Η Α.Σ.Π.Ε. (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος) ιδρύθηκε το 1931 και από τότε έχει αναλάβει την εκπροσώπηση των Πολυτέκνων, τη μελέτη και την προώθηση των αιτημάτων τους, και γενικά την προαγωγή των ηθικών και υλικών συμφερόντων τους. περισσότερα εδώ

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα μας. 

Απάντηση Υφυπουργού  κ. Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή, στην ερώτηση του κ. Α. Σπηλιωτόπουλου... ΕΔΩ 

(Καμία  απάντηση ή δέσμευση... μόνο εμπαιγμός!)

--------------

Εγκύκλιος για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης. Αιτήσεις 7/7 έως 15/7 (ενδιαφέρει και τους πολύτεκνους)

---------------

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Ά. Σπηλιωτόπουλος

http://www.e-aris.gr/default.asp?siteID=1&pageID=17&tablePageID=4&langID=1&entryID=1386

 

 

Ερώτηση

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

Θέμα: Για τους αδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς

 

Είναι γεγονός, ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, σε συνδυασμό με τις αυξητικές τάσεις της ανεργίας λόγω των πρόσφατων οικονομικών μέτρων της Κυβέρνησης αποτελούν θρυαλλίδα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας.

Γνωστό είναι επίσης, ότι οι νόμοι 3255/2004 και 3027/2002 λειτουργούσαν κατά το πρόσφατο παρελθόν, με καθαρά δημογραφικά κίνητρα, χωρίς κανένα κόστος για το δημόσιο και ήταν αποτελεσματικοί, καθότι έφεραν νέες γεννήσεις στον τόπο και άρχισαν να γεμίζουν με ελληνόπουλα οι άδειες αίθουσες των σχολείων μας. Για πρώτη φορά  μετά το 1981 από την εφαρμογή του ν. 3255/2004 η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών απέκτησε θετικό πρόσημο με αυξητική τάση μέχρι και πέρυσι. 

Με το νόμο Ν.3848/2010, καταργήθηκε η πρόνοια του Ν. 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, αλλά και του Ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση διορισμού το να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το γεγονός έπληξε ανεπανόρθωτα τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς καθώς οι όποιες  θετικές ρυθμίσεις προς ενίσχυση τους είχαν θεσμοθετηθεί από προηγούμενες κυβερνήσεις αντικαταστάθηκαν προς το χειρότερο χωρίς λόγο. Όμως αυτή η πλήρης ανατροπή του καθεστώτος διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών από την περυσινή νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τους αιφνιδίασε με το χειρότερο δυνατό τρόπο και τους άφησε απροστάτευτους και μάλιστα κάτω από τις χειρότερες οικονομικές συνθήκες εξαιτίας βεβαίως και της βαθιάς κρίσης που διέρχεται η πατρίδα μας.

Σε πρόσφατη  Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής επισημαίνεται για μια ακόμα φορά, σχετικώς με τις πολύτεκνες οικογένειες, η πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά την οποία «δεν είναι  συνταγματικώς ανεκτές, ρυθμίσεις με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών επιβαλλομένη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του Κράτους…»

Ειδικότερα, η υποχρέωση επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς και η μεταβατική περίοδος των 2 χρόνων, που μόνο ως απατηλή μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού δεν δεσμεύει την κυβέρνηση για το διορισμό όλων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν αίτηση διορισμού, αποτελεί σκληρή επίθεση κατά των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, που λόγω στενότητας χρόνου και χρήματος δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες προϋποθέσεις και επομένως αποκλείονται από διορισμό στην εκπαίδευση.

Εξάλλου τί θα πείτε σ’ αυτούς που πίστεψαν στην Πολιτεία και προγραμμάτισαν τη ζωή τους και πρόκειται να αποκτήσουν και τέταρτο παιδί; Ότι η Πολιτεία σας εγκαταλείπει, διότι άλλαξε η κυβέρνηση; Ή μήπως ότι λύθηκε το δημογραφικό και πλέον δεν σας χρειαζόμαστε, διότι δεν θέλουμε άλλα παιδιά;

Επιπλέον η κατάργηση της προτεραιότητας των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία, (άρθρο 30 παρ. 4 και 6)  αποτελεί παράβαση του ισχύοντος Νόμου 1910/1944 αλλά και του Δημοσιουπαλληλικού Κώδικα 3528/2007, που αναφέρει ότι «πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους» καθώς και η εξαίρεση τους από τις υπεραριθμίες του ΠΔ 50/96 (άρθρο 30 παρ. 4) έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού έναντι της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος για ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των.

