΝΣΚ)
Εάν ο ανάπηρος σύζυγος (ή η ανάπηρη σύζυγος) πεθάνει πριν από τη λήξη της προσωρινής αναπηρίας, η εναπομείνασα σύζυγος (ή ο σύζυγος) διατηρεί την κτηθείσα πολυτεκνική ιδιότητα ισοβίως. Για περισσότερα πατήστε... εδώ.
Εκπαίδευση. Επανατοποθέτηση Σχολικού Συμβούλου. (489/99 ΓνΝΣΚ Τμ.Α Διακοπών)
Σχολικός Σύμβουλος, ο οποίος έχει την ιδιότητα του πολύτεκνου, πρέπει κατ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.3 του Ν.1910/1944 να τοποθετείται εξ αρχής στον τόπο των βασικών και οικογενειακών του συμφερόντων, εφ όσον τον τόπο αυτό έχει δηλώσει ότι προτιμά για τοποθέτησή του.
Για περισσότερα πατήστε .... εδώ.
Αναγκαστική σύμβαση εργασίας.Μισθοί υπερημερίας. Προσωπικότητα. Ηθ. βλάβη (521/98 ΓνΝΣΚ)
Αναγκαστική σύμβαση εργασίας μεταξύ οργανισμού κοινής ωφέλειας και τέκνου πολύτεκνης οικογένειας που προστατεύεται με το ν. 1648/1986 κατόπιν αποφάσεωως της πρωτοβάθμιας επιτροπής του άρθρου 8. Σύναψη της σύμβασης με την εμπρόθεσμη εμφάνιση του μισθωτού για την ανάληψη υπηρεσίας. Μη αποδοχή των υπηρεσιών από τον εργοδότη τον καθιστά υπερήμερο και υπόχρεο για την καταβολή μισθών υπερημερίας, έστω και αν ο εργοδότης άσκησε προσφυγή στη δευτεροβάθμια επιτροπή, επειδή η απόφαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής είναι αμέσως εκτελεστή. Ελεγχος από τα πολιτικά δικαστήρια μόνο της νομιμότητας της απόφασης και όχι της ουσιαστικής της κρίσης ως προς την ύπαρξη των πραγματικών προϋποθέσεων. Προσβολή προσωπικότητας. Χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη. Απόρριψη αιτήματος για την κήρυξη απόφασης προσωρινώς εκτελεστής επειδή η εναγόμενη επιχείρηση κοινής ωφελείας (ΔΕΗ) έχει τα προνόμια του Δημοσίου, που αποκλείουν την αναγκαστική εκτέλεση. Για περισσότερα πατήστε .... εδώ.
Αναγκαστική τοποθέτηση προσώπων προστατευομένων από τους νόμους 1648/86 & 2643/98. (255/2003 ΓνΝΣΚ)
Πρωτοβάθμια Επιτροπή του άρθρου 9 του Ν 2643/1998 επιλαμβανόμενη υποθέσεως μετά την έκδοση αποφάσεως Δευτεροβάθμιας Επιτροπής του άρθρου 10 του ίδιου νόμου, που έχει υπέρ αυτής το τεκμήριο νομιμότητας, δεν δύναται να αμφισβητήσει τη νομιμότητα αυτή. Για πεισσότερα ... πατήστε εδώ.
---------------------------
Αποδοχές αναπληρωτών πολυτέκνων εκπ/κών Δ.Υ / Ανώτατο όριο αποδοχών στο Δημόσιο από 2 απασχολήσεις..., εδώ-----------------------------------------
Περιορισμός των ακαθαρίστων αποδοχών των πολυτέκνων που κατέχουν 2η θέση στο Δημόσιο.(277/99 ΓνΝΣΚ)
Βάση υπολογισμού του υπό της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.1400/1983 τιθεμένου περιορισμού των ακαθαρίστων αποδοχών των πολυτέκνων, που κατέχουν δεύτερη θέση ή απασχόληση στο Δημόσιο και τα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, αποτελούν οι κατά την 31.12.1996 προβλεπόμενες ακαθάριστες αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου.Για περισσότερα πατήστε ...εδώ.
===========
18 / 1997 ΓνΝΣΚ (Τμ.Α)
Πολύτεκνοι. Μετεγγραφές.
Δικαιούνται μετεγγραφής, εκτός ποσοστού, σύμφωνα με την παρ.4α του άρθρου 2 του Ν.1966/91, και τα τέκνα γονέων με τέσσερα παιδιά (πολύτεκνοι), και εάν ακόμη έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους (ομόφωνα). Για περισσότερα εδώ
Πολύτεκνοι σπουδάζοντα τέκνα Γν. ΝΣΚ 681/2000
Στην ευρύτατη έννοια του "σπουδάζοντος" τέκνου του εδαφ.β της παρ.1 του άρθρου 1 του Ν 1910/1944, περί προστασίας πολυτέκνων, το οποίο (τέκνο) συνυπολογίζεται στα τέκνα γονέως, προκειμένου αυτός να χαρακτηρισθεί πολύτεκνος, υπάγονται και αυτά που φοιτούν σε εργαστήρια ελευθέρων σπουδών και σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών, νόμιμα λειτουργούντων, υπό την προϋπόθεση η εγγραφή σε αυτά να μην σκοπεί στην καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων.
Για περισσότερα .... πατήστε εδώ.
Αναγνώριση προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη εκπαιδευτικών ....