 Η Κυβέρνηση οφείλει έστω και την ύστατη ώρα να επιδείξει την απαιτούμενη κατανόηση απέναντι στα προβλήματα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών και να κάνει πράξη τις υποσχέσεις της για τη στήριξη της διαβίωσης και της ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας.

Επειδή το νομοθετικό αυτό πλαίσιο το οποίο έχει διαμορφωθεί από την Κυβέρνηση, αδικεί τους αδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς.

 Επειδή η χώρα μας συγκαταλέγεται ήδη στις πιο «γερασμένες» χώρες του κόσμου και παρόμοιες ενέργειες της Κυβέρνησης, όπως αυτή με τη ψήφιση του συγκεκριμένου Νόμου επιτείνουν το δημογραφικό πρόβλημα, για τη λύση του οποίου απαιτείται η λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων με την παροχή κινήτρων προς τα νέα ζευγάρια για την απόκτηση περισσότερων παιδιών και όχι η αφαίρεση των ήδη θεσμοθετημένων ευνοϊκών διατάξεων.

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός:

 

1. Με ποιον τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται στο πλευρό του πολύτεκνου εκπαιδευτικού ως αρωγός και συμπαραστάτης της πολυμελούς ελληνικής οικογένειας, όταν τα προβλήματα της ανεργίας και της υπογεννητικότητας διαρκώς εντείνονται;

2. Προτίθεται να προβεί  φέτος στο διορισμό όλων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν  αίτηση διορισμού στην εκπαίδευση, μετά και την περυσινή διαβεβαίωση του Γ. Γραμματέα του Υπουργείου του κ. Κουλαϊδή «ότι οι πολύτεκνοι να μην ανησυχούν.. ο πίνακας σας θα εξαντληθεί σε βάθος  2 χρόνων» ; 

3.    Προτίθεται βάσει του ισχύοντος Νόμου 1910/1944 αλλά και του Δημοσιουπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), να  τοποθετεί τους πολυτέκνους κατά το διορισμό τους  στον τόπο των συμφερόντων τους και όχι μακριά από τις οικίες των και τους εξαναγκάζει έτσι  σε παραίτηση;

4. Προτίθεται η Κυβέρνηση για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, αφού πλέον κατήργησε τους ευνοϊκότερους για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς νόμους 3027/2002 και 3255/2004, να εφαρμόσει το μέτρο των προσλήψεων πολυτέκνων σε ποσοστό 20% επί των προκηρυσσομένων θέσεων,  που ισχύει εξάλλου για όλο το Δημόσιο(ν.3260/2004)  πλην των εκπαιδευτικών;
                            
                                                                                                                Αθήνα  23-5-2011
     
                                          

Ο Ερωτών Βουλευτής

 

Α. Σπηλιωτόπουλος

Έγγραφα ΠΕνΕΠ σε:

1. Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου

και

2. ΟΛΜΕ

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων

Π.Εν.Ε.Π.

Αθήνα,Τ.Θ.3808/Τ.Κ.10210 - Τηλ.:6973965536 - www.penep.gr, email: info@penep.gr

 
Αρ.Πρωτ.:
    92
Αθήνα,  23 Μαΐου  2011
  

Αξιότιμη

Κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου

Υφυπουργό Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Α. Παπανδρέου 37Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι

 
 
 
             Αξιότιμη  Κυρία Υπουργέ,
             το  ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολύτεκνων (ΠΕνΕΠ), θα ήθελε να σας ενημερώσει  για τα ακόλουθα θέματα που απασχολούν τα μέλη μας:    

Ι. Διορισμοί πολυτέκνων εκπαιδευτικών.

            α. Στις 4/2/2010 δηλώνατε στη Βουλή: «… θα δούμε και τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, θα ακούσουμε τις απόψεις τους, γιατί πρόθεσή μας δεν είναι να μην σεβαστούμε και τα δικά τους δικαιώματα, που άπτονται όχι μόνο των αναγκών της εκπαίδευσης αλλά άπτονται των αναγκών του κράτους και της πολιτείας να στηρίξει την πολύτεκνη οικογένεια, η οποία είναι ένα από τα σημαντικότερα –όχι το μόνο- βάθρα στα οποία πρέπει να στηριχθούν για να λύσουμε το δημογραφικό μας πρόβλημα…, κανένας αιφνιδιασμός δεν πρόκειται να γίνει...,  έχουμε κάθε λόγο και εμείς στο Υπουργείο Παιδείας αλλά και συνολικά η Κυβέρνηση να στηρίξουμε την οικογένεια και να στηρίξουμε το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας».

            β. Στις 22/7/2010 ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Β. Κουλαϊδής  διαβεβαίωνε την ΑΣΠΕ, στη συνάντηση που είχαν, ότι δεν πρέπει να  ανησυχούν οι πολύτεκνοι,  καθότι: «… ο Πίνακας  των  πολυτέκνων εκπαιδευτικών  θα εξαντληθεί  φέτος και του χρόνου, αφού θα απορροφηθούν οι μισοί φέτος και οι υπόλοιποι του χρόνου …».

            Τελικά κ. Υπουργέ, καμία συνάντηση, καμία διαβούλευση και το χειρότερο από τους 650 περίπου συναδέλφους που έκαναν αίτηση πέρυσι... μόλις, περί τα 103 άτομα διορίστηκαν. Ενώ φέτος, ο αριθμός είναι άγνωστος και ουδείς τους ενημερώνει για να μην αγωνιούν... Δυστυχώς οι αδιόριστοι συνάδελφοι, συνάντησαν  πέρυσι την αδιαφορία και τον εμπαιγμό της Πολιτείας.

                Πρόσφατα, με τη συνημμένη μας επιστολή, ενημερώσαμε και τον Πρωθυπουργό της χώρας, για την αποτελεσματικότητα των νόμων 3255/2004 και 3027/2002 πάνω στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, μεταξύ των άλλων αναφέραμε:

               «…Οι νόμοι αυτοί όχι μόνο κτυπούσαν την ανεργία, αλλά αποτελούσαν και δημογραφικό κίνητρο για την απόκτηση 4ου τέκνου και μάλιστα χωρίς κανένα ουσιαστικό  κόστος για το δημόσιο.  Δυστυχώς η  Υπουργός Παιδείας κατάργησε αυτές τις  διατάξεις και εμφανίζει  εκτός των άλλων και την Ελληνική Πολιτεία ως εντελώς αναξιόπιστη, αφού όσοι πίστεψαν στον ισχύοντα νόμο και απέκτησαν 4ο τέκνο, είδαν  το δικαίωμά τους να καταργείται, όταν μάλιστα το είχαν θεμελιώσει.      Κύριε Πρωθυπουργέ,  είναι άμεση ανάγκη να επανέλθει σε ισχύ ο Ν. 3255/2004 και σε κάθε περίπτωση όσοι έχουν θεμελιώσει αυτό το δικαίωμα να διορισθούν στον τόπο των συμφερόντων τους, όπως ορίζει ο νόμος περί πολυτέκνων και ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και όχι σε περιοχές μακριά εκατοντάδες χιλιόμετρα από την οικογένειά τους καθότι ο νόμος αυτός έφερε γεννήσεις στον τόπο αλλά και ανθρώπους που αγαπούν τα παιδιά και με αρχές στα σχολεία μας».

           Κ. Υπουργέ, οι πολύτεκνοι αυτοί  είναι σε απόγνωση, δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η Πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία αλλά και στην αξιοπιστία της ίδιας της  Πολιτείας.

            Γι` αυτό  σας κάνουμε έκκληση,  ώστε τουλάχιστον κατά τη μεταβατική περίοδο  εφαρμογής του νέου νόμου να απορροφηθούν όλοι οι νέοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που πίστεψαν στις όποιες εξαγγελίες της Πολιτείας και έλαβαν αποφάσεις ζωής με βάση τους ισχύοντες Νόμους.