για να το δείτε το έγγραφο του Υπ. Παιδείας πατήστε εδώ
====================================
Ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών άρθρου 104 παρ. 2
του Συντάγματος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 11/5/2006
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Αρ.Πρωτ. 2/21937/0022
ΓΕΝ. ΓΡΑΜ. ΔΗΜ/ΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΜΙΣΘΩΝ & ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : 22η ΜισθολογίουΤαχ.Δ/νση : Πανεπιστημίου 37 ΠΡΟΣ: 1. Όλα τα Υπουργεία
101 65 – Αθήνα α. Δ/νσεις ΔιοικητικούΤηλέφωνο : 33 38 401 – 404 β. Δ/νσεις ΟικονομικούΑ΄ ΤΜΗΜΑ
33 38 478 , 21833 38 415 , 422
(με την παράκληση νακοινοποιήσουν την
Β΄ ΤΜΗΜΑ 33 38 391, 39233 38 477, 474
παρούσα σε όλα τα
ΝΠΔΔ που εποπτεύουν)33 38 418, 419 2. Όλες τις ΝομαρχιακέςΓ΄ ΤΜΗΜΑ
33 38 350, 35133 38 236, 237
Αυτοδιοικήσεις
α. κ.κ.Προέδρους Νομαρχ.Αυτ/σεωνβ. κ.κ.Νομάρχες
3. Ελεγκτικό Συνέδριο
4. Όλες τις Περιφέρειες α. Δ/νσεις Οικονομικούβ. Δ/νσεις Διοικητικού
5. Βουλή των ΕλλήνωνΛογιστήριο
6. Συμβούλιο τηςΕπικρατείας
7. Άρειο Πάγο
8. Νομικό Συμβούλιοτου Κράτους
9. Όλες τις Υ.Δ.Ε.
10. Όλες τις Δ.Ο.Υ. και Δ/νσεις ΕπιθεωρήσεωςΔ.Ο.Υ.
11. Όλες τις ΑνεξάρτητεςΔιοικητικές Αρχές
(Α.Δ.Α.)
12. Γ.Λ.Κ.
Δ/νση 50η – Τμήμα Γ΄Κάνιγγος 29 , 101 10 Αθήνα
ΘΕΜΑ: «Ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών άρθρου 104 παρ. 2
του Συντάγματος».
Με αφορμή τη διατύπωση ερωτημάτων σχετικά με το ανώτατο όριο
πρόσθετων αποδοχών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 104 παρ. 2 του
2
Συντάγματος και σε συνέχεια της αριθμ. 2010251/1030/0022/17-2-1994 εγκυκλίουτου Υφυπουργού Οικονομικών, κρίνουμε αναγκαίο να επισημάνουμε τα εξής :1.
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος ορίζεται ότι : «Οικάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές των υπαλλήλων του
προηγούμενου άρθρου δεν μπορεί να είναι κατά μήνα ανώτερες από το
σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης».2. Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά την 28η Γενική Συνεδρίασητης
16ης Νοεμβρίου 2005, ερμηνεύοντας την ανωτέρω συνταγματικήδιάταξη, έκανε ομόφωνα δεκτά τα εξής :
Α) Ο προσδιορισμός του ύψους των μηνιαίων αποδοχών των λειτουργών ήυπαλλήλων, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται η καταβολή σ’ αυτούς κατάμήνα πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών
, γίνεται με βάση τις αποδοχέςτους του μήνα πραγματοποίησης της πρόσθετης υπηρεσίας, στιςοποίες προστίθεται η αναλογία των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και
Πάσχα, καθώς και του επιδόματος αδείας, που εξευρίσκεται με τονυπολογισμό αυτών βάσει των αποδοχών του συγκεκριμένου μήνα παροχής
της πρόσθετης υπηρεσίας και διαίρεσής τους δια του αριθμού 12 (όσοι οιμήνες του έτους).
Β) Ο προσδιορισμός του ύψους των πάσης φύσεως πρόσθετων αμοιβών ήαπολαβών των λειτουργών ή υπαλλήλων, στις οποίες περιλαμβάνονταιτόσο η αμοιβή από υπερωριακή απασχόληση
, όσο και η αμοιβή από τησυμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, γίνεται κατά τομήνα πραγματοποίησης της αντίστοιχης πρόσθετης υπηρεσίας και
συγκρίνονται με τις αποδοχές που λαμβάνουν κατά το μήνα εκείνο, όπωςαυτές προσδιορίσθηκαν με την περίπτωση Α της παρ
. 2 του παρόντοςεγγράφου. Σε περίπτωση δε που η πρόσθετη αμοιβή καθορίζεται εφάπαξ, ήμε άλλο τρόπο
(π.χ. ανά βαθμολογούμενο γραπτό επί ειδικών εισαγωγικώνεξετάσεων), για παροχή όμως υπηρεσίας, που διαρκεί χρονικό διάστημαμεγαλύτερο του μηνός
, τότε για τον προσδιορισμό της μηνιαίας αμοιβής, τοσυνολικό ποσό αυτής διαιρείται δια του αριθμού των αντίστοιχων μηνών
διάρκειας παροχής της πρόσθετης υπηρεσίας.
Συνεπώς, στην περίπτωση που το ύψος των πρόσθετων αποδοχών ήαπολαβών υπερβαίνει το συγκεκριμένο μήνα το ύψος των μηνιαίων
αποδοχών, σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα, το υπερβάλλον ποσόπερικόπτεται και δεν καταβάλλεται στο δικαιούχο.3.
Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούνται όλες οι Υπηρεσίες για την πιστή εφαρμογή της παρούσας, κάθε δε έγγραφο, το περιεχόμενο του οποίου είναιαντίθετο με τα ανωτέρω, παύει να ισχύει.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η παρούσα εγκύκλιος είναι διαθέσιμη και στο
site του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (www.mof-glk.gr).
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γ. ΚΟΥΡΗΣ