 

ΙΙ.      Προσλήψεις Αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών

 

             Στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (και μέχρι τη διενέργεια του 1ου  διαγωνισμού του ΑΣΕΠ), οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί προτάσσονται των οικείων πινάκων… Το πρόβλημα είναι όμως, ότι οι νέοι  πολύτεκνοι  στερούνται προϋπηρεσίας  και έτσι δεν προσλαμβάνονται. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να διορθωθεί η αδικία αυτή και να προτάσσονται ανεξαρτήτως υπάρξεως  προϋπηρεσίας, σε αυτό συνηγόρησε και η ΟΛΜΕ πέρυσι με έγγραφο της προς εσάς,  στις 30/9/2010.

            Να σημειωθεί ότι στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα, βάσει των Νόμων 2527/97 και 3260/2004, ένα  ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων  θέσεων  καλύπτεται από πολύτεκνους. Στους εκπαιδευτικούς δεν εφαρμοζόταν,  γιατί υπήρχαν οι ειδικοί νόμοι: 3027/2002 και 3255/2004, μετά όμως την κατάργηση τους θα πρέπει και το Υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει αυτές τις διατάξεις.

 

ΙΙΙ. Μεταθέσεις – Τοποθετήσεις κλπ εργασιακά θέματα πολυτέκνων

 

           Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε  την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΠΕνΕΠ  ζήτησε από  την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να  κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν.   

        Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβανόταν  η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελούσε προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση και όπως χαρακτηριστικά σας είχαμε αναφέρει: «… τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από  συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών».

        Κάποιοι συνδικαλιστές,  κατηγόρησαν  τους πολύτεκνους  ότι αφαιρούν  οργανικές θέσεις από συναδέλφους των… όλα αυτά ήταν ψεύδη.  Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των Οργανικών  θέσεων, είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Αυτή είναι η πραγματική αιτία που δημιουργεί τις Υπεραριθμίες στα σχολεία.  Αντιθέτως, οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που με τα παιδιά τους, δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις  στα σχολεία και με ήθος και αυταπάρνηση δίδουν πρότυπα ζωής  στη νεολαία μας. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα που μαστίζει τα σχολεία μας.

       Κ. Υπουργέ, συμμετείχαμε στη λεγόμενη δημόσια διαβούλευση, με τις ακόλουθες θέσεις μας, που σας κάνουμε γνωστές:

        «Αν εξαιρέσουμε τη διάταξη που δεν θεωρεί  τους  νεοδιόριστους (τους ανήκοντες στις Ειδικές Κατηγορίες) ως κώλυμα απόσπασης(διάταξη όμως,  που ποτέ δεν  είχε καταργηθεί… απλώς δεν εφαρμόστηκε πέρυσι από το Υπουργείο) και οι παρούσες προτεινόμενες διατάξεις στρέφονται κατά της οικογένειας...

        Συγκεκριμένα:

-          Στο Β.4   Είναι ΑΔΙΚΟ και ΝΤΡΟΠΗ  να «τιμωρείται» η Μητρότητα, με αφαίρεση των μορίων δυσμενών συνθηκών για όσους έχουν άδεια ανατροφής. Ας αφήσουμε και στη μάνα ένα κίνητρο μήπως και θελήσουν να αποκτήσουν κανένα παιδί παραπάνω ή μήπως λύσαμε ήδη το δημογραφικό μας πρόβλημα;;;   Βρέθηκαν λοιπόν  αυτοί που καταστρατηγούσαν  το μέτρο…  είναι  οι μανάδες με τα μωρά παιδιά  και όχι  αυτοί που έπαιρναν αποσπάσεις στα Υπουργεία, στα Γραφεία και Δ/νσεις, σε Οργανισμούς,   σε Βουλευτές… Εμπρός λοιπόν, ας τις εξοντώσουμε!!! (Εδώ δόθηκαν  +2μόρια, όσοι πάνε στο Υπουργείο με απόσπαση…)

-            Σε όλες τις κατηγορίες  Αποσπάσεων της παραγράφου 3  πρέπει  να  συμμετέχουν οι ανήκοντες  στις ειδικές κατηγορίες (εφόσον βεβαίως έχουν και τα πρόσθετα προσόντα της κάθε κατηγορίας). 

-         Η παράγραφος 3.2. 2, είναι λάθος και προκλητική…,  για ποιο λόγο να προηγούνται   οι συνδικαλιστές  και όχι  οι ανήκοντες στις Ειδικές κατηγορίες;

-          Στην παράγραφο  3.2.3, δεν καταλαβαίνουμε αν καταργείται η  μοριοδότηση  των παιδιών μετά το 3ο παιδί ή όχι;   Δηλαδή το  ισχύον άρθρο 16 του ΠΔ 50/96  για τις τοποθετήσεις, που προβλέπει  αυξημένη μοριοδότηση για κάθε παιδί μετά το 3ο, καταργείται;  Αν είναι έτσι πρέπει να το διορθώσετε και να επανέλθει…

-          Οι Μεταθέσεις των Ειδικών κατηγοριών των νεοδιοριζομένων, να πραγματοποιούνται  υποχρεωτικά  στον ένα χρόνο - ανεξάρτητα υπάρξεως ή όχι οργανικών κενών καθότι υπάρχουν και τα λειτουργικά  κενά». Παρατηρήθηκε το φαινόμενο να καλύπτονται λειτουργικά κενά με πρόσληψη αναπληρωτών, τη στιγμή που πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί παραμένουν εκτός έδρας οικογενείας τους, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται αναίτια οι πολυμελείς οικογένειές των, πράγμα που αποτελεί αναποτελεσματική διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού. Ας μη λησμονείτε δε ότι μαθητές είναι επίσης και τα παιδιά μας, τα οποία βλέπουν την οικογένειά τους να διαλύεται στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Αφήστε που έχουμε περιπτώσεις ακόμη και άρνησης πολύτεκνων εκπαιδευτικών να αποδεχτούν διορισμό, λόγω της αναγκαστικής τους μετακίνησης εκτός οικογενειακής έδρας.

 

        ΙV.  Ειδικό  πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης  πολυτέκνων

 

            Παρακαλούμε όπως δημιουργήσετε στις μεγάλες πόλεις, Ειδικά  Προγράμματα Παιδαγωγικής Κατάρτισης στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε,  για τους αδιόριστους Πολύτεκνους εκπαιδευτικούς (που θα εισάγονται κατά προτεραιότητα σ` αυτά) μετά τη μεταβατική περίοδο. Συμμεριζόμενοι τις αρχές σας, οι πολύτεκνοι δεν αρνούμαστε την παιδαγωγική κατάρτιση, ζητούμε όμως τη συνδρομή της Πολιτείας στην πρόσβαση για την απόκτησή της.

 

   V. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες

 

            Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού  των καθηγητών,  για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η  δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση.

            Κυρία Υπουργέ για πρώτη χρονιά φέτος,  χωρίσθηκαν πολύτεκνες οικογένειες, με το να διορίζεται ο σύζυγος στη Β. Ελλάδα ή σε νησί – η σύζυγος Πελοπόννησο… και τα 4 παιδιά να μένουν στην Αθήνα με τη Γιαγιά!  Σε  αυτούς, ούτε αποσπάσεις δόθηκαν(ενώ ο νόμος το επέτρεπε), αλλά και τώρα πάλι με τις Μεταθέσεις… αρκετοί δεν πήραν μετάθεση, με την δικαιολογία μη ύπαρξης οργανικών κενών. Όταν  είναι γνωστό σε όλους, πως βγαίνουν τα κενά, ή της ύπαρξης λειτουργικών κενών και αφού η υπάρχουσα νομοθεσία  επιτρέπει τη Μετάθεση αλλά και την επιβάλει(Ν. 1910/44 και Δημοσιοϋπαλ. Κώδικας). Αδυνατούμε να αντιληφθούμε, γιατί αυτή η αντιπολυτεκνική και αντιοικογενειακή πολιτική, όταν είναι γνωστή και η αρχή σας «Πρώτα ο Μαθητής», η οποία  δεν νομίζουμε να εξαιρούσε τα παιδιά των πολυτέκνων…

            Πρόθυμοι κ. Υπουργέ, να αναπτύξουμε περαιτέρω τις ανωτέρω προτάσεις μας και κατ` ιδίαν στο Υπουργείο, όταν μας καλέσετε.

Διατελούμε με εκτίμηση
Για την ΠΕνΕΠ
Ο Πρόεδρος                                                 Ο Γ. Γραμματέας
 
 
Μανώλης Χρυσόγελος                                      Ελευθέριος Παπαλέξης
 
=================================
2.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων

Π.Εν.Ε.Π.

Αθήνα,Τ.Θ.3808/Τ.Κ.10210 - Τηλ.:6973965536 - www.penep.gr, email: info@penep.gr

 
                                                            
Αρ. Πρωτ.      91                                 Αθήνα,  23/5/2011

Αξιότιμο

κ.  Δημήτρη  Πεππέ

Πρόεδρο της ΟΛΜΕ

Ερμού & Κορνάρου 2        Τ.Κ 10563

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

 

            Κ. Πρόεδρε,

            σε συνέχεια των επιστολών μας (με Αρ.Πρ.67/21-12-2010 και 68/23-12-2010), τις οποίες σας επιδώσαμε κατά την περυσινή σύντομη συνάντηση μας του Δεκεμβρίου και κατά την οποία μας υποσχεθήκατε ότι  θα μας καλούσατε να έχουμε μία αναλυτική συζήτηση για τα θέματα μας.  Δυστυχώς μέχρι σήμερα αυτή  η συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε, παρότι τα προβλήματα οξύνονται…, για αυτό το λόγο  απευθυνόμαστε και πάλι σε εσάς.

            Πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος από την κατάργηση και εξάλειψη  κάθε μέτρου πρόνοιας – ανθρωπιάς και δημογραφικών κινήτρων από τους  ν. 3255/2004 και 3027/2002 και τα Π.Δ 50/96 και 100/97. Πέρασε ένας χρόνος και τα προβλήματα όλων των συναδέλφων εκπαιδευτικών σε σχέση  με τις Μεταθέσεις και τις Υπεραριθμίες όχι μόνο δεν λύθηκαν…  αλλά οξύνθηκαν!. 

            Σας  λέγαμε πέρυσι, ότι το πρόβλημα δεν είναι η πολυτεκνία  (όπως έλεγαν  αρκετοί συνδικαλιστές), αλλά κυρίως  η υπογεννητικότητα που μαστίζει τα σχολεία μας. Αποτέλεσμα, φέτος, για πρώτη χρονιά να μην παίρνουν Μετάθεση και οι Ειδικές Κατηγορίες, με το εφεύρημα της έλλειψης οργανικών κενών… και έτσι να διαλύονται οικογένειες. Η Μάνα να διορίζεται Βόρεια Ελλάδα – ο σύζυγος Πελοπόννησο και η Γιαγιά με τα παιδιά στην Αθήνα…, κατά τα άλλα  η χώρα μας έχει δημογραφικό πρόβλημα!. Τι και αν λέει το άρθρο 21 του Συντάγματος, περί ειδικής φροντίδας της πολύτεκνης οικογένειας…

           Κ. Πρόεδρε, το Δ.Σ της ΠΕνΕΠ σας μεταφέρει τα ακόλουθα θέματα, που απασχολούν τα μέλη μας και παρακαλούμε τη βοήθεια σας:

 

Ι. Διορισμοί πολυτέκνων εκπαιδευτικών

            Οι συνάδελφοι αδιόριστοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί είναι σε απόγνωση καθότι, ενώ πέρυσι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου τους διαβεβαίωνε  να μην ανησυχούν,  καθότι: «… ο Πίνακας  των  πολυτέκνων εκπαιδευτικών  θα εξαντληθεί  φέτος και του χρόνου, αφού θα απορροφηθούν οι μισοί φέτος και οι υπόλοιποι του χρόνου …». Τελικά συνάντησαν τον εμπαιγμό και την κοροϊδία της Πολιτείας όπως γνωρίζετε…, διόρισε στην Β/θμια εκπαίδευση αυθαίρετα, μόλις 93 άτομα(από τους 650 περίπου που ήταν), ενώ φέτος ο αριθμός είναι άγνωστος και συνεχώς τους εμπαίζουν!.

            Κ. Πρόεδρε, οι πολύτεκνοι αυτοί δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η Πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία αλλά και στην αξιοπιστία της ίδιας της  Πολιτείας.

Γι` αυτό  σας κάνουμε έκκληση,  βοηθείστε και εσείς – σταθείτε στο πλευρό τους, με μία Επιστολή - πρόταση της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο και στήριξη των αιτημάτων τους στις επαφές σας με το Υπουργείο,  ώστε τουλάχιστον κατά τη μεταβατική περίοδο  εφαρμογής του νέου νόμου να απορροφηθούν όλοι οι νέοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που πίστεψαν στις όποιες εξαγγελίες της Πολιτείας και έλαβαν αποφάσεις ζωής με βάση τους ισχύοντες Νόμους.

 

ΙΙ.      Προσλήψεις Αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών

          Στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών  θα πρέπει ένα  ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτεται από Πολύτεκνους (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97 και 3260/2004 που ισχύει σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα, αφού καταργήθηκαν οι ειδικοί νόμοι για την εκπαίδευση, οι 3027/2002 και 3255/2004).  Πέρυσι στείλατε εν αγνοία μας - έγγραφο στην κ. Υπουργό(στις 30/9/2010) για ένταξη των πολυτέκνων στον πίνακα των τριτέκνων… και σας εξηγήσαμε ότι ήταν λάθος, καθότι βάσει της ισχύουσας  νομοθεσίας οι πολύτεκνοι προτάσσονται του οικείου πίνακα. Όμως, το πρόβλημα τους είναι, ότι  αυτοί  στερούνται προϋπηρεσίας.

          Για αυτό παρακαλούμε όπως τώρα, διορθωθεί το ανωτέρω έγγραφο σας και αποσταλεί πάλι  εκ νέου,  συμπληρώνοντας το  όμως(για τους πολύτεκνους να ισχύει  ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας).

 

ΙΙΙ. Μεταθέσεις – Τοποθετήσεις κλπ εργασιακά θέματα πολυτέκνων

           Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε  την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΠΕνΕΠ  ζήτησε από  την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να  κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν.

        Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβανόταν  η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελούσε προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση και όπως χαρακτηριστικά αναφέραμε  στην κ. Υπουργό : «… τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από  συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών».

           Κάποιοι,  κατηγόρησαν  τους πολύτεκνους  ότι αφαιρούν  οργανικές θέσεις από συναδέλφους των… όλα αυτά ήταν ψεύδη.  Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των Οργανικών  θέσεων, είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Αυτή είναι η πραγματική αιτία που δημιουργεί τις Υπεραριθμίες στα σχολεία.  Αντιθέτως, οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που με τα παιδιά τους, δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις  στα σχολεία και με ήθος και αυταπάρνηση δίδουν πρότυπα ζωής  στη νεολαία μας. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα που μαστίζει τα σχολεία μας και για αυτό το θέμα, δυστυχώς, η ΟΛΜΕ ουδεμία πρόταση έχει καταθέσει.

          Κ. Πρόεδρε, συμμετείχαμε στη λεγόμενη δημόσια διαβούλευση, με τις ακόλουθες θέσεις μας, που σας κάνουμε γνωστές και παρακαλούμε να τις στηρίξετε:

« Αν εξαιρέσουμε τη διάταξη που δεν θεωρεί  τους  νεοδιόριστους (τους ανήκοντες στις Ειδικές Κατηγορίες) ως κώλυμα απόσπασης(διάταξη όμως,  που ποτέ δεν  είχε καταργηθεί και ίσχυε… απλώς δεν εφαρμόστηκε από την  κ. Υπουργό πέρυσι) και οι παρούσες προτεινόμενες διατάξεις στρέφονται κατά της οικογένειας...

           Συγκεκριμένα:

-          Στο Β.4   Είναι ΑΔΙΚΟ και ΝΤΡΟΠΗ  να «τιμωρείται» η Μητρότητα, με αφαίρεση των μορίων δυσμενών συνθηκών για όσους έχουν άδεια ανατροφής. Ας αφήσουμε και στη μάνα ένα κίνητρο μήπως και θελήσουν να αποκτήσουν κανένα παιδί παραπάνω ή μήπως λύσαμε ήδη το δημογραφικό μας πρόβλημα;;;   Βρέθηκαν λοιπόν  αυτοί που καταστρατηγούσαν  το μέτρο…  είναι  οι μανάδες με τα μωρά παιδιά  και όχι  αυτοί που έπαιρναν αποσπάσεις στα Υπουργεία, στα Γραφεία και Δ/νσεις, σε Οργανισμούς,   σε Βουλευτές… Εμπρός λοιπόν, ας τις εξοντώσουμε!!! (Εδώ δόθηκαν  +2μόρια, όσοι πάνε στο Υπουργείο με απόσπαση…)                                                                                                                                      
-          Σε όλες τις κατηγορίες  Αποσπάσεων της παραγράφου 3  πρέπει  να  συμμετέχουν οι ανήκοντες  στις ειδικές κατηγορίες (εφόσον βεβαίως έχουν και τα πρόσθετα προσόντα της κάθε κατηγορίας) . 
-          Η παράγραφος 3.2. 2, είναι λάθος και προκλητική…,  για ποιο λόγο να προηγούνται   οι συνδικαλιστές  και όχι  οι ανήκοντες στις Ειδικές κατηγορίες;
-          Στην παράγραφο  3.2.3, δεν καταλαβαίνουμε αν καταργείται η  μοριοδότηση  των παιδιών μετά το 3ο παιδί ή όχι;   Δηλαδή το  ισχύον άρθρο 16 του ΠΔ 50/96  για τις τοποθετήσεις, που προβλέπει  αυξημένη μοριοδότηση για κάθε παιδί μετά το 3ο, καταργείται;  Αν είναι έτσι πρέπει να το διορθώσετε και να επανέλθει…
-          Οι Μεταθέσεις των Ειδικών κατηγοριών των νεοδιοριζομένων, να πραγματοποιούνται  υποχρεωτικά  στον ένα χρόνο - ανεξάρτητα υπάρξεως ή όχι οργανικών κενών καθότι υπάρχουν και τα λειτουργικά  κενά…».

ΙV. Συνδρομή ΟΛΜΕ

             Τελευταία όπως γνωρίζετε, είχαμε μειώσεις σε μισθούς και δώρα… το ίδιο σε όλους μας, ανεξαρτήτως οικογενειακής καταστάσεως  του καθενός. Οι  μειώσεις αυτές όπως καταλαβαίνετε, πλήττουν κυρίως(πολλαπλασίως) τις δικές μας οικογένειες…,
             Για αυτό το λόγο, σας ξανακάνουμε την πρόταση μας και παρακαλούμε να αποφασίσει σχετικά το Δ.Σ της ΟΛΜΕ:
            Να μειωθεί  η ετήσια συνδρομή της ΟΛΜΕ κατά 50%, στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς .
           Να σημειωθεί ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, αλλά και άλλοι Επιστημονικοί Σύλλογοι έχουν πάρει παρόμοιες αποφάσεις για τα μέλη τους, που είναι πολύτεκνοι.
 
V. Ειδικό πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης  πολυτέκνων
 
          Παρακαλούμε όπως προτείνετε στο Υπουργείο και στην ΑΣΠΑΙΤΕ, να δημιουργηθούν   στις μεγάλες πόλεις, Ειδικά  Προγράμματα Παιδαγωγικής Κατάρτισης στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε,  για τους αδιόριστους Πολύτεκνους εκπαιδευτικούς μετά τη μεταβατική περίοδο(που θα εισάγονται κατά προτεραιότητα).
 
VΙ. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες
 
           Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού  των καθηγητών,  για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση.
 
          Πρόθυμοι κ. Πρόεδρε, να αναπτύξουμε περαιτέρω τις ανωτέρω προτάσεις μας και κατ` ιδίαν, όταν μας καλέσετε και να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο συνέδριο σας.
 
 
Διατελούμε με εκτίμηση,
 
Ο Πρόεδρος                                                 Ο Γεν. Γραμματέας
 
Μανώλης  Χρυσόγελος                                               Ελευθέριος   Παπαλέξης
--------------
Κοινοποίηση: κ. Ν. Παπαχρήστο
                         Γ. Γραμματέα ΟΛΜΕ

Πρόσφατα άρθρα